Hoş geldin dünyama baharım yazım
Hey zülal yüreklim bülbül avazım,
Gülistanda gülüm sen iki gözüm,
Ne iyi ettin de geldin sevdalım
Keşke bir can dostum olsaydı derdim,
Sevdiğim hayalin durur karşımda,
Sevdanın alevi yanar döşümde,
Bir karış havada deli başımda,
Ayrılık rüzgarı esip duruyor,
Kapanmıyor tende hasret yarası,
Henüz onsekizinde
güzeller güzeli bir kız
yüzü ne kadar güzelse
bahtı da o kadar
kara mı kara
Vatan ateş altında, yan gelip yatıyorsa,
İndirip bayrağını, pazarda satıyorsa,
Düzenbazın ağzıyla, manşetler atıyorsa,
İhanetin tellalı, haddini çok aşıyor,
Kancıklar döllendikçe,Türk ün sabrı taşıyor.
Geçmişini unutursan,istikbali yitirirsin,
Nekes ile dost olursan, kendini yer bitirirsin,
Kumpas ile sultan olsan, tahta helal getirirsin,
Zerre miskal insan isen,sen sen ol gel dön özüne,
İşi gücü fitne fesat, tükür papazın yüzüne.
Dünya fani insan ölür
Ardında dostları kalır
İnsanın dar günü olur
Üç dostum var biri sormaz
İçlerinden dışladılar
doğdun yaşıyorsun öleceksin.
güzelliğini bir kalkan gibi kullandın,
arkasına saklanıyorsun paranın.
üç kuruşa kibir,
kara bir kalbe esir,
yaşadığını sanıyorsun.
...
Geldiğim yerdeki çiçeği gülü
Bulamadım burada dertliyim gardaş
Dertli dertli öten güzel bülbülü
Bulamadım burada dertliyim gardaş...MEHMETALİ IŞIK
Umut fakirin ekmeğidir
aşıdır yaşam savaşıdır.
Garibin yol arkadaşıdır,
sırdaşıdır.
Umut varsa binlerce
Kesme can suyunu
umutlarımın.
Yeniden filizlenmeye
yüz tutmuşken
Eğer sarartırsan
o yapraklarI,




-
Cevdet Altay
Tüm YorumlarTeşekkür ederim Necibe hanım.Sağolun varolun.