Dostluk ve kardeşlik emek ve fedakarlık istesede, kargaşa ve fitne koşarak gelir, onun içindirki, sabısız ve tahammülsüz toplumlarda şiddet ve nefret daima pirim yapmaktadır.. düşman milletlerin ilk planda yapmak istedikleri eylem; Hedeflerindeki ülke halkını birbirine düşürmektir, bu da sanıldığından daha kolaydır....Ülkeleri ve cemiyetleri, aileleri ayakta tutan ' bereberlik ' çimentosudur...
Hükümetlerin en soysuzu,halkın kör inançlarında,alışkanlıklarında ve eski eğitime bağlılıkta büyük destek bulur.Zorbalık özgürlükten kuşkulanır ve belirtilerinden ürker,insanların kafasını öyle bozar ki,insanlar zobalığa tapar hale gelirler.(Robespierre)
Zenginler cumhuriyet,halk egemenliği gibi parlak sözler altında yoksulların kuyusunu kazıyorlar.Trlü düzenler ve akla gelmedik yollarla bir taşla iki kuş vurmaya çalışıyorlar.
Demir ya da tunçla korunan devletler çöker.yönetenler çok kez de dış düşorkar iç düşmandan korkarlar.işte o zaman kendileri de yurtta uçurumun kıyısına gelirler.(Platon)
Acaba insan olmak ne demek? Sevinmek mi yoksa sürünmek mi? Yaşamak mı? Ölmek mi? Hepsi yalan, hepsi saçma. İnsan olmak, acı çekmektir. Acı çekmekten haz duymaktır. Yaşamak, kaybetmektir. Sonunda ölmek, sonunda üzmek ve üzülmektir.
Kör cehalet çirkefleştirir insanları! suskunluğum asaletimdendir... her lafa verecek bir cevabım var... lakin bir lafa bakarım laf mı diye, bir de söyleyene bakarım adam mı diye... (Ömer Hayyam)
Hayat dediğin bir bardak çay, İnsan ise bir şeker.. Karıştırdıkça hayattan tat aldığını sanırsın? Oysaki, hayatın seni erittiğini ancak çay bitince anlarsın..
bir gece yarısı kalk ve yanıma gel bir özlem daha gider avılarım seni özler hangi baharda gelirsen gel bu kalp bir seni bekler bitmeyen çilerlerim ölmeyen bu sevgim bitsin artık ne olursun geri dön der unutma ki bu hayat böyle gider her meyhane köşesinde devirdiğim kadehlerde yazdığım şiirlerde söylediğim sözlerde seni seviyorum diye aykırdım hen yüksek tepelere ismini yazdım leylayla mejnun gibi denizleri aşıp seni aradım yağan yağmurlarda bir de akan gçz yaşlarımı kattım beni hatırlarsan heyer birgün bil ki ogün benim öldüğüm gündür şimdi gelde kabrimde yüzümü güldür ettiğin duaları gerçeğe döndür bitmeyen aşkıma bir mum söndür karanlık kalsın heryer böylesi daha güzel aşkımız bir oyun du oynadığın son rolündü herşey bitti kapandı perdeler bu sahnede burda bitti şimdi git herşey sona erdi
yine de en iyi şey, sevilen bir kadının yanında, konuşmadan, yalnız onun beraberliği duygusu ile tamamen mutlu bir gece geçirmektir. Fazlasını aramamalıyız; çünkü iki varlık hiçbir vakit tek olmaz.
*kardeşim ancak fikirdir varlığın gerisi et ve kemiktir bir yığın! *hak etmediğn elbise eğreti kalır üstünde,hak etmediğn sözde öyle. *karanlığa söveceğine kalkta bir mum yak! *insan ne için yaşıyorsa onun büyüklüğü ve önemi kadar yükselir. *küçükler büyük işler başarırlar. *size gül veren elde daima bir parça güzel koku kalır. *hayatta yapılacak o kadar çok hata varken aynı hatayı yapmakta ısrar etmenin anlamı yok! *iyimser insan her felakette bir fırsat,kötümser insanda her fırsatta bir felaket görür. *insan ancak kendi omzuna tırmanarak yükselebilir. *yapamayanlara kulak asarsanız hiçbir zaman yapamazsınız! bence ÖZLÜ SÖZ budur...
'Üçbin yıllık geçmişinin hesabını yapamayan insan,günübirlik yaşayan insandır. (Alman şair, Goethe)
Zulüm görenler fırsatını buldukları an intikam almaya çalışırlar.
Dostluk ve kardeşlik emek ve fedakarlık istesede, kargaşa ve fitne koşarak gelir, onun içindirki, sabısız ve tahammülsüz toplumlarda şiddet ve nefret daima pirim yapmaktadır.. düşman milletlerin ilk planda yapmak istedikleri eylem; Hedeflerindeki ülke halkını birbirine düşürmektir, bu da sanıldığından daha kolaydır....Ülkeleri ve cemiyetleri, aileleri ayakta tutan ' bereberlik ' çimentosudur...
Kendi halkına karşı bir devlet olamaz.Devlet ayrımcılık yapamaz,yaparsa bunun adı faşist devlettir.
Hükümetlerin en soysuzu,halkın kör inançlarında,alışkanlıklarında ve eski eğitime bağlılıkta büyük destek bulur.Zorbalık özgürlükten kuşkulanır ve belirtilerinden ürker,insanların kafasını öyle bozar ki,insanlar zobalığa tapar hale gelirler.(Robespierre)
Rüyaları gerçekleştirmenin en iyi yolu uyanmaktır.
