Sakın ha, bir şey olmaz deme bana!
Sırası geldiğinde, bakmazlar makamına!
Sende içeceksin mecburen ölüm şerbetini,
Azrail as, ölüm güvercinini, konduracak birgün senin de damına.
Sakın ha, kimsenin gücü yetmez deme bana!
Muhabbet deryalarında yol almıyorsa gemin,
Düşündün mü hiç ne olur mahşerde zavallı halin.
Şen şakrak gördüm birini göçtü, ahirette şimdi,
Düşünüpte merak etmek lazım,nasıl olur sonu zalimin.
Taşıyamaz olur biz günahkarları üstünde yaşadığımız zemin,
Tatlı bir uykudan, uyandım aniden.
Özlemlerinin ufkundaydım,
Baş koymuşum yoluna sahiden.
Yollar meşakkatliydi,
Bitmiyordu,
Gözlerimin mahmurluğunda tütüyordun
Tükendi kalemim yazılmayan kağıt idim,
Kısılmış sesim duyulmayan ağıt idim,
Sevmeyi şiar edinmiş yarin bağı idim,
Sevdayı barındıran gözlerde yağ idim.
Nazlı yarin hayatında gençlik çağı idim,
Ey canımın cananı,
Ey gözlerimin feri.
Sana olan özlemimi kasvetli akşamlara,
Sevdanın dikenli yollarında
Yalın ayak yol alan bir sevdalıya sor!
Onu da bulamazsan,
Giyindim yarin sevda abasını
Taktım yakama aşkın tokasını,
Aşk ve şevkle şiar edineceğim,
Gönül konuklarımın hoş çabasını.
İçtim aşk suyunu gönül tasından,
Güneşte yürürken, gölgen olur serinletir seni,
Onunla sıvazlanan başlar, yaratana sevdirir seni.
Karşılığını görürsün er veya geç sabırla bekle,
Doldur ceplerine tıka basa, merhameti de ekle.
Yazıklar olsun işin kolayına kaçana!
Güzellikler varken çirkinlikler saçana!
Huzur ve mutluluk vermez Yüce Allah,
Bu kutsal toprakların bereketini kaçırana!
Yazıklar olsun güzel ruhlu insanları küstürene!
Dalgalanacak elbette kıyamete kadar bu bayrak,
Gel insan gibi şereflice oturalım altında şen şakrak,
Kıymetini bilelim.Zira,cennet gibi başka bir Türkiye yok.
Yakalar bizi aksi takdirde Allahın gazabı kıskıvrak.
Bu bayrağa hiçte kolay sahip olmadı şerefli atalarımız,
Yar ile oturup yedim elma,
Beni yad ellere salma.
Özleminle dolmuşsam,
Ne olur geç kalma.
Yar ile oturup yedim çilek,




-
Şükrü Atay
Tüm YorumlarŞiirlerinizin hemen hepsi Hakk'a,hakikate çağıran doğruya yönelten şiirler.Tebrikler.
İlhamınız bol, kaleminiz dâim olsun inşallah.