Kültür Sanat Edebiyat Şiir

Vezir Pehlevan
Vezir Pehlevan

HER İNSAN BİR DEĞERDİR, KARŞILIKLI SEVGİ VE SAYGI İNSANLARIN EN BÜYÜK HAZİNESİDİR...

  • serbest kürsü22.03.2026 - 14:45


    ***** ASMİN ROJ *****
    26-Aralık-1991 yılından itibaren, yani Sosyal Sovyetler Cumhuriyet Birliği
    dağıldıktan sonra Dünyanın hiç bir yerinde DİN ve MEZHEPLERE dayalı
    yönetim sistemi ve ya rejim sisteminin inşa edilmesi Tarih olmuştur???
    Amerika ve yandaşları Sovyetler birliğinden ödleri kopuyordu ve Orta doğu
    İslam Devletlerine el altından DİNİ destek veriyorlardı. Hatta bizim Ülkemiz de
    mevcut tarikatlar ve bilumum asitane dergâhları Amerika'dan besleniyordu?
    --Sosyal Sovyetler dağıldı Amerika Orta doğuya bomba yağdırmaya başladı.
    İnadına ve ısrarla Dini değerlere saldırdı. Hatta hiç utanmadan İran'a Ramazan
    ayında saldırdı.....ARKASI YARIN

  • Yurtseverler Köşesi21.03.2026 - 12:08


    *** BU GÜN NEVRUZ BAYRAMI ***
    -Türk Ulusal Milletimizin Nevruz Bayramı kutlu olsun. Ülkemize
    sevgi, barış, hayır ve bereket getirsin. Toplumsal ayrışmalar son
    bulsun. Bütün Memleket aşkla, sevgiyle, uhulet ve suhuletle yeniden
    top-yekün kaynaşsın...
    --Nevruz Bayramı yalnızca Baharın gelişini müjdelemez, Türklerin
    yeniden ayağa kalkışının, birlik ve beraberliğin simgesidir.
    --Nevruz Bayramı, Ergenekon destanının taa kendisidir. Demirlerin
    dövüldüğü, umutların yeniden yeşerdiği, Tabiatın coşup-çağlamasıdır.
    İnşallah Tabiatın çağlamasıyla beraber tüm insani değerlerde coşup
    çağlasın ve Bütün kaos-kargaşa, melanet ve musibetler son bulsun...
    -----------OZAN ÇAKIROĞLU--------------

  • Yurtseverler Köşesi20.03.2026 - 13:00


    *** UHREVİ bir BAKIŞ ***
    Ergenliğimden beri hep düşünürüm (!) Nikâhsız çiftleşen
    Tavukların yumurtası helal ve ya caiz midir???

  • Yurtseverler Köşesi18.03.2026 - 19:00


    18 Mart zafer bayramı Türk Ulusal Milletimize kutlu olsun.
    Başta Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere bürün kahraman
    şehitlerimizi saygı, minnet ve rahmetle anıyoruz. Yatıkları yer
    hurişan olsun...
    .
    18 Mart yalnızca bir Askeri zafer değildir. 18 Mart Çanakkale
    zaferimiz ulusal milletin bağımsızlık iradesini tüm Dünya'ya
    ilan ettiği büyük bir destanın adıdır...
    Çanakkale geçilmezliği Türkiye Cumhuriyetinin var olmasının
    temel taşlarından biri olmuştur...

  • serbest kürsü18.03.2026 - 12:01


    *** ÇANAKKALE GEÇİLMEZ ***
    Düşman kuvvetleri Ülke sathında
    Hemi de Hünkâr'ın pay-ı tahtında
    Jurnalcı cambazı saray katında
    Vatan Ahvalini gördü ordumuz.
    .
    Osmanlı kastına ferman yazdılar
    Gemiler gönderip tuzak kazdılar
    Yedi Düvel birden sınır çizdiler
    Geçilmez bir duvar ördü ordumuz.
    .
    Düşman gemileri geldi dayandı
    Çanakkale tozdu, kana bulandı
    Şehitlerin her biri, yiğit-civandı
    Haçlıyı denize sürdü ordumuz.
    .
    Nice masumlar süngüye takıldı
    Köylerimiz yağma oldu yakıldı
    Binlerce yiğidin kanı döküldü
    Bağrını kefenle sardı ordumuz.
    .
    Türk-Kürt, Çerkez-Lazı omuz omuza
    Düşmanı döktüler, mavi denize
    Hürriyet dönüştü Aya-Yıldıza
    Küffara dersini verdi ordumuz.
    .
    Çakıroğlu yazdı, getirdi dile
    Göz yaşı çağladı, dönüştü sele
    Vatanım namustur, verilmez ele
    Hainden hesabı sordu ordumuz,
    Ulusal birliği, kurdu ordumuz...
    -------OZAN ÇAKIROĞLU------
    18 Mart Çanakkale Zaferimiz Türk Ulusal Milletimize kutlu olsun.
    Başta Gazi Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere, bütün kahraman
    Şehitlerimizi saygı, minnet ve rahmetle anıyorum... Yattıkları yer
    hurişan olsun...

