. ... . /ah kaçırma gözlerini benden bal köpüğü; sohbetini tattım bir defa ve kalbimde bir dolunay bakışıyla, yüzünün mehtabına giden yakamozun yolunda, iki turkuaz porselen kırdım…,
bu karanlık okyanus nihayet gözlerini açtı, /ah ayın on dördüm, affet…, açlıkla terbiye oluyorum, ayyaş bir nefes gibi kokarak, sensizim, ve öyle görünüyor ki özlemiş olmalıyım…, bunca değersizlik hisli ve, kırık dökük sızım sızım, iç çekmelerimden belli,
bu, /yeniden kavuşmaya itikadı bozuk dünyanın, sevda manastırında, yokluğunun kırbaçladığı bir besteyle, içime uşşâk makamında düşen şarkısın sen, neden anlamıyorsun…,
ve ömrümü bilmem kaça bölen, zamanın ben merkezlilik kılıcının, keskin yanıyla tenime battığı yerde; gözleri dolu dolu derelerin, eğrile doğrula sapmalarıyla dolan bir gölün kıyısında, medeniyet tasavvuru demli bir yudum bir çay bile, içilemez ve zehir oldu haberin var mı, mülevves ortadoğulu kucaklaşmasından…, ve başlatma şimdi ümmet olma bilincinin, ızdırabından, böyle zırvalık sancılı kasıkların yapacağı doğumdan, nilüfer gözlü, ve asr/ı saadet bereketli bir kız evladın, dünyaya gelişini beklemek; başını suya eğip, içine akan ve cebinde sakladığı kıpırtısız susuşu sessizce derine bırakan..., cuma selamlığı beynamazlarının, mürted haline bakmadan, kadim kelama gösterdiği ihtirama benzer /ah…,
fakirane diyorum ki; bir gül dalıyla nakışlayıp aşkı…, yedi cüceli masalın, içine düşen kalbimizi, kalabalık bir meydana, yağmur dualarıyla serelim, artık bahtına ve müktesebatına ne yağarsa…, . ... .
Yüce kitabımız Kuran-ı Kerim 'dinde zorlama yoktur.' diye buyurmaktadır. Dolayısıyla da dinini değiştirdi diye, kimseye zararı dokunmayan bir insanı sözde Allah adına kesinlikle öldüremezsiniz. Zaten bu konuyla ilgili bir ayet de yoktur.
Bence bu tarz tutumlar, İslamiyet'in yayılmasına değil bilakis zarar görüp, 'islamifobia'nın' yayılmasına sebebiyet verir..
TV'de bir hasbihal programı'nda izlemiştim. Hoca efendi, Müslüman olmayı düşünen bir Hristiyan ile arasında geçen diyaloğu anlatıyordu. Fakat bu kişi; hoca efendi kendisine 'mürted' ve 'irtidad' konusunu anlatınca, gözü korkup geri vites atmış. Oysa ki böylesine bir şey kendisine anlatılmasa idi, o kişi %90 Müslüman olurdu.
Kısacası bu uygulama 'din ve vicdan özgürlüğü' ile çeliştiğinden, bir insan hakları ihlali olup, hoşgörü dini İslamiyet ile asla bağdaşamaz.
Müslümanlıktan ayrılıp, kâfir olana veya ana-babası müslüman olup da, kendisi müslüman olmayana mürted denir. Müslüman evladı oldukları halde, Müslümanlıktan haberleri olmadığından ve hiçbir din âliminin kitabını okumadıklarından ve anlamadıklarından, yalnız bir lutfe, bir teveccühe ve dünyalığa kavuşmak için ve akıntıya kapılmış olmak için, Müslümanlığı beğenmeyenler, ilerlemeye engel diyenler de mürteddir.
Mürted: İslâm’dan sonra kâfir olan müslüman-dır… İlim adamları, İslâmdan sonra insanı küfre götürecek bir çok meseleler zikrederler… Bunların hepsinde de mürteddin kanını ve malam helâl saymışlardır. Hatta yalnız dille söylenen ya da oyun veya mizah yollu ifade edilen bazı kelimeleri de bunun müsebbibi olarak kabul ederler.
