Mehmet Akif Ersoyun öle birşey demesi imkansızdır.
size tavsiyem.bir cümleyi birsine isnad ederken kaynağınız, forum siteleri olmasın.
şöyle olsun.
Bediüzzaman’ın konuştuğu yerde bize ancak sükut düşer” Mehmed akif ersoy. (Mufassal Tarihçe:2/906)
Dar-ül Hikmette iken, Bediüzzaman söze başladı mıydı, biz hayran hayran onu dinlerdik.” Mehmed Akif Ersoy (Mufassal Tarihçe:2/906)
Viktor Hugolar, Şekspirler, Dekartlar, edebiyatta ve felsefede Bediüzzaman’ın bir talebesi olabilirler” demiştirMehmed Akif Ersoy . (Sözler-s:764- Envar Yayınları-İst-1996)
Eğer alim iseler, gitsinler Bediüzzaman’ın yazdığı İşarat-ül İ’caz’ı anlamaya çalışsınlar.Mehmed Akif Ersoy (Mufassal Tarihçe-i Hayat:1/241) Mehmed Akif Ersoy
ya bu mesele bu kdar karışık değil .inanamamak için özel çabalar göstermeseniz bütün kainatın LA İLAHE İLLALLAH dediğini duyacaksınız.
insaniyet nedir? .bizi taşlardan ayıran can.bitkilerden ayıran ruh.peki hayvanlardan ayıran ne. işte insaniyet düşünmekle başlıyor.tefekkürle başlıyor.yani her insan anlamalıdırki kendisinde bulunan anlama ve düşünme yeteneği sofrada önce hangi yemekten başlayacağına karar vermesi için verilmediği gibi hangi kanalı seyredeceğine karar vermesi için de verilmemiştir..
eğer yaratılış gayenizin ki yaratılışı kabul etmiyorsunuz, varoluş gayenizin ne olduğu düşünseydiyiniz,İslamiyetin niye Allahı inkar edenleri insan olarak kabul etmediğini anlardınız.
Bütün ateislere sesleniyorum.bir öküzle kendizini yan yana koyun.niçin sizde aklı var dğerinde yok.Tabiat öle istedi değilmi.yani yine bir irade sözkonusu.insan kendi yüzüne bile baksa iki gözün yan yana olmasının bir irade bir kasd sonucu olduğu inkar edemez.Evet eğer tabiat öle istediyse ateistler iradeli kudretli aklı başında olan bir gücü kabul etmiş olurlarki buda Allah a tabiat demekten başka birşey değildir.
Eğer kainatta olanların iradeyi göstermediğini düşünüyorsanız.Sizde bulunan iradenin kaynaığı nerden geliyor.Tabiat kendisinde olmayan birşeyi insana nasıl veriyor.Bunun gibi sevgi,öfke nefret korku gibi rakamlarla ifade edilemeyen hissiyatların kaynağı camid şuurusuz ölü tabiatmı?
'Halbuki tabiat misali bir matbaadır, tabi’ değil; nakıştır, nakkaş değil; kabildir, fail değil; mistardır, masdar değil; nizamdır, nazım değil; kanundur, kudret değil; şeriat-ı iradiyedir, hakikat-i hariciye değil'Beidüzzaman Said Nursi
Evet tabiat Allahın kanunlarıdır.Kainatı kanunların idare ettiğini iddia etmek, trafikteki arabları kırmızı ışıktan çıkan manyetik bir gücün durdurduğunu iddia etmek kadar aklıdan uzaktır.
'Ey kendini İnsan bilen insan.Kendini oku yoksa camid ve hayvan hükmünde insan olmak itimali var'.Bediüzzaman Said Nursi
Bu mesele tabiat risalesinde izah edilmiştir.Bu kainattaki dengenin, mükemmelliğin tabiat veya kendi kendine veya sebepler tarafından yapılıdğını düşünenler müracaat etsin.