  • serbest kürsü15.03.2026 - 13:33


    *** LAİK ve SOSYAL BAKIŞ ***
    --Vahşi Kapitalizmin, en öncelikli siyasal, sosyal, kültürel ve ekonomik yaptırımı
    bilinçsiz, çaresiz, kuralsız, yetersiz ve ehilsiz bir toplum yaratmaktır. Çünkü her
    çağ ve medeniyette cehaleti kullanmak kolay ve ucuz maliyetlidir???
    .
    **PEKİ BU CEHALET KİMDİR, NASIL SARFİ EYLEMLERDE BULUNURLAR?
    1-Her şeyin en iyisini onlar bilirler. Kargadan başka kuş ve kendilerinden baka kuş tanımazlar.
    2-Hiç araştırıp irdelemeden bilgi sahibi olurlar. Ve bildiklerini başkalarına empoze etmek için
    şekilden-şekile girerler?
    3-Kibar, efendi ve Kâmil insanları zayıf ve hakir görürler...
    4-Kusurlarını gizlemek için, Din ve mezhepsel inançlarını kullanırlar...
    5-Hak-hukuk ve adalet mizanına kafa tutarlar ve döner etrafındakilere ahlak dersi verirler.
    6-Empati-kıyas yapma yetenekleri yoktur. Her zaman Dini ve maddi yaptırımla toplumu
    dizayne etmek için şekilden-şekile girerler.
    7-Sıkıştıkları zaman Yüce Dinimizi orta çağ gölgesi altında zülfikâr bir kılıç gibi kullanırlar.
    8-Kendilerinden olmayan bütün insanlara kin-nefret kusar ve buğuz ederler???
    9-İkna kabiliyetleri gelişmediğinden dolayı, rakip ve muhalif gördükleri herkese iftira-çamur
    ve küfür politikasıyla sindirmeye çalışırlar.
    10-Her zaman ve her yerde bilimsel teatilerden uzak dururlar. Kürsülerden tek başına palavra
    ve martaval atarlar..
    ----------ARKSI YARIN--------
    sindirmeye

  • Yurtseverler Köşesi14.03.2026 - 11:34


    *** İLBER ORTAYLI ***
    Bu gün Türk Ulusu kederde-yasta
    Hocalar-hocası, soldu da gitti,
    Hüzünler bıraktı yaren de-dostta
    Kaderi, kısmeti doldu da gitti.
    .
    Müşkülü bilimle aşalım derdi
    Uygarlık yolunu açalım derdi
    Milletçe şahlanıp uçalım derdi
    Ulusal gençliğe güldü de gitti.
    .
    Mustafa Kemal'e hürmeti vardı
    Cehalete düşman, mürşide yardı
    Metanet dalgası Yurdumu sardı
    Milleti mateme, saldı da gitti.
    .
    Biz ondan öğrendik bilgi çağını
    Nakış-nakış ördü, bilim ağını
    Kalemle devirdi nefret dağını
    Yobaza dersini verdi de gitti.
    .
    Özgürlük uğruna döktü terini
    Memleket kaybetti böyle birini
    Mevlam Cennet etsin onun yerini
    Herkesten helallık aldı da gitti.
    .
    Der Vezir, hocama hürmetim vardı
    Karanlığa irşat, Vatana yardı
    Metanet rüzgârı Ülkeyi sardı
    Ebed uykusuna daldı da gitti...
    ------OZAN ÇAKIROĞLU-----
    Dostlar, yıkıldı Üklemizin tarih ağacı
    Döküldü bilimin yaprak-siyacı...
    İlber Hocamıza Yüce Yaradan Rahmet eylesin,
    Mekânı Cennet, Ruhu şad olsun...

