25-CANIM ANNEM
Gözlerin bir okyanus gibi derin ve sakin,
İçinde fırtınalar dursa da bana hep dinginlik verir.
Sırtımı gönül rahatlığıyla yasladığım o güçlü omuzların,
Yorgun günlerimin en güvenilir dayanağıdır.
Beni her halimle, her yarama rağmen seven,
Yüzün bir bahar sabahı gibi yumuşak ve aydınlık.
Ellerin, yılların emeğiyle nasır tutmuş olsa da,
En narin çiçeği okşar gibi dokunur yanağıma.
Sabırla yoğurmuşsun beni,
Her yanlışımda kırılan dallarımı yeniden yeşertmişsin.
Gözyaşlarımı silerken parmak uçların titrer,
Ama sesin hiç titremez, “Her şey geçer yavrum” der.
Kışımı yaza çeviren gülüşün,
Karlı dağların arasından doğan güneş gibidir.
Şefkatin, sıcak bir yaz yağmuru gibi iner üzerime,
Yüreğimin en derin yarıklarını bile usulca doldurur.
Sen benim gölgemsin,
Nereye gitsem peşimdesin, sessizce, sadakatle.
Bir parçamsın, kanımda, nefesimde, attığım her adımda varsın.
Yüreğimin en güzel köşesinde,
Pembe bir gül gibi açmış, hiç solmayan yerin orası.
En büyük fırtınalarımda sığındığım tek limansın.
Denizler kabardığında, dalgalar kudurduğunda,
Senin kucağın hâlâ en sakin koydur.
Güçlüsün, dağ gibi dimdik durursun karşımda.
Şefkatlisin, bir kelebeğin kanadını bile incitmezsin.
Sabırlısın, yüzyıllık bir çınar gibi, rüzgârlara aldırmadan yeşersin.
Senin evladın olmak, Hayatın bana verdiği en büyük hediye.
Yanlışlarımı bağışlayan,
Düştüğümde kaldırmayan değil, yanıma oturup “Kalk yavrum” diyen,
Her seferinde yeniden kucak açan sensin.
Hakkın ödenmez annem.
Minnetim okyanuslardan derin,
Dağlardan ağır, yıldızlardan fazla.
Sana olan sevgim,
Kelimenin yetmediği, kalbinin anladığı bir dilde akar.
Ne kadar büyürsem büyüyeyim,
Senin kucağın hâlâ en küçük bebeğin yatağı gibi sıcak kalır.
Ne kadar uzağa gidersem gideyim,
Sen hâlâ göğsümün tam ortasında, ritmiyle atan bir parçasın.
Bir bakışınla diner bütün acılarım,
Bir dokunuşunla iyileşir yaralarım.
Sen beni hep şefkatle büyüttün,
Sevgiyi en güzel haliyle gösterdin.
İyi ki varsın, güzel yürekli annem.
İyi ki o melek gibi kalbinle benim annem oldun.
İyi ki her nefeste, her sabah uyanışımda,
“Annem var” diyebiliyorum.
Sonsuza kadar yanımda ol.
Çünkü sensiz bu hayat yarım,
Bu dünya eksik,
Bu kalp biraz daha soğuk kalır.
Sen benim her şeyimsin,
Annemsin, meleğimsin,
En derin sevgim,
En sıcak yuvamsın.
Seni çok seviyorum canımın içi annem…
Her daim, her halimle, sonsuza dek.
01.01.2012
Kayıt Tarihi : 28.04.2026 15:42:00
Şiiri Değerlendir
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.




Bu şiire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!