Köy doğumlu şehir ölümlüyüm.
Sivas'ta doğdum. İzmit'e yetiştim, İstanbul'da işe girdim. Eskişehir'de emekli olmak üzereyim.
Milletimin işi devletimin hesabına bir halk paylaşmak üzerindir.
Kendi işim kendime bakmak, insanlık işim insanlığ ...
Köy doğumlu şehir ölümlüyüm.
Sivas'ta doğdum. İzmit'e yetiştim, İstanbul'da işe girdim. Eskişehir'de emekli olmak üzereyim.
Milletimin işi devletimin hesabına bir halk paylaşmak üzerindir.
Kendi işim kendime bakmak, insanlık işim insanlığ ...
© Copyright Antoloji.Com 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Antoloji.Com'a aittir. Sitemizde yer alan şiirlerin telif hakları şairlerin kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Şu anda buradasınız:Naki Aydoğan Nedire Yazılan Yorumlar Sayfası
22 Şubat 2025 Cumartesi - 18:49:21
Çay
24.12.2019 - 14:45Dem.
murat barış çetin
24.12.2019 - 14:40Murat'a barış çetin.
Türküsünü çağırmak
24.12.2019 - 14:38Kültürünü seslendirmek.
nasılsın
24.12.2019 - 14:36Nasılsın, karşılaşılacak durumu çağrıştırıyor.
insan
24.12.2019 - 14:30İn cin san hepsi bir insan.
dost
24.09.2018 - 12:09Kavuştuğumuz ufkumuz.
serbest kürsü
25.08.2018 - 19:27gerçekte dilek taşı
sanal alemde serbest kürsü olsun
sonuçta bir niyet her sözde
insanın sözü serbest olmasa serbest dolaşabilir mi
her insan bir gün kürü önünde bulur kendi
bulsun herkes kendini...
Yalnızlar Mektebi
12.07.2018 - 12:14Yalnızlık, hiç bir şey yapmıyorsan cinsin. Düşünüyorsan şeytan, okuyorsan insan. Kaç cin var, bir şeytan ve ne kadar çok insan. Yalnızlar mektebinde.
tımarhane duvarı
11.06.2018 - 12:00Takılı akıl bedeni takırdatır, kaos normalleştirir; akıl duvarı: ruhsal durumların.
"A" burası aşk delilerin yeriymiş,
"A"ben filozofça deli kaldım.
üç şey
06.06.2018 - 11:50Yokluğum varlığım ve sen
aşk
05.06.2018 - 14:48Hayatında kalbi var: Aşk
şu an ne dinliyorum
04.06.2018 - 12:21Neyi çok sevdiğimizi...
Nakşibendi Tarikatı
12.03.2012 - 23:48Çağ dışı örgütlenmeyi.
Nakşibendi Tarikatı
12.03.2012 - 23:45Canlılar doğal olarak doğar ve ölürler. Doğumla ölüm arasındaki yaşam boşluğu aslolandır. Evrende madde korunur değil mi? Doğan ölenin boşluğuna geçerek hayatını sürdür. Bu döngü doğum ölümle bir bütünsel dönüşümle olurken, anlık ve günlük yaşamsal cerayanda yiyecek ve giyecek vs. gereksinmelerle dolumlanır ve boşalımlanır. İşte bu ortamda mekanızma ne olacaktır? Akıl mı, akılsızlık mı? Akıl, elektirik devresindeki akım gibidir. Potansiyel bir boşluğun değişimini tasaruf eder. Her canlı, her kişi kişsiel yaşam devresinde yaşam boşluğunun zamansal akışıyla hatına güdümlenerek yaşar. Bu mekanızmayı konrtol eden bütünsellik meşruluk, doğal ortamda doğal kanular, maddenin fizik kanunları, canlılar rasındaki meşruluğuda, elamanları arasındaki potansiyel yaş farkının getirdiği hiyararşik durumun, yeti (akıl) sevyeleridir. Bu hiyararşik durumlar, toplumlara ifade kazandıran ülke devlet ve kendi yapısallığı içinde de sivil toplumsal karekterizeleri örgütsellikleridir. Sonuç olarak kişisel ve toplumsal akımı, bütünsel yaşam potansiyelini geçerli doğal konrtrolü, evrensel eşitliğini sağlayacak olan akılsallığın doğal akışıyladır. Bu akılsallığı (bu bilimselliği) inanç durağanlaması oalan, din ve benzeri kutsallıklarla sömümlemeye kalkılırsa eşitlik bozulur. Evrendeki madde korunumu, aktif olmayan durağan olan kutsal inanışlara önceliklenirse, tarikat hiyararşisi ülke ve devlet idaresini ele almaya kalkarsa; o tarikat meşruluğu gereği bütün toplumu kendi inancı doğrultusunda hareket etmeye kalkışacaktır. Kendi içinde, kara madde döngüsündeki haraketinde bir sorun olmaz, o toplumlar laiklik çerçevesi içinde korunuyorsa. Her durağan örgüt potansiyel gücünün doruğuna ulaşınca ülke idaresine el koyacağım derse, ortak akıl ne olacak. Temel gereksinmeler döngüsü nasıl bütünsel sağlanacak. Her inancın yiyecek ve giyecek alışkanlıklarıda farklı farklı. Bu imkansız. Ha herhangi tarikat önderleri belli bir toplumsal potansiyeli elde edince, ben değiştim diyerek ülke yönetimine aday olabilir. Ama bu eşitliğe aykırı olduğu gibi, kendi gari meşru, meşruluğunu dayatmayacağı inandırıcı olmaz. Mazallah ülke santralini patlatarak devlet denen şey ortadan toptan kalkar. Kim doldurur böyle bir boşluğu? Diasporası ve ayrılıkçı hareketi hazır olan akımlar. Dolayısıyla orta çağ zihniyeti tarikat oluşumları, diaspora gözeten akımlara, sırtlanlara bir nevi ortam yaratır. Bu yüzden tarikatların kutsal görünmleri dışsallığına kapılmamak lazım. Doğru akımsal döngü bilim ve fendir. Mustafa Kemal Atatürk'ün yoludur.
selam
02.03.2012 - 22:30İnsan insanın yanından tanıklık geçinmesidir.
Toplam 16 mesaj bulundu