  • serbest kürsü13.03.2026 - 12:30


    *** LAİK SOSYAL BAKIŞ ***
    Bu Dünya bakidir, insanlar fani
    Ebcet okumakla, olunmaz kâni
    Gel kardaş Evreni Kuran'dan tanı
    Batıla inanma, harda kalırsın.
    .
    Hurafe peşinde kendini yorma
    Ceberrüt zalimin safında durma
    Haşhaşi sulbüne adresi sorma
    Kervanın dağılır yolda kalırsın.
    .
    Avrupa selinde coşup çağlama
    Tarikat çarkına umut bağlama
    Menfaat uğruna, yürek dağlama
    Mahşeri divanda korda kalırsın.
    .
    Gönül aynasını pasa bulama
    Haçlı bahçesini boşa sulama
    Zalime eğilip, etek yalama
    Gün gelir ahu-zarda kalırsın.
    .
    Hakikat yolunda gezmeyi öğren
    İlim deryasında, yüzmeyi öğren
    Müşkülü bilimle, çözmeyi öğren
    Rehbersiz yol alma zorda kalırsın.
    .
    Der Vezir, elbet bu devran durulur
    Hakkın mizanın da, divan kurulur
    Taksirli amelden, hesap sorulur
    Omurgan bükülür yerde kalırsın.
    Kim bilir o zaman nerde kalırsın...
    --------VEZİR PEHLEVAN---------
    Anlayana Sivrisinek Saz, anlamayana benim sözlerim az...

  • Yurtseverler Köşesi09.03.2026 - 13:51


    *** LAİK SOSYAL BAKIŞ ***
    --Kadın Hz. Adem-i tavladı Şeytan dediniz?
    --Kadın doğurdu, çocuk fabrikası dediniz?
    --Kadın, süslendi yosma dediniz?
    --Kadın, çalıştı, koştu yoruldu, *KÖLE* dediniz?
    --Kadın, gülümsedi hafif dediniz?
    --Kadın, baş kaldırdı, ASİ dediniz?
    --Kadın eş oldu, baş oldu, aş oldu, hayal oldu, düş oldu, Siz bağnaz
    mendebur mahluklar, Kadın heriflere emanettir dediniz?
    --Kadın, Hz. Peygamberleri, nice-nice Ağa-Bey-Hünkârları yetiştirdi,
    Siz dönüp Kadına Harem ağası dediniz?
    --Kadın, Ana oldu, kardaş oldu, bacı oldu, yar oldu, yoldaş oldu, sizler
    Kadını nüfustan saymadınız?
    --Kadın okudu, öğrendi, araştırdı, teşebbüs eylemlerinde bulundu, sizler ne
    yaptınız, derhal çarşafa haps ettiniz?
    --Kadın, memur oldu, amir oldu, yüksek bürokrat oldu, Vekil oldu, Mebus oldu
    En sonun da *BAŞBAKAN* oldu. Siz bir türlü hazmedemediniz? Bu kez Siyasal
    Amellerinize alet ettiniz?
    --PEKİ SİZLER KİMSİNİZ???
    ------BİR YORGUN DEMOKRATIN SOLGUN KALEMİNDEN-------

  • serbest kürsü08.03.2026 - 12:23


    ***** BU GÜN 8 MART KADINLAR GÜNÜ *****
    --Sabahleyin Facebook sayfalarını gezindim, özelikle Laik-sosyal kesim Kadınlar
    günü münasebetiyle bazı mesaj ve yorumlar da bulunmuşlar (!)
    --Ben de bir ŞİİRLE kutlamayın düşündüm? Ancak hangi KADINLARIN gününü
    kutlayacağımı bilemedim?
    --Huzur evlerinde sahipsiz-kimsesiz ve adeta gün sayan Kadınların mı? Yoksa
    gelin ve evlatları tarafında hor görülmüş ve sokaklara atılmış emekçi Anaların mı?
    Berdel-kuma-muta ve üç-talak saçmalığına maruz kalmış kadınların mı? Asgari
    ücrete mahküm edilmiş ve yetmemiş patronu tarafından tacize uğramış ve ölümle
    tehtidiyle susturulmuş kadınların mı? Semt pazarların da, akşamı bekleyip, tezgah
    atıklarını utanarak toplayan kadınların mı, gününü mü kutlayalım?
    Yoksa Hasta, öksüz, özürlü , çaresiz ve bir ekmek nafakası için dilencilik yapmak zorunda
    kalan kadınların mı? Evinde mutfak mesarifine katkı sağlamak için sosyete kogoşlarına
    çamaşır ve temizliğe giden kadınların mı? Mendebur-zorba-ceberrüt-despot mahlukların
    şiddetine maruz kalmış kadınların mı gününü kutlayalım?
    --Diğer taraftan, ömür baharını eğitim ve öğretimi için harcayan ne inanç ve heveslerle
    diplomasını alıp, TORPİLİ olmadığı için işe giremeyen kadınların mı gününü kutlayalım?
    Yoksa yatlarda-katlarda, saray ve köşklerde yaşayan ve bir kahvaltı için Parislere giden
    yüksek sosyetenin gününü mü kutlayalım? YOK-YOK Biz en iyisi mi, sanatçı kimliği altında
    sahnelerde orasını-burasını açıp ta, garip-gurebanın ve cahil-cühelanın parasın soğüşleyen
    boyalı hatunların GÜNÜNÜ kutlayalım... VESSELAM
    ---------BİR YORGUN DEMOKRATIN SOLGUN KALEMİNDEN----------