Mürted: İslâm’dan sonra kâfir olan müslüman-dır… İlim adamları, İslâmdan sonra insanı küfre götürecek bir çok meseleler zikrederler… Bunların hepsinde de mürteddin kanını ve malam helâl saymışlardır. Hatta yalnız dille söylenen ya da oyun veya mizah yollu ifade edilen bazı kelimeleri de bunun müsebbibi olarak kabul ederler. Cenabı ALLAH buyurur ki: “(Münafıklar o kötü sözö) söylemediklerine dair ALLAH’a yemin ediyorlar. And olsun o kâfir kelimesini söylemişlerdir. Onlar Müslümanlıklarını açıkladıktan sonra da kâfir oldular…” (Tevbe: 9/74)
Sözün aslı 'irtidat'dır geri gelmek,dönmek terk etmek anlamlarına gelir.ıstılah anlamı ise müslüman olduktan sonra küfre girmektir.Aslında bu; inancını değiştiren 'pasif mürtedlere' eşitlenebilecek bir tanımdır.Tarihte 'aktif mürted' denilen kişiler ise devlet otoritesine başkaldıran ferdi ve toplu isyan hareketlerine katılanlara verilen isimdir.Din değiştirmese bile dönüşü ifade ettiği için mürted denilir.HZ.ebubekir dönemindeki hadise buna örnektir.zekat vermek istemeyen ama müsl.tan da vazgeçmeyen mürtedler.
bulunduğu hâlden geri dönen kişi anlamındadır...irtidad eden yani..iyiden kötüye dönülebileceği gibi kötü hâlden de iyi hâle geçilebilir elbette...mürted aslında her iki yönlü de kullanılması gereken bir terim olmasına karşın günümüzde ifade ettiği anlam daralmıştır..
Şimdilerde sadece tek bir bakış arz eder...'İslam dininden dönen kişi' anlamında kullanılır...
.
...
.
/ah kaçırma gözlerini benden
bal köpüğü; sohbetini tattım bir defa
ve kalbimde bir dolunay bakışıyla,
yüzünün mehtabına giden yakamozun yolunda,
iki turkuaz porselen kırdım…,
bu karanlık okyanus
nihayet gözlerini açtı,
/ah ayın on dördüm,
affet…,
açlıkla terbiye oluyorum,
ayyaş bir nefes gibi kokarak,
sensizim,
ve öyle görünüyor ki özlemiş olmalıyım…,
bunca değersizlik hisli ve,
kırık dökük sızım sızım,
iç çekmelerimden belli,
bu, /yeniden kavuşmaya itikadı bozuk dünyanın,
sevda manastırında,
yokluğunun kırbaçladığı bir besteyle,
içime uşşâk makamında düşen şarkısın sen,
neden anlamıyorsun…,
ve ömrümü bilmem kaça bölen,
zamanın ben merkezlilik kılıcının,
keskin yanıyla tenime battığı yerde;
gözleri dolu dolu derelerin,
eğrile doğrula sapmalarıyla dolan bir gölün kıyısında,
medeniyet tasavvuru demli bir yudum bir çay bile,
içilemez ve zehir oldu haberin var mı,
mülevves ortadoğulu kucaklaşmasından…,
ve başlatma şimdi ümmet olma bilincinin,
ızdırabından,
böyle zırvalık sancılı kasıkların yapacağı doğumdan,
nilüfer gözlü,
ve asr/ı saadet bereketli bir kız evladın,
dünyaya gelişini beklemek;
başını suya eğip, içine akan
ve cebinde sakladığı kıpırtısız susuşu
sessizce derine bırakan...,
cuma selamlığı beynamazlarının,
mürted haline bakmadan,
kadim kelama gösterdiği ihtirama benzer
/ah…,
fakirane diyorum ki;
bir gül dalıyla nakışlayıp aşkı…,
yedi cüceli masalın,
içine düşen kalbimizi,
kalabalık bir meydana,
yağmur dualarıyla serelim,
artık bahtına
ve müktesebatına ne yağarsa…,
.
...
.