Ordu o kadar eşitçe herkesin olmalı ki,ne parlamento içinde ne da parlamento dışında,hiçbir zümre ona tek başına buyruk vermek yetkisinde olmamalıdır.
Ey altın sırmalarla süslü elbiseler giymeye,
Kemer takmaya alışmış kişi
Sonunda sana da dikişsiz elbiseyi giydirecekler
Mevlana
Savaşları sözle öldürmek insanları kılıçla öldürmekten,barışı barışla kazanmak,savaşla kazanmakten daha şereflidir.(Saint-augustinus)
Hâşâ zulm etmez kuluna Hüdâ'sı, herkesin çektiği kendi cezası
'Her bildiğini söyleme; ama her söylediğini iyi bil'
Cüneyd-i Bağdadi...
Polis bir halkı aşağılık ve korkak etmek için bulunmuş yapıların en güçlüsüdür.(P.L.Curier)
Zenginler cumhuriyet,halk egemenliği gibi parlak sözler altında yoksulların kuyusunu kazıyorlar.Trlü düzenler ve akla gelmedik yollarla bir taşla iki kuş vurmaya çalışıyorlar.
Demir ya da tunçla korunan devletler çöker.yönetenler çok kez de dış düşorkar iç düşmandan korkarlar.işte o zaman kendileri de yurtta uçurumun kıyısına gelirler.(Platon)
ne kadar bilirsen bil söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır
Acaba insan olmak ne demek? Sevinmek mi yoksa sürünmek mi? Yaşamak mı? Ölmek mi? Hepsi yalan, hepsi saçma.
İnsan olmak, acı çekmektir. Acı çekmekten haz duymaktır. Yaşamak, kaybetmektir. Sonunda ölmek, sonunda üzmek ve üzülmektir.
İmkanın sınırını görmek için, imkansızı denemek lazım...
Kör cehalet çirkefleştirir insanları!
suskunluğum asaletimdendir...
her lafa verecek bir cevabım var...
lakin bir lafa bakarım laf mı diye,
bir de söyleyene bakarım adam mı diye...
(Ömer Hayyam)
Aşk, davaya benzer
Cefa çekmek de şahide
Şahidin yoksa davayı kazanamazsın ki...
Mevlana
Yaptığı hatayı kabul etmeyenler,bilmediğin bilmeyen cahillerdir.
Bir tane aptal dostum olacağına,bin tane akıllı düşmanım olsun(!)
Hayat dediğin bir bardak çay, İnsan ise bir şeker.. Karıştırdıkça hayattan tat aldığını sanırsın? Oysaki, hayatın seni erittiğini ancak çay bitince anlarsın..
bir gece yarısı kalk ve yanıma gel bir özlem daha gider avılarım seni özler hangi baharda gelirsen gel bu kalp bir seni bekler bitmeyen çilerlerim ölmeyen bu sevgim bitsin artık ne olursun geri dön der unutma ki bu hayat böyle gider her meyhane köşesinde devirdiğim kadehlerde yazdığım şiirlerde söylediğim sözlerde seni seviyorum diye aykırdım hen yüksek tepelere ismini yazdım leylayla mejnun gibi denizleri aşıp seni aradım yağan yağmurlarda bir de akan gçz yaşlarımı kattım beni hatırlarsan heyer birgün bil ki ogün benim öldüğüm gündür şimdi gelde kabrimde yüzümü güldür ettiğin duaları gerçeğe döndür bitmeyen aşkıma bir mum söndür karanlık kalsın heryer böylesi daha güzel aşkımız bir oyun du oynadığın son rolündü herşey bitti kapandı perdeler bu sahnede burda bitti şimdi git herşey sona erdi
Sis, sevgi ile dağıtılmaz. yön vermeniz gerekir bu da kişilik ister,,
Boş zaman yoktur boşa geçen zaman vardır. Tagore
yine de en iyi şey, sevilen bir kadının yanında, konuşmadan, yalnız onun beraberliği duygusu ile tamamen mutlu bir gece geçirmektir. Fazlasını aramamalıyız; çünkü iki varlık hiçbir vakit tek olmaz.
*kardeşim ancak fikirdir varlığın gerisi et ve kemiktir bir yığın!
*hak etmediğn elbise eğreti kalır üstünde,hak etmediğn sözde öyle.
*karanlığa söveceğine kalkta bir mum yak!
*insan ne için yaşıyorsa onun büyüklüğü ve önemi kadar yükselir.
*küçükler büyük işler başarırlar.
*size gül veren elde daima bir parça güzel koku kalır.
*hayatta yapılacak o kadar çok hata varken aynı hatayı yapmakta ısrar etmenin anlamı yok!
*iyimser insan her felakette bir fırsat,kötümser insanda her fırsatta bir felaket görür.
*insan ancak kendi omzuna tırmanarak yükselebilir.
*yapamayanlara kulak asarsanız hiçbir zaman yapamazsınız!
bence ÖZLÜ SÖZ budur...
Asla dönüp arkana bakma.
GERÇEK DEĞİŞİM KİMİ ESKİ ŞEYLERİ FARKLI GÖRMEYE BAŞLAMAKTIR.
Türküm,doğruyum,işsizim!