İman ve Aksiyon'dan neşet eden bir gayretle yazıyorum,
O da gayretini almıştır nar-ı beyza'dan,
O alemlere rahmet olan peygamberin nurundan,
O cihanşümul yankı 14 asır önceden gelen sesten duyulan,
Anlamadığımı pek çok şeyi biliyorum,
Ak bir ateş huzmeleri de ak öyle bir ateş ki,
Bülbül, ey yaralı yâr gül etrafında dolanma,
Gül diken dolu hem sade sen değilsin etrafında,
Sarılsan güle kana boyanır yer,
Kanatlarını dikensiz laleye ser,
Lale bir günlük geçip gidecek,
et splendida,
Patuit sicut exspectavimus,
pudicitia
sine tenebris sepeliri;
non potest intelligi
formando;
Bir Harf bile olsa bir şey öğretmiş olsa,
O benim başımın tacıdır,
Anam babam öğretir bana,
ilk öğrenmem gerekenleri ,
onlar candır...
Bilmekten bilinmekten mahrum olanlar vardır...
Oku,
Okumak hayata değer katar,
Oku hayata değer kat!
Okuyan bilir kendini,
Kendini bil sen kendini,
Hakiki değersizi at,
Ölme ölümün tadını anlayıncaya kadar,
Ölümün senin sonun olduğunu sanma , ölmek hayata değer katar,
Kimi kuzgun çizer zihinlerde kimi tırpanlar,
Biz aksakallar, sevilenler çizelim,
Toprağa bedenler yatırılmadan evvel hayat nedir ölüm nedir onu bilelim,
Sana desinler zaman bükücü ,desinler sana bu adam ölmezki eserleri var,
Onun verdiği papatya
Yere düşen,
manalıydı,
Gül bir küçük kızdan bir oğlana,
sonra elden düşen,
düşen gülü aldım yere düşmesin diye,
Zararlı ilaç olmaz,
her ilaç her hastalığa fayda vermez,
her saat ilaç içilmez,
sadece ilaç içilmez,
başa gelen her zaman ilaçtan dolayı değildir.
İlaç zevk için içilmez,
Ömür dediğin bir rüya,
Pâyânıdır uyanmak,
Geçecek bütün dertler bir gün,
İyiydi diyecekler sana ,bana...
Dört köşeli pencerenin ardından bakış Karlı gökyüzüne, pencerenin yansımasının aksinden dalış,
Gözbebeklerinin içinde renklerin;bu bahar sanki, Bahar mı gördüğün şey yoksa pencerenin ardındaki kış.(Osmân-ı Pärende)




Bu şaire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!