M.Akif bölümünü devamli kontrol ediyorum,biri yanli? bir bilgi verir de yanly? anla?ylyr,O nun ruhuna bir syzy iner diye....Tüm ?airler iyi ve kötü yönleriyle yaratylyrken, Yarab! neden Akif i bukadar kusursuz ve Necip yarattyn? Ey Akif,ismini duyunca gözlerim doluyor duygulanyyorum,cismini görsem ne olurdum acaba? ? Ey harab ba?ymyzyn yanyk sesli bülbülü! Senin gösterdi?in yolu tutamadyk,senin vatan dedi?in kutsal emaneti satanlar bugün milli ?air mertebesine yükseldi...Bizi affet.... Bence sen o Çanakkale ?iirini kendine yazmy?syn Akif! ,Eey ?ehito?lu ?ehit isteme bizden makber,sana ahucunu açmy? duruyor Peygamber...
Zulmü alkışlayamam, zalimi asla sevemem; Gelenin keyfi için geçmişe kalkıp sövemem. Mukaddesatıma küfredeni boğarım -Yapamazsın ki! - O zaman karşımdan koğarım Üç beş soysuzun arkasından zağanlık yapamam Hele hak namına haksızlığa ölsem tapamam! cenazesine uğruna yıllarını verdiği Milletten sadece birkaç tıbbiyeli katıldı... Devletten ise hiç kimse katılmadı
Mehmet Akif,1873 İstanbul ' da doğdu.27 Aralık 1936 ' da vefat etti.Benim üzerimde durmak istediğim nokta Mehmet Akif ' e farklı bir bakış açısı getirmek...Mehmet Akif ' in ümmetçi oluşu doğrultusunda onun dar kalıplara sokulmasının yanlış olduğunu belirtmek isterim.Mehmet Akif şair olmasının ötesinde kurtuluş savaşında ve osmanlının yıkılışını engelleme faaliyetlerinde bulunmuş bir insandır.Eşref Bey ekibinin kurmuş olduğu Teşkilat - ı Mahsusa ' da görev almıştır.Almanyaya gittiğinde ve garp cephesindeki faaliyetleri bunun birer parçasıdır.Teşkilat-ı Mahsusa OSMANLIYI yıkma çalışmalarında bulunan ingilizlere karşı faaliyet göstermekteydi: bunun için birçok yere elçilik vasıtasıyla görevli göndermiştir: Arap dünyasındaki parçalanmayı engellemek için hindistan, pakistan, endonezyaya gönderilen görevliler teşkilatı mahsusa bünyesinde bulunanlardır.Teşikaltı mahsusa ile mehmet akif lübnana gtmiş ve arap parçalanmasına karşı lübnanları kendilerine çekmiştir.Bunların başına ise Hasan el Abed getirilmiştir.Hsan el abede yapılan süikast girişimine yönelik faaliyetlere karşılık vermiştir teşkilat.Mehmet Akif Almanya 'da esir düşen müslüman türklerin hakkında araştırmalar yaptı....İzmir ' in işgali sonucu batı Anadolu 'da çeşitli vaazlar vererek halkın direniş gücünü arttırdı.Daha sonra konya isyanını engellemek için konya ya gönderildi...Kastamonu ' da verdiği vaaz özellikle sevr antlaşması ve milli mücadelenin önemiyle ilgiliydi ve bu vaaz 1921 de bütün cephelere gönderildi.Yaptığı bu çalışmalar o sırada görev yaptığı Darul Hikmet- i İslamiyye de ki görevine son verildi.Mehmet Akif ' in ümmetçiliğini isterseniz yeniden tartışabiliriz.Mehmet AKif şair olmasının ötesinde farklı çalışmalarda bulunmuş ve bunları birçoğunu bu yazdıklarımla birleştiriseniz ne anlatmak istediğim anlaşılır. ve onu sadece yazmış olduğu şiirlerle yargılamak yanlışlık olur.Mehmet Akif bugünün getirdiği şartlarla yorumlamak bir yanlışlık abidesi olarak karşımıza çıkar.Şiirlerinde hem dindaşını seven hemde milletini seven bir insan olarak ortaya çıkar.Bu bölünmez bir parçadır...fert, aile, sınıf, ırk, kavim, ümmet sürekli bir etkileşim içindedir ve bunu inkar edemeyiz.Mehmet AKif kurtuluş savaşında vermiş olduğu emeklerle bu millete mal olmuştur.Onun sadece ümmetçi olduğunu savunanlara bir örnek.Mısır'a gittği zaman orada KAhiredeki Camiul Mısıriye Üniversitesinde Türk Dili ve Edebiyatı profesörlüğü yapmıştır.1925- 1935 yılında yaptığı görevi hastalanınca ve yurt özlemiyle bırakıp geri dönmüştür. Dostça ve hoşça kalın...
