Ömrümün hasretle geçen her günü
Bilmezsin gün müdür,hafta mı,ay mı?
Günlerce görmeden güzel yüzünü,
Bu gizli sevdayı çekmek kolay mı?
Ben şimdi, o güzel çehrenden başka
Ne bir yüz düşünür, ne hatırlarım
Kanımla yazsamda bu çılgın aşka
Tercüman olamaz şu satırlarım.
Bir zaman gülerek nasıl yaşardık
Bu günse hayatım ne boş emektir!
Hasretle uzayan bir ömrü artık
Bu sürmek değil,sürüklemektir!
Kayıt Tarihi : 20.1.2013 15:35:00
Şiiri Değerlendir
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
222. Onlar, her günahkâr yalancıya inerler.
223. Bunlar da şeytanlara kulak verirler. Onların çoğu ise yalancıdır.
224. Şairlere ise haddi aşan azgınlar uyarlar.
225,226. Görmez misin ki onlar, her vadide şaşkın şaşkın dolaşırlar ve yapmadıkları şeyleri söylerler.(9)
(9) Âyette, hiciv şiirleri yazarak Kur'an'ı ve İslâm'ı karalamaya çalışan müşrik şairler, bir sonraki âyette ise onların bu saldırılarına yine şiir yoluyla cevap veren müslüman şairler kastedilmektedir.
227. Ancak iman edip salih amel işleyen, Allah'ı çok anan ve haksızlığa uğratıldıktan sonra öçlerini alanlar başka. Zulmedenler hangi akıbete uğrayacaklarını göreceklerdir.
Cihat Bey son altı ayet;
Şiire gelirsek vasata çıkamamış.
Ali bey, biz şiiri hem hakkı ile anladık, hem de hakkı olan ilmi ve dini yorumu yaptık. Şair ha aşkını kanla yazmış, ha onun uğrunda canını feda etmiş ne fark eder. ikisi de ayni manaya gelmez mi? Allah, insanları ve cinleri kendisine kulluk/ibadet etsinler diye yaratmışken, birisinin kalkıp, "ben hayatımı bir fani dilber uğruna feda edeceğim velev ki bu Allah'ın Kur'andaki yaratılış gayesi ile alakalı yüzlerce ayete muhalif olsa bile!" demesi asilikten ve şakilikten başka ne manaya gelir?
Bizim dünya görüşümüz, de ahiret görüşümüz de, iman ettiğimizi beyan ettiğimiz Kur'ani ve Nebevi ölçülere göredir.Yani bu iki kudsi düsturun meali hükmündedir. Müslüman olduğunu iddia etmesine rağmen, ölçü olarak nefsi, hissi ve avrupai yorumları benimseyenlere de bizim diyeceğimiz, Allah bizi, asla sizin gibilere benzetmesin ve elbette sizin dininiz size benim dinim de bana olsun demektir.
(Peygamberler dahil) Günah işlemeyen bir beşer yoktur ve günah işleyen her mü'min ve insan için geç kalmamak şartıyla tövbe ve istiğfar kapısı açıktır. Dolayısıyla, biz de günah işler ardından da tövbe istiğfar ederiz ama aynı günahı tekrar, tekrar işlemekten de Allah'a sığınırız.
Ayrıca: Şiirin ne manaya geldiğini bile bilmeden içinde yalan yanlış şeylerin dolu olduğu yazıları yazıp bunların adına da şiir diyenlere ancak acıyorum. Ali beyler acaba Kur'anın "ŞUARA/ŞAİRLER" suresini hiç duymuşlar mı ve de baştan sona, bilhassa da, son beş ayetini hiç okumuşlar mı çok merak ediyorum? Eğer okudular ve ve anladılarsa, Ve de kendileri bu ayetlere iman edenlerdense, nasıl hala, "SİZİN DİNİNİZ SİZE, BİZİM DİNİMİZ BİZE" diyebiliyor?
221. Şeytanların kime ineceğini size haber vereyim mi?
222. Onlar, her günahkâr yalancıya inerler.
223. Bunlar da şeytanlara kulak verirler. Onların çoğu ise yalancıdır.
224. Şairlere ise haddi aşan azgınlar uyarlar.
225,226. Görmez misin ki onlar, her vadide şaşkın şaşkın dolaşırlar ve yapmadıkları şeyleri söylerler.(9)
(9) Âyette, hiciv şiirleri yazarak Kur'an'ı ve İslâm'ı karalamaya çalışan müşrik şairler, bir sonraki âyette ise onların bu saldırılarına yine şiir yoluyla cevap veren müslüman şairler kastedilmektedir.
227. Ancak iman edip salih amel işleyen, Allah'ı çok anan ve haksızlığa uğratıldıktan sonra öçlerini alanlar başka. Zulmedenler hangi akıbete uğrayacaklarını göreceklerdir.
Cihat Bey son altı ayet;
Şiire gelirsek vasata çıkamamış.
TÜM YORUMLAR (21)