Kültür Sanat Edebiyat Şiir

Sultan Şeker
Sultan Şeker

İÇİNDE MUTLAKA BENDEN BİR ŞEY KALMIŞ OLMALI SEN GİDELİ BENDE EKSİK BİR ŞEY VAR ÇÜNKÜ...

  • ümit yaşar oğuzcan13.09.2009 - 14:26

    çok güzekl şiirleri olan şairimiz.ben en çok içimde ağlayan gülleri seviyorum ve paylaşıyorum

    GÜLLER AĞLAR İÇİMDE
    Ne zaman ayrılık saati gelse
    En vazgeçilmez yerinde yaşamın
    Duysak ayak seslerini akşamın
    Ve sokaklardan el ayak çekilse
    Bir ürpertiyle duyarım o zaman
    Seni çağıran sesi uzaklardan

    Ne zaman ayrılık saati gelse
    Bir gariplik çöker içime birden
    Kalan tek anı gibi bir devirden
    Durmadan çalınır o gamlı beste
    Sanki bilir dem hazin öykümüzü
    Bulutlar ağlar, kararır gökyüzü

    Ne zaman ayrılık saati gelse
    Bir çaresizliğe anlatır gibi
    Birden değişir gözlerinin rengi
    Mavi solar, koyulaşır yeşilse
    Sarınca ruhunu eski bir hüzün
    Uçar gider pembeliği yüzünün

    Ne zaman ayrılık saati gelse
    Uzatsan özlemle dudaklarını
    Tüm ağaçlar döker yapraklarını
    Ne çiçek kalır ortada, ne bahçe
    Sadece uğultusu o rüzgarın
    Ve bir umut kırıntısı: Belki yarın

    Ne zaman ayrılık saati gelse
    Bir fırtına çıkmışcasına, büyük
    İçimdeki güllerin boynu bükük
    Bir zaman kalakalırım öylece
    Neden sonra gittiğini anlarım
    İçimde güller ağlar, ben ağlarım…

  • 12 eylül13.09.2009 - 14:22

    ancak çekenlerin dizeleri anlatır bunu

    ahmet telli (su çürüdü)

    Iki şeyi bilmek istiyorum. (Belki aynı şeyi iki kere bilmek
    istiyordum.) Duvarların rengi neydi? Derimin rengi neydi?
    Dokunuyorum duvarlara; parmak uçlarımla, avuçlarımla,
    dilimle dokunuyorum. Duvarların bir rengi olmalı. Ama hiçbir
    duvarcının, hiçbir ressamın bu rengi bildiğini sanmam. Adı
    yoktu bu rengin, kimyası yoktu. Belki renksizliğin rengiydi bu.
    Çürüyen bir bedenin kokusuydu duvarların rengi...

    Adımdan gayrısını bilmiyorum

  • 09.09.0909.09.2009 - 12:06

    günlerden bir gün işte.pek bişey ifade etmez. herhesin hergünü ve bugünü güzel olsun

  • çariçe katarina03.09.2009 - 16:11

    Fakir bir çamaşırcı ve kötü yola düşmüş bir kadının kızı olan Katerina, Papaz Gluk’un evinde çamaşırcılığa başlar. Gluk belli bir süre sonra Katerinayla ilişkiye girer. Bu sırada Rusya ile İsviçre savaşa hazırlanmak üzereydiler. İsviçreliler Katerina’nın bulunduğu şehre gelmişlerdi. Katerina burada bir isviçre askerine hayran olur sonunda aşk doğar. Bu arada Katerina askeril papazı idare etmektedir. Papaz bundan şüphelenir ve sonunda evinde Katerina’yla askeri basar ve orada askeri öldürür ve evini yakar. Korktuğu için Katerina’yla Rusya tarafına sığınmaya karar verir. Rusya tarafına geçerlerken sınırda yüzbaşının birisi Katerina’ya el koyar papazıda Moskova’ya gönderir. Kısa sürede Katerina ile yaşadığı aşk ortaya çıkınca Genaral Menkişof emanetine alır. Katerina ile genaral gönül eğlendirir. Genaral savaşı kazanmış olarak yurduna dönerken Katerina’yıda götürür. Fakat karısından korktuğu için Katerina’yı en yakın arkadaşı ve hatta çarın en yakın dostu olan Genaral Şermiyetif’e verir. O günden sonra Katerina’nın şansı açılır. Başlarda ilgi çekmeyen kız bir anda herkesin gözdesi olur ve Çarın metresliğine ardındanda Rusya’ya çariçe olur.