ilk toplumcu sairimiz ve bazilarina gore toplumcu siirin zirvesi.siiri yapmacikliklardan uzak olan nadir buyuklerden.hisli yurek, samimi uslub, duygulu endam. buyuk adamsin vesselam...
bana sor sevgili kaaari sana ben söyliyeyim ne hüviyette şu karşında duran eşarım bir yığın söz ki samimiyeti ancak hüneri ne tasannu bilirim çünki ne anatkarım. şiir için gözyaşı derler onu bilemem lakin aczimin giryesidir bence bütün asarım ağlarım ağlatamam hissederim söyliyemem dili yok kalbimin ondan ne kadar bizarım oku şayed sana bir hisli yürek lazımsa oku zira onu yazdım iki söz yazdımsa....
bir hisli yürek...Allah gani gani rahmet eylesin...
not: şiiri ezberimden yazdığım için hatalrım olabilir..
Akif istiklal marşında 'Kahraman ırkıma bir gül ne bu şiddet bu celal' derken ifade ettiği kahraman ırk ibaresi önemlidir çünkü aslen Akif arnavut kökenlidir...Mehmet Akif herkesin tanıdığı fakat okumadığımız bence bu noktadan talihsiz şairimiz.... yoksa istiklal marşını başka şekilde ele alırsak biraz haksızlık etmiş olabiliriz... Muhabbetle
Toprakta gezen gölgeme toprak çekilince Günler şu heyulayı da ergeç silecektir Rahmetle anılmak, ebediyyet budur amma Sessiz yaşadım, kim beni nerden bilecektir...
Ümmetçi bir şair idi... İstiklal Marşı bizim Marşımız ama unutulmamalı ki Hıristiyan ve Musevi Türkler de var...Ve istiklal marşında hep İslami terimler var bu benim için iyi bir olay olabilir ama Hıristian bir Türk bu marşı okurken ne hisseder (tabii ki bazı yerlerinden bahsediyorum) Onun için Vatan Marşı yazarken Ümmetçiliğini ön plana taşıması da kötü olmuş bence ama bunu da o günlerin koşullarına bağlıyoruz.. İnanmış biri olduğu için de -herşeye rağmen- Allah Rahmet eylesin diyorum...
M.Akif bölümünü devamli kontrol ediyorum,biri yanli? bir bilgi verir de yanly? anla?ylyr,O nun ruhuna bir syzy iner diye....Tüm ?airler iyi ve kötü yönleriyle yaratylyrken, Yarab! neden Akif i bukadar kusursuz ve Necip yarattyn?
Ey Akif,ismini duyunca gözlerim doluyor duygulanyyorum,cismini görsem ne olurdum acaba? ?
Ey harab ba?ymyzyn yanyk sesli bülbülü! Senin gösterdi?in yolu tutamadyk,senin vatan dedi?in kutsal emaneti satanlar bugün milli ?air mertebesine yükseldi...Bizi affet....
Bence sen o Çanakkale ?iirini kendine yazmy?syn Akif! ,Eey ?ehito?lu ?ehit isteme bizden makber,sana ahucunu açmy? duruyor Peygamber...
Hakk'a tapan hakkı tutan biri
Ağlarım ağlatamam, hissederim, söyleyemem
Diliyok kalbimin ondan ne kadar bizarım ben!
allah rahmet eylesin emsallerini fikirlerini benimsiyenlerin sayısını çogaltsın inşallah.amin
Zulmü alkışlayamam, zalimi asla sevemem;
Gelenin keyfi için geçmişe kalkıp sövemem.
Mukaddesatıma küfredeni boğarım
-Yapamazsın ki!
- O zaman karşımdan koğarım
Üç beş soysuzun arkasından zağanlık yapamam
Hele hak namına haksızlığa ölsem tapamam!
cenazesine uğruna yıllarını verdiği Milletten sadece birkaç tıbbiyeli katıldı...