Bütün hakaiki imaniye akli ve mantıkidir, akli ve mantıkı olduğunu ispat etmeye hazırım. Bediüzzaman Said Nursi(r.a)
Bediüzzaman Hz.leri eserlerinde sizin dalga geçtiğinğiz ve hurafe dediğiniz bütün hakikatlerin akla uygun olduğunu ispat etmiştir.Ateizmin kökünü kazımıştır.
bir ateistin gece rahat rahat uyuyabilmesi için İslamiyetle ilgili bütün kitapları okuması gerek çünkü önünde kaybetme ihtimali olan ebedi bir hayat var.yani davasını yüzde 99 ispat etse bile yüzde 1 lik kısım onun hayatının zehir olması için yeterledir.
hele islmala ilgli imanla ilgili,atesitlerin içinden çıkmadıkları ve dinsiz olmalarına neden olan birçok konuyu izah ve ispat ettiği sölenen Risale-i nur külliyatını okumadan rahat rahat uyubilmeleri, onların meselere ne kadar sathi ve korkak baktıklarının delilidir.
sizleri sorularınıza cevap aramaya davet ediyorum....
ben bunların içinden geliyorum.bana inanın ben herşeyi biliyorum.bunların iç yüzlerini ben çok iyi biliyorum. Evet sizi(bu kaşarlaşmış lafları söyenler) çok iyi anlayıroum. Hocaefendinin iç yüzünün sadece siz bilyorsunuz.Onun peşindn giden en azından onun davasının doğruluğundan şüpehe duymayan insanların hepsi beyinleri yıkanmış zavalla örümcek kafalar değilmi.
Artık bence bu tavrı değştirin.Başka yollar deneyin.
Ama aslında siizn böle davranamanız gayet doğal.İslam tarihine bakarsanız veya insalaık tarihine, böle muhteşem dava adamlarının karşılarındaki acınmaya hiçte müstehak olmayan adamlarla çok ortak yönününzün olduğunu farkedersiniz.
Aşağıdaki vatandaş diğer hepsinde olan çok bilmişlik edasıyla güya cemaatin iç yüzünü yansıtmaya çalşımış. Senin hocaefendinin kasetlerini izlemiş olman veya başka birçok kişide olduğu gibi risale-i nuru yüzlerce kez okumuş! ! ! olmak ve hala sizin bütün bunlara rağmen 'bakın ben bunalrın hepsinin içine girdim bütün kitapları okudum ama bende bir değişikilik olmadı ben hala onlara düşmanım,eğer onlarda bir hakikat olsaydı beni etkileyebilirdiler' çabası malesef boş bir çabadır.
yazılarınızda yorumlarınızda az bişey mantık olsa insanın dikate alınır.bu cemaatin mensupları bir an durup düşünürdü.ama adamın yazdığı şeye bakın karavanayı silmek gerekiyormuş.Atatürk posterine tükürülüyorumuş.aşağıdaki arkadaşı yemeğe götüren kişinin 'benim üniformayla tkürmem ysak demesi' bu cümleyi site sakinlerinin neşesi yerine gelsin diye yazıyorum.
Evet işte böle basit, komik acınacak cümlerle bütün dünyayı sarsan onlarca üniversitede ders kitabı olan ve bütün dünyanın gelecekte kanun oalrak kabul edeceği risale-i nurun davasını çürütmek, taş atarak yıldızları düşürmeye çalşmaya benzerki en ahmak çocuğa bile yaptıramazsınız.
Eğer dediğiniz gibi zeki aydın çağdaş insanlarsanız deyinki bilemiyorum belkide bu fethullah gülen iyi bir şeyler yapamaya çalşıyordur.
Size katiyen çok emarelerle ve kat'i kanaatimle beyan ediyorum ki, gelecek yakın bir zamanda, bu vatan, bu millet bu memleketteki hükümet, âlem-i İslâma ve dünyaya karşı gayet şiddetle Risale-i Nur gibi eserlere muhtaç olacak; mevcudiyetini, haysiyetini, şerefini, mefahir-i tarihiyesini onun ibraziyle gösterecektir Bediüzzaman Said Nursi (R.A)
Eğer, 'düşünüyorum o halde varım' diyen filozof haklı ise, nüfus sayımları boşuna yapılıyor demektir.
Ş.
esas saltanat şimdi kaldırılıyor.
cumhuriyetin ilan edilmesine az kaldı.
büyük bir özlemle bekliyoruz.
Mehmet Akif Ersoyun öle birşey demesi imkansızdır.
size tavsiyem.bir cümleyi birsine isnad ederken kaynağınız, forum siteleri olmasın.