  • japon atasözü29.08.2009 - 18:30

    Yalan dört nala gider. Hakikat ise adım adım yürür, fakat yine de vaktinde yetişir.

  • çökelek29.08.2009 - 18:27

    yoğurt veya ayran kaynatılarak elde edilen biraz eşkimsi bir süt
    ürünü.

  • Çin Seddi Duvar Yazıları29.08.2009 - 18:22

    bu duvar kiralıktır. :)))

  • mozarella29.08.2009 - 17:19

    italyan peyniri
    salata ve pizzada çoğunlukla kullanılır

  • kızılbaş28.08.2009 - 15:12

    Kızılbaş kavramı tarih boyunca ve günümüzde Alevileri aşağılamak, karalamak ve küçük düşürmek için kullanılmıştır.(destiizdivaç programındada bu kastedilerek kullanılmıştır.)
    Aleviler; bu ülkenin yüz akıdır...
    Aleviler; aydındır...
    Aleviler; iyi vatandaştır.
    Aleviler; okuyan, bakan, gören, dinleyen, bilen, anlayan, düşünen insanlardır.
    Aleviler; her zaman uygarlıktan yanadır.
    Aleviler; inançlarında samimi oldukları için kimliklerini asırlardır acı çeke çeke koruyabildiler.
    Aleviler; tarihin bir kanlı hesabını sorarken, sadece kendi dizlerine vurdular.
    Aleviler; 'incinsen de incitme' derler.
    Aleviler; yiğit insanlardır.
    Aleviler; çalışkandır.
    Aleviler; doğaya saygılıdır.
    Aleviler; Allah'ın yarattığı tüm canlıları sevdiler.
    Aleviler; kadını ikinci sınıf vatandaş sayarak, bir mal gibi görerek, ona şüpheyle bakarak, insan yerine koymayarak, kapalı kapıların arkasına hapsetmezler.
    Aleviler; kadına güvenirler.
    Aleviler; yobaz değildir.
    Aleviler; saz çalarlar.
    Aleviler; ozanları-şairleri yakmazlar, edebiyatçıları kovmazlar, aydınları vurmazlar.
    Aleviler; 'el, dil, bel sağlamlığı' isterler.
    Aleviler; çağdaş dünyanın reddettiği, akıl dışı hurafelere, batıl inançlara kanmazlar.
    Aleviler; Mustafa Kemal Atatürk'ü severler.
    Aleviler; ulusumuza çağdaşlık kapılarını aralayan devrim yasalarına yürekten bağlıdırlar.
    Aleviler; laik cumhuriyete sahip çıkarlar.
    Aleviler; dönek değildir.
    Aleviler; kendi çıkarları için, hangi iktidar gelse ona yanaşıp yalakalık yapmazlar.
    Aleviler; hiçbir zaman küçük hesaplar yüzünden Türkiye'nin aydınlık yoluna ihanet etmediler, etmezler.
    Aleviler; vefalıdır.
    Aleviler; dürüsttür.

  • ölüm Allah'ın emri ayrılık olmasaydı26.08.2009 - 16:09

    ölüm allahın emri olabilir ama en acı ve en zor ayrılık.kavuşurum diye bir umut yok yollara baksan nafile çaresiz ve aciz kalıyor insan.en zor ayrılık ölümle olan ayrılıktır..