Ne zaman soluklansam
.................................şu "Şehitlik Parkı"nda
Eski dereler akar ayağımın altında
Sıçrayan damlalardan anılarım fışkırır
Her biri halay çeker suyun şırıltısında
Geçmişe köprü olur suya düşen damlalar
Yavaşlayınca Kadıköy Vapuru
Sakinleşti martılar
Sakinleşti deniz;
Köpükler azaldı suda
“Hoş geldin! “dedi
..............................Haydarpaşa Tren Garı
Büyükada’da öğrendiğim adını
Kadıköy-Moda'da
Sahil Boyu'ndaki
Dev gibi kayaların üstüne yazdım
..
Şaşırdı Haydarpaşa Garı!
II.Dünya Savaşı’nın bitiminde
Barışın kokusunu alır almaz
dünyaya gelen akıllılardan
Bu yüzden “ 46 lı” diye anılanlardan
1924 mübadelesi ile geldikleri
Altıntaş Köyü’nde;
İstanbul-Eminönü'nden denize açılan ölür
Çünkü insan, Boğaz'da cenneti görür!
Asla dönmek istemez geldiği yere
Boğaz'a demir atar gönül!
*
"İstanbul! " diye haykıran vapur düdükleri
Sağ yanı bana,
sol yanı boşluğa bakan
gözleri kan çanağı bir ay!
Kızıl saçlarını salmış sulara..
Yanıyor sular!
Aaaa bak,
baştan anlaşalım!
kavga etmeden önce barışalım..
peri kızı meri kızı istemem
kalmadı hayallerle uğraşacak zamanım.
Bana insan lazIM
Geçenlerde bir rüya gördüm
güzel bir rüy
mavi-âcivert suları olan
bir boğazdaymışım güya
Boğaz,
Marmara Denizi ile Karadenizi
Camilerle bezeli kutsal bir şehir varmış
Ustalık eserini Sinan bu kentte yapmış
Meriç, Arda ve Tunca bu beldede birleşir
Söğütlerin altından kıvrım kıvrım akarmış
Adını almışsın bir "sarıöz" den
Belki ayçiçeğinden, belki başaktan
Bir selam var desem Sarı Saltuk'tan
Köpüren dalgalarla şaha kalkarsın!
Katmer katmer gonca bir gül denizin




-
Gülçin Demirci
-
Gülçin Demirci
Tüm Yorumlarsevgili Ali Koç hocam lütfen heyecanımı hoş görün, bu benim için çok güzel,süper bir tesadüf oldu.şairlik durumunuzu bilmiyorduk.necdet hocayı biliyorduk ta,siz
bize böyle birşey demediniz.ama çok mutlu oldum. lütfen bir iletişim adresi verin.sevgiler.en de emekli oldum.özel kolejlere geçtim.lü ...
sevgili hocam size nasıl ulaşabilrim.lütfen msn ize beni eklermisiniz