Bazı insanlar
Güneşin batışı gibi giderler..
Sessiz, sakin..
Kimseyi incitmeden,
Kimseyi üzmeden..
Yüreklere serinlik serperek,
Bazı kapılar dışarıdan açılmaz; anahtarı içeride, o kapalı kutunun en kuytusundadır.
İnsan, neşesini herkesle paylaşabilir ama keder, sadece ehil ellerde parlayan ham bir elmastır. Seni gülerken gören herkes neşene ortak olabilir, ancak gözlerindeki o görünmez bulutu fark etmeyen, sana güneşi vaat edemez.
Ruhun üşüdüğünde, ateşin sıcaklığından ziyade, neden üşüdüğünü bilen bir bakışa muhtaçtır insan.
Çünkü; Anlaşılmak, sevilmekten daha köklü bir ihtiyaçtır.
* Hüzün, bir dilin en sessiz lehçesidir; onu duymayan, mutluluğun şarkısını yanlış notalarda söyler.
* Gönül, ancak yarasına dokunabilen tabibe teslim eder anahtarını.
Bazen mecburiyet değil tercihtir Beklemek
Gelmesini ümit etmek
Geleceğini zannederek yollarını gözlemek
Ve sessizlik içerisinde saatlerce yüreğini dinlemek..
Bir takvim yaprağına sığdırmak değildir sabrı,
Zamanın ötesinde bir duraktır beklemek.
Bir bilet aldım,
Umuda gidecek yolculuğa..
Gecenin bir yarısına..
Trenin son vagonuna,
Yalnızlar koltuğuna...
Şu üç günlük fani dünyada,
Bitti yorgun bir gün daha,
Gece şimdi uykusunda,
Kimbilir nerde, hangi rüyada,
Kaldım sensizliğin ortasında...
Gecenin eşiğinde durdum.
Rüzgâr,
Adını getirmiyor artık.
Yalnız,
Toprak kokusu,
Islak taşlar,
Hayatın bana sunduğu en büyük zenginlik nedir diye sorsalar...
Hiç düşünmeden, "iki ablamın varlığı" derim.
Bir insanın hayatında bir ablasının olması büyük bir şanstır.
Ama iki ablası olması,
Fırtınalı denizlerde iki sağlam limana sahip olmak gibidir.
Biri düştüğümde elimden tutan ilk el.
Ben seni öyle sevdim ki,
Sessiz bir gece yarısı sokağa düşen ilk kar gibi,
Kimseler uyanmadan, kirletmeden ve incitmeden...
Adını zihnime değil, ruhumun en kuytu köşesine kazıdım,
Her nefeste yankılanan bir dua gibi.
Oysa soracaktım ki
Nasılsın? iki gözüm..
Gittiğin yerlerde güneş erken mi doğar?
Yoksa orada da mı akşamlar böyle ağır?
Sesini unuttum sanma,
Hâlâ içimde bir yerlerde yankılanır.
Zaman sessiz bir nehir gibi geçer,
Gitsen de tükenir gitmesen de.
Güneş her sabah doğar da batar,
Gölge boyu uzar, ömür kısalır.
Yürekte umutlar sessizce yatar,
Sevsen de tükenir sevmesen de.




Bu şaire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!