Ey insan,sen Allahın en güzel emanetisin,
Kendini taşımalı, kıymetini bilmelisin!
Allah hiç sevmez emanete hıyanet edeni,
Emanete sahip çık ki cennete girebilesin.
Parasız sahip olduğun gözlerin çok kıymetli,
Boşuna seni aradım sordum,
Nazik bedenimi senin için yordum,
Aşkın yürek mangalında kordum,
Tarifi ise mümkün olmayan zordum.
Çekilmez naz ve cilvelerin bu aşkı yıktı,
Ben seni hiç sevmedim ki,
Söz dinletemediğim gönlüm sevdi.
Ben sana umut vermedim ki,
Bu garip gönlüm kendi kendine gelin güvey olmuş.
Ben sevda menbaı gözlerine hiç bakmadım ki,
Bana danışmadan kara gözlerine müşteri olmuş.
Aşkın gönlümde kaynar fokur fokur,
Bu dil usanmadan mektuplarını okur.
Aşkın vakti geldi durma gönüllerde taht kur!
Batmışım aşkın girdabına, çıkamıyorum...
Tutuldum nadide aşkına bile bile,
Rahmetin olmazsa halimiz ne olur daracık kabirde
Göz gözü görmez o korkulu karanlık yerde
Envai türlü mahlukun rızkı var bedenimizde
Ağlamamız lazım şimdiden acınacak halimize
İnsanlar zevk-ü sefa içinde düşünmüyorlar sonlarını
Seven bir yürek sevdiğinden küsmüşse,
Bin bir umutla ektiği sevda fidanları kurumuşsa,
En güzel sevda şiirlerini bildiği halde unutmuşsa,
Sevda ağacına bülbül yerine baykuş tünemişse,
Gülebilir mi o insan?
Ahh babo ahh!
Dört yanımı sarmış çakal ve tilkiler!
Yaman olmuş hal ve ahvaller!
Pınarların başını kaplamış,
İnsanlıktan nasiplenmeyenler!
Rahmet yağmurlarıyla sırıl sıklam ıslanayım
Günahlarım dökülsün yeni doğmuş bebek olayım
Cehennem korkusundan tir tir titreyeyim
Günah bataklığından yarabbi sana sığınayım
Mezarımız cehennem çukurlarından bir çukur olmasın
Bir küsüp bir barışmakla ediyorsun beni perişan,
Bunu iyi bil ki karın doyurmaz hiçbir şöhret ve şan,
Küslerle sen ol daima ilk konuşan ve barışan,
At sevgiye giden ilk adımları,sen ol sevgilisine ilk ulaşan.
Vurdun aşkın ağılu hançerini ettin beni talan,
En güzel sevda mektuplarını yazmazsam,
Kalem tutan parmaklarımın tırnakları çekilsin.
En güzel sevda türkülerini en yanık söylemezsem,
Bülbül misali şakıyan dilim lal olup hiç konuşmasın.
En güzel sevda kokan yorgunluk çaylarını demlemezsem,




-
Şükrü Atay
Tüm YorumlarŞiirlerinizin hemen hepsi Hakk'a,hakikate çağıran doğruya yönelten şiirler.Tebrikler.
İlhamınız bol, kaleminiz dâim olsun inşallah.