Canııımmm Anneciğimmm
seni nasıl özledim bilmezsin..
ben de bir resmin olsa..
seni öyle hatırlardım..
rüyalarımda seni hep öyle görürdüm..
bu yazı nasıl bitecek
bilmiyorum
benim ortaya koyabileceğim öteden beri olduğu gibi yaşanmışa bağlı kalmak
hayırlısı
beni okuyacakları yormamak adına da böyle basit cümleler,
tapaz
“-köylünün yapıvıcağı iş amelelik beyler
bizim ne tecarata aklımız erer ne paramız yeter
köylüye de(ye) cekleriki o(ğ) lum taş getir
kucaklayıp götürecez,
Anaç
“-anaçdır kadınlar,
garnında daşır, emdirir, altını alır ebişdirir
yedirir, geydirir, el sırasına sokar
gelin eder, el kızına verir”
o yana giden arabalara binsem
şoseden alan olmaz mı beni,
ya da
insem Gövceli Köprüsünde
tırmansam Yazılıya,
kırk yıldır düşlerimdeki gibi
Abamın Düğünü
“-a(ğ) lamayon yavrım ağlamayon
allı duvaklı gız çıkarıyon
neye alayan” dedi
bi yandan gözlerini sildi
ben sana mahkumum
olmuyor sabah.. doğmuyorsun
ben sana aç, emzirmiyorsun
muhtacım, muhtaç kollamıyorsun
hasretim gelmiyorsun
gel..
“-guğk”
“-epap o zamanlar eğlençe mi var deceğin
“temsilde hata olmaz”
“söz vahtında açılır”
bi gün gene böyle ova harmanında yatıyokan
“-hinci köyün bazar yolu orası,
güzün başlarıydı
Entelle taraflarına yazlakdan dönerkene
bazar yolundan gelirdi yörük kervanı
çoluk-çocuğu, denkleri, davarıyna, devesiyne”




-
Ayşe Okur
-
Sevilay Şahbaz
-
Ayşenur Yazıcı
Tüm YorumlarHer insan özeldir ve onun doğduğu günde kendine ve ailesine özeldir. Siz iyiki doğmuş iyiki bu güzel şiirleri yazmışsınız bizlerde okuyabiliyoruz....ben ara sıra sayfanıza bakarım şiirlerinizi merakla bekliyorum bu da öncekiler gibi çok güzeldi kullandığın yöresel kelimelerin bir çoğu bildik gelir b ...
insanlığın tüm vasıflarını taşıyan bir kimlik.Hiç mi kötü düşünmez o kalbi bilmem..Dost dediklerimden..İşi rast gelsin
Görmedim.tanışmadım,şiirlerini bilirim sadece ve duyarlı olduğu hüzünleri...
.Ama dünyada hala nezaketi ve insanlığı derisinde taşıyan insanların olduğuna dair son kanıtlardan biri İbrahim bey...