Kültür Sanat Edebiyat Şiir

niccolo machiavelli sizce ne demek, niccolo machiavelli size neyi çağrıştırıyor?

niccolo machiavelli terimi Ali Erdem tarafından tarihinde eklendi

  • Dabbetül-arz-ı Mevud
    Dabbetül-arz-ı Mevud

    'AYHAN AYTAÇ YAZAREFENDİ:
    -----
    (TÜRKİYEDE 'MACHİEVELLİ' DOSYASINI KAPATIYORUZ?)
    'SAVAŞ VE SİYASET HİLECİDİR DÜRÜST OLAN KAYBEDİCİDİR? ! ? '
    ((...4.MURAD İLE BAŞLADI 3.SELİM İLE İVME KAZANDI 2 MAHMUT İLE ZİRVEYE TIRMANDI.1826 DA YENİÇERİNİN ELİNDE TÜRK BAYRAĞI KARŞISINDA SANCAK-I ŞERİFLİ İRTİCA CEMAAT-İ CAMİİ ULUSAL KURTULUŞ SAVAŞI BAŞLIYOR.20 BİN OĞUZ TÜRMENİ BEKTAŞİ ZEYBEK ASILLI VATANEVLADI BELGRAD ORMANINDA DİRİ DİRİ YAKILIYOR.2.MAHMUT FERMAN ÇIKARTIYOR.ÖLÜM FERMANI.ONLARI BULDUĞUNUZ YERDE ÖLDÜRÜN.HERYERDE ASILIYORLAR.İSTANBULDA ASLIMADIK AĞAÇ NERDE İSE KALMIYOR.YETMİYOR SAZLARIDA ASILIYOR.VAKA-İ HAYRİYYE DİYORLAR ŞER VAKAYA Kİ ŞERDE HAYIR HAYIRDA ŞER VAR DER RABBİMİZ...? YENİÇERİ KALDIRILIYOR.TÜRK BAYRAĞI 5 YIL İPTAL EDİLİYOR.BİR MİLLETİN BAYRAĞI HİÇESAYILIYOR.5 YIL YOK MİLLET.BAYRAKSIZ MİLLET.VE İSTANBULDA YAHUDİLERE ÇIFIT HIRİSTİYANLARA GAVUR DENMESİ KANUN İLE YASAKLANIYOR.YAHUDİ VE HIRİSTİYANLAR DOST AMA ALEVİ VE ŞİİLER DÜŞMAN.'EHLİBEYTİME DOST OLANA DOST DÜŞMAN OLANA DÜŞMAN OL YA RABBİ? ' DİYE RESULULLAHIN(SAA) DUA-YI ŞERİFİ AKLIMA GELİYOR.YAHUDİ DOSTTU ERMENİ DOSTTU İNGİLİZ DOSTTU İSRAİLDE DOST ŞİMDİ O SÜFYANİLERCE.İNGİLİZ MUHİBLER(DOSTLAR) CEMİYETİNDENDİLER.TBMM DE DE İSRAİL DOSTLUK GRUBUNDANDI BUNLAR.NİHAT DOĞAN DEDİ:'TÜRKİYE İSTERSE İSRAİLİ DEVLET TANIMASINI REDDEDEBİLİR? ' EDERLERMİ HİÇ? BİL-AKİS SİYON YILDIZINI BAŞTACI YAPARLAR ONLAR.ONLARKİ RAHMANDAN KAÇTI ŞEYTANA SIĞINDI.ONLAR Kİ MESİHTEN KAÇTI DECCALE SIĞINDI ONLARKİ MEHDİDEN KEÇTI SÜFYANA SIĞINDI.NE DEDİ:MACHİAVELLİ:HÜKÜMDAR KİŞİ TİLKİ GİBİ KURNAZ ASLAN GİBİ GÜÇLÜ OLMALIDIR.' AVRUPACI OLDULAR 3.SELİM İLE...? HALA ÖYLELER.BUNLAR KIBLESİNİ ŞAŞIRDILAR.ALEVİLER ŞİİLER GERİDE BİŞEY BIRAKMADI ONLARA KIBLESİNİ ŞAŞIRDILAR.DOĞU BİZİM ORTADOĞU BİZİMDİ ÇÜNKİ ONLAR ENDÜLÜS EMEVİLERİ GİBİ GERİDE UMUTSUZ KALDILAR EHLİBEYTE KALDI BIRAKTIKLARI MİRAS.BİZİM OLDU İSLAM TOPRAKLARI ONLAR BATI DEDİ MEDENİYYET DEDİ İNGİLİZ DEDİ FRANSIZ DEDİ İSPANYOL DEDİ REFORM DEDİ RÖNESANS DEDİ MUASIR MEDENİYYET SEVİYESİ KURAN VE EHLİBEYT AHLAKI İDİ.BUNLAR İZZET VE ŞEREFİ KAFİRLERDE ARADILAR OYSA İZZET VE ŞEREF ALLAH RESUL VE MÜMİNLERDE