şöyle olsun.
Bediüzzaman’ın konuştuğu yerde bize ancak sükut düşer” Mehmed akif ersoy.
(Mufassal Tarihçe:2/906)
Dar-ül Hikmette iken, Bediüzzaman söze başladı mıydı, biz hayran hayran onu dinlerdik.” Mehmed Akif Ersoy (Mufassal Tarihçe:2/906)
Viktor Hugolar, Şekspirler, Dekartlar, edebiyatta ve felsefede Bediüzzaman’ın bir talebesi olabilirler” demiştirMehmed Akif Ersoy
. (Sözler-s:764- Envar Yayınları-İst-1996)
Eğer alim iseler, gitsinler Bediüzzaman’ın yazdığı İşarat-ül İ’caz’ı anlamaya çalışsınlar.Mehmed Akif Ersoy (Mufassal Tarihçe-i Hayat:1/241) Mehmed Akif Ersoy
dönemin tarih kitaplarındaki İslamiyetle ilgili bizzat kendisinin kaleme aldığı yazıları çağrıştırıyor.
http://ataturkvedin.tripod.com/b2.htm
(kemalist bir sitedir gönül rahatlığıyla itimat edebilirsiniz.)
ya bu mesele bu kdar karışık değil .inanamamak için özel çabalar göstermeseniz bütün kainatın LA İLAHE İLLALLAH dediğini duyacaksınız.
insaniyet nedir? .bizi taşlardan ayıran can.bitkilerden ayıran ruh.peki hayvanlardan ayıran ne.
işte insaniyet düşünmekle başlıyor.tefekkürle başlıyor.yani her insan anlamalıdırki kendisinde bulunan anlama ve düşünme yeteneği sofrada önce hangi yemekten başlayacağına karar vermesi için verilmediği gibi hangi kanalı seyredeceğine karar vermesi için de verilmemiştir..
eğer yaratılış gayenizin ki yaratılışı kabul etmiyorsunuz, varoluş gayenizin ne olduğu düşünseydiyiniz,İslamiyetin niye Allahı inkar edenleri insan olarak kabul etmediğini anlardınız.
Bütün ateislere sesleniyorum.bir öküzle kendizini yan yana koyun.niçin sizde aklı var dğerinde yok.Tabiat öle istedi değilmi.yani yine bir irade sözkonusu.insan kendi yüzüne bile baksa iki gözün yan yana olmasının bir irade bir kasd sonucu olduğu inkar edemez.Evet eğer tabiat öle istediyse ateistler iradeli kudretli aklı başında olan bir gücü kabul etmiş olurlarki buda Allah a tabiat demekten başka birşey değildir.
Eğer kainatta olanların iradeyi göstermediğini düşünüyorsanız.Sizde bulunan iradenin kaynaığı nerden geliyor.Tabiat kendisinde olmayan birşeyi insana nasıl veriyor.Bunun gibi sevgi,öfke nefret korku gibi rakamlarla ifade edilemeyen hissiyatların kaynağı camid şuurusuz ölü tabiatmı?
'Halbuki tabiat misali bir matbaadır, tabi’ değil; nakıştır, nakkaş değil; kabildir, fail değil; mistardır, masdar değil; nizamdır, nazım değil; kanundur, kudret değil; şeriat-ı iradiyedir, hakikat-i hariciye değil'Beidüzzaman Said Nursi
Evet tabiat Allahın kanunlarıdır.Kainatı kanunların idare ettiğini iddia etmek, trafikteki arabları kırmızı ışıktan çıkan manyetik bir gücün durdurduğunu iddia etmek kadar aklıdan uzaktır.
'Ey kendini İnsan bilen insan.Kendini oku yoksa camid ve hayvan hükmünde insan olmak itimali var'.Bediüzzaman Said Nursi
Bu mesele tabiat risalesinde izah edilmiştir.Bu kainattaki dengenin, mükemmelliğin tabiat veya kendi kendine veya sebepler tarafından yapılıdğını düşünenler müracaat etsin.
