Bizi alıp tohum diye ektiler,
Bir tarlaya fide gibi diktiler.
Baktılar tarlada çınar büyüyor,
Acıma dan balta ile kestiler.
Bilseler; hepimiz uslu koyunuz,
Şiirler asker,
Şairler kışla,
Kalemler silah,
Fikirler fora.
Mevziler masa,
Atışlar karavana.
Ben kul hakkı yemem,hainlik yapmam,
Bulduğum cahile,sarığa tapmam.
Sen; cennetlik kul ol,ben cehennemlik,
Böylesi bir dine asla inanmam...
Hasan Arpacı,1989,Tokat
Okumaz,öğrenmez,bilmez canlarız,
Sarık görür görmez tapanlardanız,
İlim ehli olmak değer bulmayan,
Koyunlar için de koşanlardanız.
Ah bir Sarılsaydım deme,
Sarılmak....
İste o duygu yokmu,
Bak gene şiir yazdıracak,
Ve ağlatacaksın cümleleri,
Kalbin gözyaşıma tutkun,
Kulundan bir derman gelmez ki sana,
Derdini söylersen Allah'a söyle.
Disklerin yerleşti ne yapsın daha,
Doğruya varılmaz cahil gözüyle.
Çiçek bahçesinde kırmızı böcek,
Kimler geldi kimler geçti buradan,
Doğan geldi,ölen gitti sıradan,
Mezarında otlar biten şarlatan,
Yediğin naneler tarlanda kalmış.
Biri paşa,biri bakan,mezarı,
Bende bir zamanlar sizler gibiyken,
Bir hayal peşinden koşarak gittim.
İnsanı insanca sever gibiyken,
Putlara tutunup bakarak gittim.
Bir baktım; beni soyan hırsız gelmiş, camide;
Çok düşündüm taşındım,durdum gene yerimde,
Önümde arsız gördüm,koştum pabuçlarıma,
Şaştım Allah, şimşekler çakıyor gözlerimde.
Hasan Arpacı,2012,Üsküdar
http://dusunceuretelim.blogspot.com/
Bu gün seni törenle,şatafatla gömerler,
Günümüzden,tarihten büyük laflar ederler.
Dergahına gelerek duanı da yapınca,
Unuturlar adını,tarihe terkederler.




Bu şaire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!