İDİ.MÜMİN KİM? EHLİBEYTİN NURUNDAN YARATILAN KİŞİ.MÜMİN OLAN ALLAHIN MÜMİN KULUDUR.AZİZ OLAN ALLAHIN AZİZ KULUDUR O RAHMANIN HAS KULUDUR.RAHMANIN HAS KULU İMAN IRKÇISI MÜMİN MİLLİYETÇİSİDİR.MÜMİN ALLAHIN TECELLİGAHI VE HULULİYETİDİR.ALLAH ONUN LA GÖRÜR İŞİTİR SÖYLER VE YAZAR...? YAZICI MELEKLERE SELAM BENDE BURDA YAZICIYIM VESSELAM :) MACHİAVELLİ DEDİ:'HÜKÜMDAR KİŞİ, TİLKİ GİBİ KURNAZ ASLAN GİBİ GÜÇLÜ OLMALIDIR? ' İŞTE ŞİMDİ TAMAMLANDI SÖZ MEHDİDE HATMOLDU KELAM ÇÜNKİ BU SÖZÜN MANASI ŞUDUR:'HAK OLAN MELİK VE HALİFE TİLKİ GİBİ KURNAZ ASLAN GİBİ GÜÇLÜ OLMAK İLE MUAVİYE GİBİ KURNAZ ALİ GİBİ GÜÇLÜ OLMALIDIR? SAVAŞ VE SİYASET HİLECİDİR DÜRÜST OLAN KAYBEDİCİDİR.RTE NEDEN YALANCI VE HİLECİ...? ÇÜNKİ PEŞİNEN O BU SAVAŞIN HEP İÇİNDE İDİ İŞTE ODA HAKLIDIR SAVAŞ YALAN VE HİLEDİR.ONUN İÇİN KURAN YAPRAKLARI MIZRAKLARIN UCUNDA ONUN İÇİN HAKEM OLAYINDA HİLAFET YÜZÜĞÜ MUAVİYENİN PARMAĞINDA ONUN İÇİN DÜRÜSTLÜK MAĞLUPTUR.ALİ MUAVİYEYE HÜSEYİN YEZİTE ŞAH İSMAİL YAVUZA PİR SULTAN HIZIR PAŞAYA YENİLDİ.AMA ŞİMDİ DURUM FARKLIDIR.BİRİ UYANDI BU SİYASETE KİM KAİM KAİM KİM KAİM-İ KIYAMET-İ ARMAHEDDON.KISACA İSRA SURESİ 58.AYETTİR.İŞTE ŞİMDİ SAVAŞ VE SİYASETİN HİLESİNİ ANLADI MEHDİ ŞİMDİ MUAVİYE GİBİ KURNAZ ALİ GİBİ GÜÇLÜ ÖMER GİBİ ADALET EYLEYECEK ALİ GİBİ ZÜLFİKAR ÇALACAK.ÖUAVİYE DEDİ:BEN ELİYE BU İŞİN SADECE KILIÇDAN İBARET OLMADIĞINI GÖSTERECEĞİM DEDİ VE GÖSTERDİ.EVET ODA HAKLI ÇIKTI HATALIDA OLSA İÇTİHADINDA.ÖYLE İSE DİN İSE DİN MEZHEP İSE MEZHEP TARİKAT İSE TARİKAT SİYASET İSE SİYASET.DİNDA ALİ MEZHEPTE CAFER TARİKATTE HACIBEKTAŞ SİYASETTE ATATÜRK VE HUMEYNİDİR VEZİRİM DİYOR KAİM ALEYHİSSELAM VE DİYOR Kİ: İŞTE ŞİMDİ MACHİAVELLİNİN DOSYASI TÜM DÜNYADA ORTADOĞUDA ANADOLUDA VE İSTANBULDA TAMAMLANACAKTIR BİZİM ZUHURUMUZ İLE HERKESİ KENDİ ŞERİATI İLE YARGILAYACAĞIZ VE YERYÜZÜ SALİHLERE MİRAS KALACAKTIR.PARANIN İMPARATORLUĞUNU TANRI İLE KURDULAR BİZ TANRI8NIN İMPARATORLUĞUNU PARA İLE KURACAĞIZ.VE BEN EVET BEN MEHDİ OLARAK ŞEYTANIN KULLARINI BÖYLE SAPTIRACAĞIM VESSELAM VEL İKRAM...? YA EHAD YA MALİK-ÜL MÜLK YA SAMED YA ZÜL-CELALİ VEL-İKRAM YA ALİ YA KEBİR YA SEMİ YA BASİR YA NUR YA NAFİ YA SIR YA RAFİ YA CEBBAR YA KAHHAR YA MÜNTEKİM YA ŞEDİDÜLİKAB YA CAMİ YA ŞAHİT YA MABUD YA ŞEHİT YA AZİZ YA MÜMİN YA BAKİ YA VARİS YA REŞİD YA SABUR HÜVELLAHÜLLEZİ LA İLAHE İLLAHU CELLE CELALİHU :)) '
    –..................................................?

