hikayede kolaj denen bir yazım tekniği ver sanırım. ben bu şiirde, şairin şiirin dışından konuşarak ''Sen'' ve ''O'' denen varlıkların durumlarını şiire döktüğünü gördüm. şair biraz daha ''sen'' in yanında. bu yöntemi ilk kez görüyorum Nurullah Genç'te. 2.olarak ''eller'' ve ''gözler'' uzuv olarak ö ...
Pergelin bir ayağı gece de diğeri şairin teninde parmak uçlarında gezindiği bir şiir ya da şehir…güzel bir şiir..çünkü kurgulanmış acılar dır bize şiiri sevdiren..eğer acı direk yazılsa biz kendimizi bulmayız şiirde…ama acıya şefaat edecek bi gece ile yazılsa şimdi olduğu gibi severiz şairi..yüzünün ...
ben de göz attım nurullah gencin şiirne..aslında şiire göz atılmaz...göz atanlar önyargıyla baktıklarını itiraf etmekten başka bir şey yapmazlar...ben, gönül de attım aynı zamanda.şiir de tekrar bir sanattır zaten...bunu başlı başına bir eleştiri materyali olarak görmekte yine ''kör'' lükle alakalı ...
kitabın yorumunu daha evvel şiir kayıtlı olmadığından ''rüveyda'' ya yazmıştım.. şiir severler için ''bir kaç deli güvercin'' mükemmel bir ''şiirlik''...
Kitabınızı büyük bir zevkle okumuş bulunuyorum. Diğer kitaplarınızdan daha ayrı bir yere sahip oldu bende. Kalbimin kirini-pasını ve beynimin kırıntılarını temizleyen bazı mısraları, mısraların şairiyle paylaşmak isterim:
Bir arz-u hal niteliğinde olan ‘’ anla ki bir çınarım’’ adlı şiir:
Evvela şiirin başlığı çok dikkat çekici. Önemsiz bir sözcük gibi gözüken ‘’köşe’’ ye kıyafet giydirmiş üstad. Değer biçmiş. Farsça inziva yeri anlamına da gelen köşe bu şiirle adeta kelimelerin sertacı olmuş.
bir karşılaştırma ile başlamış şiir. ve sonrasında.''gece'' ''akşamüstü'' ''samanyolu'' 'bulut''' ''yağmur'' kelimelerinin serpiştirilmesi şiirde bütünlüğü sağlama adına büyük işler başarmış..
ara ara hitap cümleleri ise(sevda şiirlerinin vazgeçilmez sanatı) okuyucuyu duygulandırıyor..
yor ekleri zengin kafiye oluşturmuş lakin.... zengin kafiyenin aynı eklerden mürekkep olması okumayı sıkıcılaştırır..kafiyeler sadece iyelik ekleriyle değil de bazı sözcüklerin son harfleriyle kurulsa... anlam okurun beğenisine akar..
kalmadı hiçbir şeyim bak günahım da yandı... ....günahı bu dünyada su...öte dünyada ateş temizlermiş...lakin ne acı ki aşık...her iki dünyada yanarmış..
baharın koynundan koparıp..ipek bir mendile sardığım yüreğimle şehzade gülleri gönderiyorum..umutlar kalıyor en gidiyorum.binbir türlü kokuyorsa yaylalar...SİYAH GÖZLERİNE BENİ DE GÖTÜR....(nurullah genç) bu şiiri hatırlattı..
Salâh ve Suhansera
Abdulbaki Akpınar
28.09.2009 - 23:43yeniyazı dergisini ikinci sayısında okuduğum şiir. derginin en güzel şiiriydi.
Uzak Beyaz Bir Hayal Tutuyor Ellerini
Nurullah Genç
07.03.2007 - 01:15hikayede kolaj denen bir yazım tekniği ver sanırım. ben bu şiirde, şairin şiirin dışından konuşarak ''Sen'' ve ''O'' denen varlıkların durumlarını şiire döktüğünü gördüm. şair biraz daha ''sen'' in yanında. bu yöntemi ilk kez görüyorum Nurullah Genç'te. 2.olarak ''eller'' ve ''gözler'' uzuv olarak ö ...
Her Kan Kırmızı Değildir...
