Doğu bilgeliğin ön koşulu olan'gerçekçilik'görelidir.Doğu'da gerçelçilik,çok kez görünende değil,zihinde biçimlendirilerek ya da imgelem gücünden varo-lur.tutkusundaysa,ancak oraya doğru odaklanır.
Bir cinayetin ardından dört tanığın sorgulanması sırasında, her bir tanığ-ın gerçegi kişisel konumlarına göre kurgulayarak anlatmasıyla'Rashomon' tekgerçek inancına indirgenmiş Batı ussallığının yadsınışıdır.İnsan ilişkileri,gerçekçilik üzerine söylemiyle'Rashomon'sinema tarihinin en etkili filmlerin-den biri olmasının yanı sıra,Doğu sinemasının bilincine varılmasında da ilköncü filmdir.
filmdeki karakterlerin kendi bakış açılarıyla bir cinayeti anlatmaları, kurusova'nın anlam göreceliliği ilkesini ve inanç mefhumunu gözler önüne sermesiyle olsa gerekki hayli ilginç gelmişti bana.
Doğu bilgeliğin ön koşulu olan'gerçekçilik'görelidir.Doğu'da gerçelçilik,çok kez görünende değil,zihinde biçimlendirilerek ya da imgelem gücünden varo-lur.tutkusundaysa,ancak oraya doğru odaklanır.
Bir cinayetin ardından dört tanığın sorgulanması sırasında, her bir tanığ-ın gerçegi kişisel konumlarına göre kurgulayarak anlatmasıyla'Rashomon' tekgerçek inancına indirgenmiş Batı ussallığının yadsınışıdır.İnsan ilişkileri,gerçekçilik üzerine söylemiyle'Rashomon'sinema tarihinin en etkili filmlerin-den biri olmasının yanı sıra,Doğu sinemasının bilincine varılmasında da ilköncü filmdir.
filmdeki karakterlerin kendi bakış açılarıyla bir cinayeti anlatmaları, kurusova'nın anlam göreceliliği ilkesini ve inanç mefhumunu gözler önüne sermesiyle olsa gerekki hayli ilginç gelmişti bana.
Akira Kurosawa filmi. Erden Kıral'ın Avcı filminde Rashomon'dan etkilendiği söylenir.
bknz: ekler
bknz: eklektizm