  • Muhammed Yıldız
    Muhammed Yıldız

    ey hükümdar... yaltakçıları doğruyu söylediklerinde gücenmeyeceğine inandır..
    böylelikle bir bir ölüp yok olabilirler
    ama herkes sana gerçeklerden bahsederse.. itibarın ölür..
    ki doğru söz kirli bir adamın dilinde kirlenir..
    machıavelli böyle demiş... miş

    bu dediğine katıldım..

    gerçi düşünsel ahlaksızlık suçlamalarına meful bir eleman bu.. haz etmiyorum..

  • Arife Güney
    Arife Güney

    Makyavel, ülkelerin kurtulusunun kuvvete dayanan ulusal devlette olduguna inanan, ulusal devlet ya da ulus-devlet düsüncesinin ilk temsilcisidir. Bu nedenle de Ulusal devlet yapisinin babasi sayilir. Yine Makyavel ve düsünceleri tüm totaliter yönetimler ve özellikle fasistler tarafindan kullanildigi için de, fasizmin de öncülerinden biri kabul edilir. Makyavel'in felsefesi Makyavelizm olarak anilir. Bu felsefeyi temsil eden ana düsünce ise 'Amaca ulasmak için her araç yasaldir' fikridir. Ancak her araç derken, bu araçlarin ahlaki, hukuki ve hatta dini bir siniri yoktur. Günümüzde Makyavelizm dendiginde pek çok kisinin ilk aklina gelen bu kavramdir. Dahasi, amaç sözü zamanla maksadi asarak -sadece devlet için degil- her amaç için her araç yasaldir haline gelmistir. Bu nedenle bugün 'Makyavelist' sözü kötüleme, asagilama amaciyla kullanilir.

  • Ali Erdem
    Ali Erdem

    Hükümdar yazarına göre dürüstlük özel hayatta olur, po0litikanın tek kuralı iktidarın menfaatidir.Politika ahlak dışıdır, çünkü, namussuzlar arasında yüzde yüz namuslu kalmak isteyen er geç mahvolur; tarihi eylem içinde iyi kalplilik felakete götürür insanı; zulüm; yufka yüreklilikten daha az zalimdir.İç savaşları önlemek için üç beş kelle koparmak zulüm değil, vazife.İktidar bir hale ile çevrili,politikanın kaderi görünüşe cereyan etmek,görünüşe önem vermek.İnsanlar ellerinden çok gözleri ile hüküm verirler.Kimse ne olduğumuzu bilmez,nasıl göründüğümüzü bilir.İç yüzümüzü bilenlerde kalabalığın kanaatını yalanlamaya cesaret edemezler.Halk yalnız neticeleri görür; dava otoritesini kaybetmemek,vasıtalar ne olursa olsun,hoş görülür ve alkışlanır.siyasi münasebetler uzaktan uzağa ve umumiyet içerisinde kurulur.Birkaç jest, birkaç söz…Bir efsane kahramanı çıkar ortaya, insanların körü körüne taptıkları veya iğrendikleri bir kahraman.Hükümdarların yumuşak kalpliliğini zaaf sanan umumi hüküm beklide haklıdır.Sertleşmeyi bilmeyen bir iyilik, İYİLİK OLMAKTA ISRAR EDEN BİR İYİLİK NEYE YARAR.Bu başkasını yok farz etmek ve sonunda küçümsmek değil midir? Bazen katı yürekli bir politikacı insanları ve hürriyeti, hümanist olduğunu haykıranlardan daha çok sever.
    Tarih kargaşalıklarla, baskılarla, beklenmediklerle, dönüşlerle dolu.İnsanlığın belli bir sonuca yöneldiğini gösterir hiçbir alamet yok.İpler tesadüfün elinde.En güçlülerin en zekilerin iradesine yan çizen bir tesadüf. Hükümdar yazarı bu uğursuzluktan tecrübe üstü bir prensiple kurtarmaya kalkmaz bizi.Ümidi de ümitsizliği de bir yana iter. Bir aksilik var belki, ismi olmayan bir aksilik.Karşılaştığımız engeller bir parçada kendi eserimiz mutlaka.Gücümüzü hiçbir yanda sınırlayamayız.Tesadüf hareketlerimizin yarısından biraz fazlasını idare eder, gerisi bize ait. Mademki düşmanımızın planlarını bilmiyoruz o halde bizim için yok demektir.İnsanlar hiçbir zaman kendilerini yeise kaptırmamalı. Sonlarını bilmezler ki.Meçhül ve dolambaçlı yollardan gideriz sonumuza.Anlamaktan istemekten vazgeçtik mi, yanımızda buluruz onu. Aksilik bile insanlaşır bizim için.Talih kadındır ancak zora ve cesarete baş eğer.
    MACHİAVELLİİ ŞİİR İLE SEZİŞİ EYLEMİN DİŞINA İTMEZ.Ama hakikat olan bir şiir.Teoriye ve hesaba dayanan bir seziş. Onda hoşunuza gitmeyen tarihin bir kavga olduğu fikri.Politikanın prensiplerle değil insanlarla münasebet olduğu inancı. Haksız mı? Tarih, Machaivelli’den sonrada Machaivelli’den önce olduğu gibi; prensiplerin insanı hiçbir şeye bağlamadığını ispat etmemiş midir? Aynı prensipler iki düşmana da birden hizmet edebilir.Hangi cinayetin fetvacısı olmamıştır prensip? Herkes aynı değerler uğruna dövüşür; hürriyet, adalet… Yalnız bu adalet ve hürriyet kimin için istenmektedir? Birlikte yaşamak istediğimiz insanlar kimler? Köleler mi? Efendiler mi? Yani birtakım değerlere inanmamız yetmez. Onları tarihi kavgada bayraklaştıracak insanları seçmek mesele.
    Tarih bugunde kanlı bir kavga. Vasıtalar insafsız ve aşağılık. Çemberi kırmak lazım…


