Terör düşmandır elbette
Yarat beni diyen uzak bir soğukluğu, donatmaya
Üşümeyenler, üşütmez mi kimi yüreği?
Buz gibi çelik ruhsuz bilgi, bir denek yığını gibi
Yine benzerliğin adı bu hep diğeri
Vatikan insanlığa azap kurumu. Yeryüzünde insan ticareti hiç azalmadı, önlenemedi. Kadın, çocuk, erkek satışı ve kaçakçılığı esir kampı namını korudu. Bir istatistiğe göre (4 ocak 2009 tarihli Stern dergisi, Almanya) : Bir tek beden satışı ile 79 000 Dolar yıllık gelir sağlanıyor, satılan beden sayısı ise ülkelere göre 10 000 ile 975 000 arasında. Gelir toplamı ürpertiyor. 30 milyar dolar yıllık bir düzenli gelir kaynağı…
Esir işçiler bunlar. Bu bir işçiliğin diğer alanlarını düşünmek zor geliyor vicdana, araştıranlar sağolsun, varolsunlar. Ne zaman bir silah buluşu olsa, seçilen denek toplumlara uygulanıyor serkeşçe. Hiroşima, Nagasaki, Filistin bir türü, Irak, Afganistan, Afrika diğer türü… Silah ve işkence sömürge saltanatı, insan ise bilim, ilim kaynağında düşün birimine toplu değeri ile bilgilenme sanatı. İnsan sanat varlığıdır, şeytan sanatı ateş ile yakan. Belki bu yüzden yakılmıştı onlara bu aynı ateş ve ‘soykırım’ diye adlandırılan insan ayıbı. Yahudi hukukta boğuluyor, insanı ise hukuksuzluk boğuyor.
Beden gibi dünyanın da dörtte üçünü su oluşturuyor. Vatikanın toprak, mülk varlığı yeryüzünün dörtte üçünü aştı belki. Putperestlik çağı paraperestliğe dönüştü beş bin yıldan bu yana varılan çağ dönüşümü olarak. Çocuklarımıza paraperest bir yarını emanet bırakabilecek miyiz? İnsanlık deyimi böylece yerini şeytan şeytanlığının uzmanıymış demeye bıraktı.
beklemek az önemli olabilirdi belki
beklentiye verilecek emeklerle
bir bilinç güzelliğine hayranlık
toplumu öteleyebilmeyi etkiler yine
tanınma morali yerine tanıtım birliği
bilgi azlığı azınlık olmalıydı belki...
Görüyorsam eğer kim ve nerede olsa da
Toplum görevlerinde dahi sorumsuz sanısına
Duyurmaya gecikmeden oluşsa gruplar
Her makamdan buna bir katılım yeter
Tartışmaya sunularak topluma duyurulsa
Halkın tutumlanmaya inanı okşansa
“ergenekon davası” başlıklı şiirim için
“””devlet içindeki çeteleşmeleri ortaya döküp yargılama değil
veya sanıldığı gibi
bu iktidarın cumhuriyetle hesaplaşma davası da değildir.
gerçekte rejim değişikliğini perdeleme davasıdır.”””.....'invertor”
Utanç çağı sanki bir dönüm yolundan
Uçurumda bir yaşam çağına çark ediyor
Semazenin görsel örneğinden
Sol ayak direk, sağın çark ettiği etrafından
Eğer, sol ayak millet ise, direği Cumhuriyet ise
Türkün Türkten başka dostu yoktur demek
Güvendir, özendir, sevmektir
Her varlığın hür varlık bütünlüğünü mutluluk büyütmektir!
Müttefik olmak düşünce ölçeğinde bir vadesiz güvence
Yahudi-Vatikan-Arap birliği Tarikat`tır, adı üstünde
Türkiye’de Demokrasi oturmadı diyenler
Hükümetin, ‘ben ağa oldum’ keyfindekiler
Hükümetle: millet kavramı bilmeyen; vekiller
Onları mı eğitimli istemeli? Pardon, yoksa
Anayasayı mı onların anladığı kadarıyla
Hukuk bitti hak duruyor alnına haykıran selam
El pençe göz yüreğinde baş eğik ağlar, ki ezam
Aritmetiği yoran! Yuvam emre sana soran duram!
Diz üstü şahadet burkuldu kanıyor, kanadı şuram!
Eğilim çirkinliği sükse havalı göstermelikler değil
Eğitim paylaşımı güvenidir halkı güçlendiren
Bilgi parlaklığıdır uygarlığı yaşatan
Hep tarihlerimiz tekrar tekrar bu parlaklıklarla
Çağımız gibi yıkım boyutlarına insanlar vardıkça




-
Yükselen Yildiz
-
Mustafa Aslan
-
Haşim Koç
Tüm YorumlarSEVGILI ANTOLOJI DOSTLARI!
SAIIR ARKADASIMIZ SEVINC KAVUK U KAYBETTIK
BENIM 39 YILLIK COCUKLUK ARKADASIMDI SIZLERINDE BURDAN TANIDIGINIZ BELKIDE BIR COGUNUZLA YAZSTI REAL TANISTI
BU SEVGI DOLU GÜZEL ARKADASIMIZIN ANISINA
BURAYA DÜSÜNCELERINIZI YAZARSANIZ
O OKUYAMAZ AMA ...
Allah mekanini cennet eylesin ablam.
-saygı deger hemşerim kalem tutan ellerinize sağlık şiir olup yazılar temiz duygularınıza sağlık...her zaman yazınız lütfen size duygularınızı damla damla biriktirip duygu denizleri oluşturmak..yakışır..duygu denizleriniz olsun..yazınız yazınız yazınız lütfen...ARAPGİRLİ HAŞİM KOÇ..