Yüce kitabımız Kuran-ı Kerim 'dinde zorlama yoktur.' diye buyurmaktadır. Dolayısıyla da dinini değiştirdi diye, kimseye zararı dokunmayan bir insanı sözde Allah adına kesinlikle öldüremezsiniz. Zaten bu konuyla ilgili bir ayet de yoktur.
Bence bu tarz tutumlar, İslamiyet'in yayılmasına değil bilakis zarar görüp, 'islamifobia'nın' yayılmasına sebebiyet verir..
TV'de bir hasbihal programı'nda izlemiştim. Hoca efendi, Müslüman olmayı düşünen bir Hristiyan ile arasında geçen diyaloğu anlatıyordu. Fakat bu kişi; hoca efendi kendisine 'mürted' ve 'irtidad' konusunu anlatınca, gözü korkup geri vites atmış. Oysa ki böylesine bir şey kendisine anlatılmasa idi, o kişi %90 Müslüman olurdu.
Kısacası bu uygulama 'din ve vicdan özgürlüğü' ile çeliştiğinden, bir insan hakları ihlali olup, hoşgörü dini İslamiyet ile asla bağdaşamaz.
Müslümanlıktan ayrılıp, kâfir olana veya ana-babası müslüman olup da, kendisi müslüman olmayana mürted denir. Müslüman evladı oldukları halde, Müslümanlıktan haberleri olmadığından ve hiçbir din âliminin kitabını okumadıklarından ve anlamadıklarından, yalnız bir lutfe, bir teveccühe ve dünyalığa kavuşmak için ve akıntıya kapılmış olmak için, Müslümanlığı beğenmeyenler, ilerlemeye engel diyenler de mürteddir.
MÜRTED BAHSİ
Mürted: İslâm’dan sonra kâfir olan müslüman-dır…
İlim adamları, İslâmdan sonra insanı küfre götürecek bir çok meseleler zikrederler… Bunların hepsinde de mürteddin kanını ve malam helâl saymışlardır. Hatta yalnız dille söylenen ya da oyun veya mizah yollu ifade edilen bazı kelimeleri de bunun müsebbibi olarak kabul ederler.
MÜRTED BAHSİ
Mürted: İslâm’dan sonra kâfir olan müslüman-dır…
İlim adamları, İslâmdan sonra insanı küfre götürecek bir çok meseleler zikrederler… Bunların hepsinde de mürteddin kanını ve malam helâl saymışlardır. Hatta yalnız dille söylenen ya da oyun veya mizah yollu ifade edilen bazı kelimeleri de bunun müsebbibi olarak kabul ederler. Cenabı ALLAH buyurur ki:
“(Münafıklar o kötü sözö) söylemediklerine dair ALLAH’a yemin ediyorlar. And olsun o kâfir kelimesini söylemişlerdir. Onlar Müslümanlıklarını açıkladıktan sonra da kâfir oldular…”
(Tevbe: 9/74)
Sözün aslı 'irtidat'dır geri gelmek,dönmek terk etmek anlamlarına gelir.ıstılah anlamı ise müslüman olduktan sonra küfre girmektir.Aslında bu; inancını değiştiren 'pasif mürtedlere' eşitlenebilecek bir tanımdır.Tarihte 'aktif mürted' denilen kişiler ise devlet otoritesine başkaldıran ferdi ve toplu isyan hareketlerine katılanlara verilen isimdir.Din değiştirmese bile dönüşü ifade ettiği için mürted denilir.HZ.ebubekir dönemindeki hadise buna örnektir.zekat vermek istemeyen ama müsl.tan da vazgeçmeyen mürtedler.
Türklük dinine iman eden; putperest Türk tarihinin karanlıklarına dönmek isteyen hakiki mürtecilerin islam lügatındaki adı.
bulunduğu hâlden geri dönen kişi anlamındadır...irtidad eden yani..iyiden kötüye dönülebileceği gibi kötü hâlden de iyi hâle geçilebilir elbette...mürted aslında her iki yönlü de kullanılması gereken bir terim olmasına karşın günümüzde ifade ettiği anlam daralmıştır..
Şimdilerde sadece tek bir bakış arz eder...'İslam dininden dönen kişi' anlamında kullanılır...