Cahilim… Bağışlayın… Tarihimiz boyunca
Pers mi dostumuz bizim Rus mu dostumuz bizim
Dudaklarım uçuklar ihaneti sayınca
Pers mi dostumuz bizim Rus mu dostumuz bizim
*
Direnecek güç yoktur ne sende var ne bende
Dövlet baba; baba isen, baba ol
Gelene geçene han olduk, yeter
Bu ülkede ihanet bol, hain bol
Bütün kansızlara kan olduk, yeter
Ne size hoş geldik ne bulduk safa
Götürdüler! Çuval çuval
Hep seyrettik aval aval
Yirmi üç yıl! Aynı kaval
Çoban çaldı biz dinledik
*
Yolum olsan geçmem dedim
Kanat olsan uçmam dedim
Yemin edip içmem dedim
Bir gün bile duramadım
Boş verdim medrese mektep
Sen gittin ya, vefasız yar
Düşlerime kar yağdı, kar
Geçti amma elli bahar
Nasıl geçti bilmiyorsun
Bekleyip durdum boş yere
Ağıt yakıp ağlarken yalan mıydı gözyaşı
Dün Hoca efendiydi bu gün çetenin başı
Dînen cihat böyle mi bunlar çıkar savaşı
……….Bilinenden çok daha beter çıktınız sizler
……….Türk adını silen kim, kimdi bu edepsizler
*
Biri mal mülk derdinde, birileri ekmek aş
Mezhepler, tarikatlar, cemaatler ayrı baş
Vekilse huzur hakkı, bakansa çifte maaş
… Kimisi jipe binsin, kimi özel uçak, yat
… Ondan sonra din iman, elden gitti şeriat
Kalan ömrümüzün belki ilk günü
Takvimden bir yaprak gene eksildi
Ekledim yarını çıkardım dünü
Takvimden bir yaprak gene eksildi
*
Zamanı döndürüp geriye sardım
(Torunum Uygar'a Doğum Günü Hediyesi)
*
Ey Türk genci; umut sende bilesin
Karar senin artık gür çıksın sesin
Sen aklı hür vicdanı hür nesilsin
Gene tarih yazılacak… Emin ol
Doğrusu bu; söz söyleyip kırmadın
Kırmadın da ne oldu ki emmoğlu
Düşman mıyız hatırımı sormadın
Sormadın da ne oldu ki emmoğlu
Doktora sor inanmazsan sözüme




Bu şaire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!