Yurdumu gezerken durmadan gönlüm
İllerden lezzetler bul getir bize
Aklıma hasreti vurmadan gönlüm
Çorumdan leblebi al getir bize
Büyük şehirlerden bıktık usandık
Geçim kolay gelin diye buyurup
İş isterken köylü diye ayırıp
Torpilliyi, şehirliyi kayırıp
Köyden bizi koparanlar utansın
Ürünlere hile, hurda katarlar
Seçemedim renkten renge büründün
Bazen düşman bazense dost göründün
Çıkar için kapılarda süründün
Ne diyeyim ah ulan ah kalleşco
Kral oldun soytarılar iline
Filistin de katliam, Türkistan da işkence
Hümanistler nerede, nerde insan hakları?
Vicdan ölmüş, dünya kör, sağırlaşmış insanlık
Görmüyor mu gözleri, kapandı mı perdeler
Neden yardıma koşmaz,Müslümanlar nerdeler?
Kalbim çırpınıyor, fersiz gözlerim
Taşımaz derdimi, yorgun dizlerim
Duvara çarpıyor sanki sözlerim
Deme gök gözlerin yaş döken olsun
Senin de boynunu bir büken olsun
Haram kazanç helal olmuş
Yutuyorsan cahillikten
Oh ne rahat bir yer bulmuş
Yatıyorsan cahillikten
Bulamazlar doktor ilaç
Cihan bizleri tanır sorsanız altaylardan
Savururken yel gibi hız almışız taylardan
Asla dönüşü yoktur oklar fırlar yaylardan
Bizlere bir şereftir ol şehadet makamı
Çare yok alınmalı Türkmen'in intikamı
Güzel vatan için öl de öleyim
Deyin bunu alnınızdan öpeyim
Dalgalan Bayrağım sana köleyim
Deyin bunu alnınızdan öpeyim
Mehmetciğim vatan için candadır
Kanıyla, canıyla değer katanın
Bize hatırası şehit yatanın
Bu cennet parçası güzel vatanın
Toprağı da bizim taşı da bizim
Güzeller güzeli şu memlekette
Kara sevda neden geldin başıma
Beni bu alemde zorda bıraktın
Ayrılık zehrini döküp aşıma
Alevler içinde, korda bıraktın
Hasretin yakarken, öldürür sancı




-
Abdurrahman Yildiz
-
Cahit Telkök
-
Hamit Kalkan
Tüm YorumlarSevgili Salih bey şiirlerinizi içtenlikle takip etmekteyiz.Güçlü kaleminizin her zaman daim olmasını temenni ederim.saygılarımla...
En büyük sanat nefsi aritma sanatidir bu da Allahin bize ögrettigi sanattir.
bu saflastirmanin kanununu da.Amentü olduguna göre.....
Nefisleri aritma sanatina olan katkilarindan dolayi sair dostum Salih Kozani
Saygilarimla ve en derin muhabbetimle kutluyorum
DEĞERLİ GÖNÜL DOSTU SALİH BEYİN YAZMIŞ OLDUĞU...HECE VEZNİ ŞİİRİ OKUMAK BİR BAŞKA HAZ DEĞİLMİ...BİRDE KONU İTİBARI İLE MÜKEMMEL ANLAM TAŞIYORSA İŞTE O ZAMAN OKUMAYA DOYUM OLMUYOR..YÜREĞİNİZE SAĞLIK GÖNÜL DOSTU..İYİKİ VARSINIZ..SAYGILARIMLA
AYRICA DEĞERLİ GÖNÜL DOSTU HİKMET BEY İN YORUMUNUDA D ...