Bütün hakaiki imaniye akli ve mantıkidir, akli ve mantıkı olduğunu ispat etmeye hazırım. Bediüzzaman Said Nursi(r.a)
Bediüzzaman Hz.leri eserlerinde sizin dalga geçtiğinğiz ve hurafe dediğiniz bütün hakikatlerin akla uygun olduğunu ispat etmiştir.Ateizmin kökünü kazımıştır.
bir ateistin gece rahat rahat uyuyabilmesi için İslamiyetle ilgili bütün kitapları okuması gerek çünkü önünde kaybetme ihtimali olan ebedi bir hayat var.yani davasını yüzde 99 ispat etse bile yüzde 1 lik kısım onun hayatının zehir olması için yeterledir.
hele islmala ilgli imanla ilgili,atesitlerin içinden çıkmadıkları ve dinsiz olmalarına neden olan birçok konuyu izah ve ispat ettiği sölenen Risale-i nur külliyatını okumadan rahat rahat uyubilmeleri, onların meselere ne kadar sathi ve korkak baktıklarının delilidir.
sizleri sorularınıza cevap aramaya davet ediyorum....
bütün insani özellklerini satan-ist demektir.
ben bunların içinden geliyorum.bana inanın ben herşeyi biliyorum.bunların iç yüzlerini ben çok iyi biliyorum.
Evet sizi(bu kaşarlaşmış lafları söyenler) çok iyi anlayıroum.
Hocaefendinin iç yüzünün sadece siz bilyorsunuz.Onun peşindn giden en azından onun davasının doğruluğundan şüpehe duymayan insanların hepsi beyinleri yıkanmış zavalla örümcek kafalar değilmi.
Artık bence bu tavrı değştirin.Başka yollar deneyin.
Ama aslında siizn böle davranamanız gayet doğal.İslam tarihine bakarsanız veya insalaık tarihine, böle muhteşem dava adamlarının karşılarındaki acınmaya hiçte müstehak olmayan adamlarla çok ortak yönününzün olduğunu farkedersiniz.
Aşağıdaki vatandaş diğer hepsinde olan çok bilmişlik edasıyla güya cemaatin iç yüzünü yansıtmaya çalşımış.
Senin hocaefendinin kasetlerini izlemiş olman veya başka birçok kişide olduğu gibi risale-i nuru yüzlerce kez okumuş! ! ! olmak ve hala sizin bütün bunlara rağmen 'bakın ben bunalrın hepsinin içine girdim bütün kitapları okudum ama bende bir değişikilik olmadı ben hala onlara düşmanım,eğer onlarda bir hakikat olsaydı beni etkileyebilirdiler' çabası malesef boş bir çabadır.
yazılarınızda yorumlarınızda az bişey mantık olsa insanın dikate alınır.bu cemaatin mensupları bir an durup düşünürdü.ama adamın yazdığı şeye bakın karavanayı silmek gerekiyormuş.Atatürk posterine tükürülüyorumuş.aşağıdaki arkadaşı yemeğe götüren kişinin 'benim üniformayla tkürmem ysak demesi' bu cümleyi site sakinlerinin neşesi yerine gelsin diye yazıyorum.
Evet işte böle basit, komik acınacak cümlerle bütün dünyayı sarsan onlarca üniversitede ders kitabı olan ve bütün dünyanın gelecekte kanun oalrak kabul edeceği risale-i nurun davasını çürütmek, taş atarak yıldızları düşürmeye çalşmaya benzerki en ahmak çocuğa bile yaptıramazsınız.
Eğer dediğiniz gibi zeki aydın çağdaş insanlarsanız deyinki bilemiyorum belkide bu fethullah gülen iyi bir şeyler yapamaya çalşıyordur.
Size katiyen çok emarelerle ve kat'i kanaatimle beyan ediyorum ki, gelecek yakın bir zamanda, bu vatan, bu millet bu memleketteki hükümet, âlem-i İslâma ve dünyaya karşı gayet şiddetle Risale-i Nur gibi eserlere muhtaç olacak; mevcudiyetini, haysiyetini, şerefini, mefahir-i tarihiyesini onun ibraziyle gösterecektir
Bediüzzaman Said Nursi (R.A)
Viktor Hugo'lar, Şekspir'ler, Dekart'lar; edebiyatta ve felsefede, Bediüzzaman’ın birer talebesi olabilirler.