din sosyolojisi alanında master yapmak istemiştim bir ara üniversiteden bir hoca davet etti beni ön görüşmeye gittim. bana bir kitap listesi verdi. din sosyolojisini başlattıkları nokta neresi biliyor musunuz froud bloom vilyım rich üleyn dedim bu nasıl iş din sosyolojisi gibi bir alan dünkü frouddan mı başlar hani bunun emevisi bağdadı hani bunun mö si hani bunun farabisi gazalisi yürüyün bi gidin hocaya dedim hoca bu ne iş dedi böyle dedim niye dedi üniversitendeki kürsü devşirme batıdan yani batı ne derse biz onu okuyup okutuyoruz dedim sen necisin hocam tekkeyi bekleyen kavalı çalan sensin ama kavalı çaldıran başka hiç mi dışına çıkamazsın hiç mi beni uyandıramazsın sen hocasın bir sözün yeter fitili ateşlemeye ama ilahiyat hocam olacak olan bu adam bir ateist idi işte üniversitelerimizin hali sonra eğitimin kalitesi adına sözüm ona rektör beğenmeyenler aylarca kıçlarını öğrenciye dönüp ayakta kazık gibi dikilip bomboş durdular defolun uleyn bi gidin yettiniz gari bir bitmediniz neyse zamanla o da olacak zamanla
bizim avrupa ve amerikadan devşirme üniversite eğitimimizde neden hocalar sahici konulara eğilip mesela arabesk müzik bir dönem insanını nasıl etkilemiştir. bu konuları araştırmazlar? yoksa bunu da mı alev alatlı dan bekliyorlar ya da mim kemal ökenin dediği gibi batıdan bekliyoruz hatta biz o kadar ki islamı bile batıdan öğreniyoruz mesela mevlananın yüzüne bakmayan bizler baktık batı bu insanı yüceltiyor derhal konuşmalarımızda mesneviden yerler açtık . ayıp ya hu kıçınızı bir kaldırın her şeyi birilerinden beklemeyin. niye bulun hoca rektör oldu diye tepineceğinize biraz bunlara kafa yorun hani oraya seçilmiş çocuklaraı topluyorsunuz ya o seçilmiş çocuklara nasıl eğitim veriyorsunuz bir anlatın bu millete bakalım
arabesk müzik ne diyebilirim ki yorumcularını bile önüne katıp sürükleyen, dokunduğu kişileri nesneleri şeyleri ve zamanı başka bir şeye dönüştüren çok güçlü bir tarz. kim arabeskin dayanılmaz romantizmine karşı koyabilir. kim şu aşağıdaki şarkıyı dinlerken aynı kalabilir, bu aşkın kahramanı kim olmak istemez.
bir beddua bu kadar mı içten ve haklı okunur
tüm zamanlara meydan okuyabilecek ezgisi sözüyle yorumcusuyla yorumcunun sesiyle muhteşem bir yapıt
din sosyolojisi alanında master yapmak istemiştim bir ara
üniversiteden bir hoca davet etti beni ön görüşmeye gittim. bana bir kitap listesi verdi.
din sosyolojisini başlattıkları nokta neresi biliyor musunuz
froud
bloom
vilyım rich
üleyn dedim bu nasıl iş din sosyolojisi gibi bir alan dünkü frouddan mı başlar
hani bunun emevisi bağdadı hani bunun mö si hani bunun farabisi gazalisi
yürüyün bi gidin
hocaya dedim hoca bu ne iş
dedi böyle
dedim niye
dedi üniversitendeki kürsü devşirme
batıdan
yani batı ne derse biz onu okuyup okutuyoruz
dedim sen necisin hocam
tekkeyi bekleyen kavalı çalan sensin ama kavalı çaldıran başka
hiç mi dışına çıkamazsın
hiç mi beni uyandıramazsın
sen hocasın bir sözün yeter fitili ateşlemeye
ama ilahiyat hocam olacak olan bu adam bir ateist idi
işte üniversitelerimizin hali
sonra
eğitimin kalitesi adına sözüm ona rektör beğenmeyenler
aylarca kıçlarını öğrenciye dönüp ayakta kazık gibi dikilip bomboş durdular
defolun uleyn bi gidin
yettiniz gari
bir bitmediniz
neyse zamanla o da olacak zamanla
bizim avrupa ve amerikadan devşirme üniversite eğitimimizde neden hocalar sahici konulara eğilip mesela arabesk müzik bir dönem insanını nasıl etkilemiştir. bu konuları araştırmazlar?
yoksa bunu da mı alev alatlı dan bekliyorlar
ya da mim kemal ökenin dediği gibi batıdan bekliyoruz
hatta biz o kadar ki islamı bile batıdan öğreniyoruz
mesela mevlananın yüzüne bakmayan bizler baktık batı bu insanı yüceltiyor derhal konuşmalarımızda mesneviden yerler açtık . ayıp ya hu
kıçınızı bir kaldırın
her şeyi birilerinden beklemeyin.
niye bulun hoca rektör oldu diye tepineceğinize biraz bunlara kafa yorun
hani oraya seçilmiş çocuklaraı topluyorsunuz ya
o seçilmiş çocuklara nasıl eğitim veriyorsunuz bir anlatın bu millete bakalım
mesela şu şarkı siz de böyle sevme isteği uyandırmıyor mu
arabesk müzik
ne diyebilirim ki
yorumcularını bile önüne katıp sürükleyen, dokunduğu kişileri nesneleri şeyleri ve zamanı başka bir şeye dönüştüren çok güçlü bir tarz.
kim arabeskin dayanılmaz romantizmine karşı koyabilir.
kim şu aşağıdaki şarkıyı dinlerken aynı kalabilir, bu aşkın kahramanı kim olmak istemez.