4 ekim 2010
Kapımızın kırılarak evimizin hırsızlık amaçlı talan edilişi…
Eve geldiğim zaman içine düştüğüm karmakarışık duygular…
Diz üstü bilgisayarım!
Ani bir panik hali
Aa o benim yanımdaydı onu almış olamaz…
Sevmenin Yunus’cası
Her şey sevmekle başlar
Bir şeyi
Bir yeri
Birisini
Sevmenin tamaycası
Taşlı,kaşlı
Altın,gümüş, pırlanta.
Kuyumcunun ayaklı vitrini
Kulakları,elleri, gerdanı yetmedi.
Burnunu,kaşını, göbeğini de deldirdi.
Her parmağına en az ikişer yüzük takardı
şiirlerimi gerçekten okumak isteyen hrkesten özür dilerim
İnsanım
insanca yaşamayı ararım.
Benim gerçeğim bana önemli
Gene de kendimi en son düşünmeli.
Öyleyse haydi
Haydi sömürün beni.
Matematikte niceliklerin tanımlanmasında “kümeler” emel tanımlayıcı elemandır ve kendileri tanımsız elaman olarak kabul edilmek zorundadır. Şiirlerin temel tanımlayıcı elemanları yani olmazsa olmazları elbette ses ve sözcüklerdir.
Bu cümleyi yazınca kendi “Dağınık Şiir” im aklıma geldi ve kendi kendime bu ne perhiz bu ne turşu demeden edemedim. Bilenler bilir “Dağınık Buna gizli uyak deniyor. şiir”de anlamlı anlamsız birçok harfi, işareti bir sayfaya dağıtmış adına da “Dağınık Şiir” demiştim…
Şiirde konu belirleyici eleman olsaydı benim bu yaptığım tam bir şiir örneği sayılabilirdi. Çünkü şiire bakan (okuyan demedim lütfen dikkat edin) evet şiire bakan konuyu iliklerine kadar hemencecik anlayıveriyor, şiirin ismi ve görüntüsü konuyu hemen aklımıza çakıyor, yani konu var ama ortada şiir yok. Sadece ismine şiir demekle de şiirler şiir olmuyor. Bu çalışmayı yaptığımda şiirin sadece duygu işi olmaması gerektiğini vurgulamak istemiştim ki amacıma da ulaştım.
Tekrar ses ve sözcüklere dönersem şiirlerde hecelerin uyaklı olması estetik bir kazanım olmakla beraber asıl estetiği tamamlayan ögenin iç ritim yani şiirin müziği olduğunu tekrarlamak durumundayım.
Okuyuş benzerliği olan sözcüklerin serbest şiirde çok da fazla yeri, mekanı sabit olmak zorunda değildir ama hep bahsettiğim altın oran anlamında belli bir oranda şiirde yer almaları şiire çok özel bir değer katar.
Dilimizin zengin bir uyak dağarcığına sahip olduğunu biliyoruz. Var olan bu dağarcıktan gizli uyakları bulup kullanmak çok önemli bir estetik kazanımdır. Şair dildeki ritmi sezmek, bilmek, sanatçı ruhuyla süzmek işlemlerini yaparak şiirine önce kendi saygı göstermelidir.
sıfırla çarpılınca yok olur sanmayın
sadece sıfır olur tüm anlamlı nicelikler.
Siz ki
Yürekleri harman olanlardınız,
denizlerden mürekkepleriniz vardı.
Soğuk
Karanlık
Çiseleyen yağmur
Ay bakırı
Köpek uluması
Şekerci dükkanının aykırı ışıkları
Sen,ben
Bir de 'biz' olamamanın acısı
Yıllarca kaynadı durdu
Aynı alevle.
Ne kaymak bağladık
Ne dibimiz tuttu.
Bu şaire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!