Biliyorum bir daha gelmeyeceksin
Kalbimi elinde dermeyeceksin
Gözümü yollara kervan eyledim
Sararmış yüzüme gülmeyeceksin.
Usulca soyunup girsem düşüne
Hayat, bir çatı
Sen ise, o çatının altında
Bir temel direk olmalısın
Dünya evinde.
Ve yaşamak, direnmektir
Unutma!
Elimde koca bir geyik başı
Gözümde salakların yaşı
Burnum yere sürte sürte
Felsefeye ilk adımımı attım
Bu gece...
Gözlerim dolu taşkın
Yüzüme bakma şaşkın
Sakın bana gel deme
Aşkım başımdan aşkın!
Dünya ipek bir elek
Sen içime düşünce
Sarılırım kaleme
Açarım beyaz kağıtları
Asılırım kelimelere
Sen içime düşünce
İstanbul, Küçükçekmece'de,
kirpiklerin çitini zorlayarak
göz seçebildiğince
yürek aşırı
hüzün inceliğinde bir kar yağıyor
bu şehirde;
of kardeşim!
sen de gelirsin benim gibi
geçersin bu yollardan
öyle bir yere gelirsin ki
otuz yedi yaş gibi...
sen ağladın; melekler güldü o zaman
dünya sevince boğuldu
müjdesiyle varlığının...
beyaz bezlere sarıldın
yıkandın
benim de günahlarım var
sizin gibi, sizler kadar
sevaplarımdan öte…
doğmadan öldürdüğüm
bebe'lerim var gözelerimde;
Uykusuz gecelerimde çalmadan içeri girersin kapımı
Bu teklifsiz davranışlar eski günlerin bir alışkanlığı mı?
Bütün bir gece düşüncelerimi işgal etmeye hakkın var mı
Yoksa, kendine acındıracak başka kimse bulamadın mı?
Aç mısın, hasta mısın, çıplak mısın




-
Cavidan Burcu Karakaya
-
Asef Zubeyr Korkmazoğlu
-
Bir Mim Kemal Ertuğrul
Tüm YorumlarEsma cım uzun zaman sonra döndüm.. sana ulaşamıyorum.. gel yine.. sevgiler..
diyecek hiçbir şey bulamıyorum, ben şair değilimki yuregımdekılerı yazıya dokuvereyım.
Sözcüklerle oynamayı seviyor Esma,hayatla dalga geçmeyi.Zaten şairin işlevi de bu değil midir,çaktırmadan sezdirmek ve bunu çok güzel koyuyor yazdıklarında, söylemiyle,töresiyle Anadolu tatları da katarak şiirlerine..
Kalemine kuvvet diyorum sevgili Esma..
Sevgilerimimle
Mim Kemal Ert ...