    Machaivelli’yi ümitsizliğe düşüren insanları değişmez sanması.

    Bugun herkes neden machaivelliyi inkar ediyor? Endişe verici bir inkar değimli bu? Geçek bir hümanizmanın vazifelerini bilmek istememek gibi bir şey. Sosyolog reymund aron macyavelciliği’’ içtimayi komedyanın iki yüzlülüğüne işik tutmak, insanları harekete geçirenleri şeyleri ortaya çıkartmak; tarihi oluşun dokusunu yapan gerçek çatışmaları kavramak; toplumun iç yüzünü her türlü vehimden uzak bir görüşle kucaklamak için harcanan bir çaba olarak ‘’ vasıflandırır.
    Büyük ölüyü düşünüyorum ‘’ Niccola Machiavelli…hiçbir övgü bu ad kadar yüce değildir.’’yozlaşmış bir çağın ahlaksızlıkları arasında büyük bir zekanın meziyetlerini seçebilenler, bu abide önünde saygı ile eğileceklerdir..
    CEMİL MERİÇ

  • Moyun Çur Atsızçerisi
    Moyun Çur Atsızçerisi

    İtalyan düşünür. (Ne kadar?)

    'Amaca ulaşan her yol mübahtır.' anlayışının önde gelen savunucularından idi.

  • Mustafa Adil
    Mustafa Adil

    Niccolo Machiavelli (Makyavel) , 1469-1527 tarihlerinde yasamış Rönesans ve hümanizm döneminin önemli düşünürlerinden biridir.

  • Mustafa Adil
    Mustafa Adil

    Makyavelin temel düsüncelerini söyle siralamak mümkündür.

    1.- En önemli ve temel amaç devleti yasatmak ve gücünü devamli olarak artirmaktir. Bu amaci gerçeklestirmek için kullanilacak her araç yasaldir.

    2.- Din, ahlak ve hukuk devlete baglidir. Amaci gerçeklestirmek için gerektiginde devlet bunlari alet olarak kullanmalidir.

    3.- Devletten bagimsiz ahlak ve hukuk düsünülemez. Devletin bitigi yerde, hukuk da ahlak da biter. Hukuk ve ahlak devlet için vardir.

    4.- Devlet bir ulusa dayaniyorsa, yeterli gücü bu kökten alabilir. Kilise devletin karsisinda ya da üstünde olmamalidir

  • Alp Tanhu
    Alp Tanhu

    hükümdar...ve yalanları...

  • Ali Erdem
    Ali Erdem

    Hiçbir övgü O'nun ismi kadar yüce değildir.

    Cemil Meriç