Devletten ise hiç kimse katılmadı
Mehmet Akif,1873 İstanbul ' da doğdu.27 Aralık 1936 ' da vefat etti.Benim üzerimde durmak istediğim nokta Mehmet Akif ' e farklı bir bakış açısı getirmek...Mehmet Akif ' in ümmetçi oluşu doğrultusunda onun dar kalıplara sokulmasının yanlış olduğunu belirtmek isterim.Mehmet Akif şair olmasının ötesinde kurtuluş savaşında ve osmanlının yıkılışını engelleme faaliyetlerinde bulunmuş bir insandır.Eşref Bey ekibinin kurmuş olduğu Teşkilat - ı Mahsusa ' da görev almıştır.Almanyaya gittiğinde ve garp cephesindeki faaliyetleri bunun birer parçasıdır.Teşkilat-ı Mahsusa OSMANLIYI yıkma çalışmalarında bulunan ingilizlere karşı faaliyet göstermekteydi: bunun için birçok yere elçilik vasıtasıyla görevli göndermiştir: Arap dünyasındaki parçalanmayı engellemek için hindistan, pakistan, endonezyaya gönderilen görevliler teşkilatı mahsusa bünyesinde bulunanlardır.Teşikaltı mahsusa ile mehmet akif lübnana gtmiş ve arap parçalanmasına karşı lübnanları kendilerine çekmiştir.Bunların başına ise Hasan el Abed getirilmiştir.Hsan el abede yapılan süikast girişimine yönelik faaliyetlere karşılık vermiştir teşkilat.Mehmet Akif Almanya 'da esir düşen müslüman türklerin hakkında araştırmalar yaptı....İzmir ' in işgali sonucu batı Anadolu 'da çeşitli vaazlar vererek halkın direniş gücünü arttırdı.Daha sonra konya isyanını engellemek için konya ya gönderildi...Kastamonu ' da verdiği vaaz özellikle sevr antlaşması ve milli mücadelenin önemiyle ilgiliydi ve bu vaaz 1921 de bütün cephelere gönderildi.Yaptığı bu çalışmalar o sırada görev yaptığı Darul Hikmet- i İslamiyye de ki görevine son verildi.Mehmet Akif ' in ümmetçiliğini isterseniz yeniden tartışabiliriz.Mehmet AKif şair olmasının ötesinde farklı çalışmalarda bulunmuş ve bunları birçoğunu bu yazdıklarımla birleştiriseniz ne anlatmak istediğim anlaşılır. ve onu sadece yazmış olduğu şiirlerle yargılamak yanlışlık olur.Mehmet Akif bugünün getirdiği şartlarla yorumlamak bir yanlışlık abidesi olarak karşımıza çıkar.Şiirlerinde hem dindaşını seven hemde milletini seven bir insan olarak ortaya çıkar.Bu bölünmez bir parçadır...fert, aile, sınıf, ırk, kavim, ümmet sürekli bir etkileşim içindedir ve bunu inkar edemeyiz.Mehmet AKif kurtuluş savaşında vermiş olduğu emeklerle bu millete mal olmuştur.Onun sadece ümmetçi olduğunu savunanlara bir örnek.Mısır'a gittği zaman orada KAhiredeki Camiul Mısıriye Üniversitesinde Türk Dili ve Edebiyatı profesörlüğü yapmıştır.1925- 1935 yılında yaptığı görevi hastalanınca ve yurt özlemiyle bırakıp geri dönmüştür.
Dostça ve hoşça kalın...
ilk toplumcu sairimiz ve bazilarina gore toplumcu siirin zirvesi.siiri yapmacikliklardan uzak olan nadir buyuklerden.hisli yurek, samimi uslub, duygulu endam. buyuk adamsin vesselam...
bana sor sevgili kaaari sana ben söyliyeyim
ne hüviyette şu karşında duran eşarım
bir yığın söz ki samimiyeti ancak hüneri
ne tasannu bilirim çünki ne anatkarım.
şiir için gözyaşı derler onu bilemem lakin
aczimin giryesidir bence bütün asarım
ağlarım ağlatamam hissederim söyliyemem
dili yok kalbimin ondan ne kadar bizarım
oku şayed sana bir hisli yürek lazımsa
oku zira onu yazdım iki söz yazdımsa....
bir hisli yürek...Allah gani gani rahmet eylesin...
not: şiiri ezberimden yazdığım için hatalrım olabilir..
Akif istiklal marşında 'Kahraman ırkıma bir gül ne bu şiddet bu celal' derken ifade ettiği kahraman ırk ibaresi önemlidir çünkü aslen Akif arnavut kökenlidir...Mehmet Akif herkesin tanıdığı fakat okumadığımız bence bu noktadan talihsiz şairimiz.... yoksa istiklal marşını başka şekilde ele alırsak biraz haksızlık etmiş olabiliriz... Muhabbetle
Toprakta gezen gölgeme toprak çekilince
Günler şu heyulayı da ergeç silecektir
Rahmetle anılmak, ebediyyet budur amma
Sessiz yaşadım, kim beni nerden bilecektir...
Mehmet Akif Ersoy
Ümmetçi bir şair idi... İstiklal Marşı bizim Marşımız ama unutulmamalı ki Hıristiyan ve Musevi Türkler de var...Ve istiklal marşında hep İslami terimler var bu benim için iyi bir olay olabilir ama Hıristian bir Türk bu marşı okurken ne hisseder (tabii ki bazı yerlerinden bahsediyorum) Onun için Vatan Marşı yazarken Ümmetçiliğini ön plana taşıması da kötü olmuş bence ama bunu da o günlerin koşullarına bağlıyoruz.. İnanmış biri olduğu için de -herşeye rağmen- Allah Rahmet eylesin diyorum...
İstiklal Şairimiz Mehmet Akif'i rahmetle anıyoruz. Bu terimi Vefatının yıldönümünde ben eklediğim için bahtiyarım. Rabbim rahmet eylesin.