Ömür Bahçıvanı
Beni dehşete salan,bana çok kızıyorum,
Üşüyen ellerimle, gözlerimi sildikçe.
Kendim saçmalayarak, kendimi üzüyorum,
Dost sandığım yağılar, üzerime güldükçe.
Gözlerim dolu, dolu ona mendil salladım
Arkasından bakarak saatlerce ağladım
Bir vefalı yüreğe ben bir ömür bağladım
Uçup gitti elimden artık döner mi bilmem
Anlından bir kez öpüp öylece yola saldım
Bir ekersen onbeş verir tarlası,
Soğuktur suları serin havası,
Bazen rüyamdadır bazen hayalde,
Buram buram kekik kokan yaylası.
O topraklar nice canlar besliyor,
Doğuluğu hakkın kapısı bildim,
O yüzden devranın dışında kaldım,
Zaten dokuz köyden kovulup geldim,
Sende kaşlarını çatma Sakarya
Güzellikler sıra sıra dediler,
Garip kuşun yuvasına dal oldu,
Her gelene vatan oldu el oldu,
Hikayeler, damla damla sel oldu,
Sakarya’nın göz yaşları akıyor.
Kahramanlık türküsü var dillerde,
Şakayık çiçeği Kafkas elinden,
Gönül iklimine,girdiği zaman.
Şair ilham alır, her bir telinden,
Saçları omuza serdiği zaman.
Kadehine yudum yudum dolayım,
Haddini aşarsın hey deli gönlüm
Kadere taş atmak sana mı kalmış
Kahır çeke,çeke tükendi ömrüm
Fikrime cin katmak sana mı kalmış
Dumanlar çökecek sevda bağına
Bir dostluk ortamında,Mehmet le tanıştılar,
Göz ucu süzmelerle gizlice bakıştılar,
Bu seviye şans verip, kim zaman buluştular,
Hoşlanıyordu Ayşe,sonradan aşık oldu,
Aradığı bakışı, o bir çift gözde buldu.
Nereden gelmişsin kime gidersin
Gideceğin yolu seç de öyle git
Hey ihtiyar ne tereddüt edersin
Gönlünü rabbine açta öyle git.
Bu dünya ebedi olmaz gülistan
Bu goca çınarın ay fidan dalı
Ağ sarmaşıx kimi sar meni meni
Düşürtdün eşqına etdin sevdalı
Ne hala qoyupsan gör meni meni
Bir qeşeng oxcudan yara almışam




-
Cevdet Altay
Tüm YorumlarTeşekkür ederim Necibe hanım.Sağolun varolun.