Reşide Sarıkavak
09.10.2006 - 23:16Pergelin bir ayağı gece de diğeri şairin teninde parmak uçlarında gezindiği bir şiir ya da şehir…güzel bir şiir..çünkü kurgulanmış acılar dır bize şiiri sevdiren..eğer acı direk yazılsa biz kendimizi bulmayız şiirde…ama acıya şefaat edecek bi gece ile yazılsa şimdi olduğu gibi severiz şairi..yüzünün ...
Adak Işığı
Sezai Karakoç
05.08.2006 - 12:04biz
karakoçların sezai olanını
severiz demiş
ibrahim tenekeci
''ve şiirli soruya gülmeli çağaloğlu
sahi midir sezai karakoç hayali mi''
deriz
Hayal Bekçisi
Nurullah Genç
30.07.2006 - 22:15ben de göz attım nurullah gencin şiirne..aslında şiire göz atılmaz...göz atanlar önyargıyla baktıklarını itiraf etmekten başka bir şey yapmazlar...ben, gönül de attım aynı zamanda.şiir de tekrar bir sanattır zaten...bunu başlı başına bir eleştiri materyali olarak görmekte yine ''kör'' lükle alakalı ...
Siyah Gözlerine Beni de Götür
Nurullah Genç
15.07.2006 - 19:41bu şiiri ibrahim sadri okur kasetinde...
sesini biraz açarsın... zaten müzik kalitelisinden seçilmiştir... dinlersin.. manaya iner dinlersin..
baharın koynundan güller koparılır
ipek bir mendille sunulur size...
bırakırsın hece aruz serbest tartışmasını
bırakırsın şairleri karşılaştırmayı
...
Lades
Behçet Necatigil
15.07.2006 - 19:03Necatigil okuru nasıl Lades yapacağını çok iyi biliyor...
Kuleye Miting
Reşide Sarıkavak
11.06.2006 - 22:02efendim bu bi şiir..
yani şiiir..
yani düz yazının çaresizliğini gözüme sokan..
anlatılmayanı, bilincimin altından bana anlatan...
Bir Kaç Deli Güvercin
Nurullah Genç
04.06.2006 - 23:25kitabın yorumunu daha evvel şiir kayıtlı olmadığından ''rüveyda'' ya yazmıştım..
şiir severler için ''bir kaç deli güvercin''
mükemmel bir ''şiirlik''...
Bir İstanbul Yaşıyorum
Şeyda Emine Gülşener
21.05.2006 - 19:01bir istanbul yaşamak
bin ömür yaşamaktır..
başarınızı tebriklerim..
Rüveyda
Nurullah Genç
10.04.2006 - 18:25Kitabınızı büyük bir zevkle okumuş bulunuyorum. Diğer kitaplarınızdan daha ayrı bir yere sahip oldu bende. Kalbimin kirini-pasını ve beynimin kırıntılarını temizleyen bazı mısraları, mısraların şairiyle paylaşmak isterim:
Bir arz-u hal niteliğinde olan ‘’ anla ki bir çınarım’’ adlı şiir:
...
Köşe
Sezai Karakoç
02.04.2006 - 19:083.köşe
Evvela şiirin başlığı çok dikkat çekici. Önemsiz bir sözcük gibi gözüken ‘’köşe’’ ye kıyafet giydirmiş üstad. Değer biçmiş. Farsça inziva yeri anlamına da gelen köşe bu şiirle adeta kelimelerin sertacı olmuş.
İlk kıtada bir durumdan bahsediliyor:
‘’sen geldin benim deli köşemde durd ...
Bileydim Lâyık Olmadığını
Nurullah Genç
12.03.2006 - 16:35Nurullah gencin şiirlerinde hep bir bütünlük söz konusu..''yeşil sadece zehir dumanlı gözlerinde'' derken bunu anlıyorum..
Vira
Reşide Sarıkavak
14.01.2006 - 16:09bir karşılaştırma ile başlamış şiir.
ve sonrasında.''gece'' ''akşamüstü'' ''samanyolu'' 'bulut''' ''yağmur'' kelimelerinin serpiştirilmesi şiirde bütünlüğü sağlama adına büyük işler başarmış..
ara ara hitap cümleleri ise(sevda şiirlerinin vazgeçilmez sanatı) okuyucuyu duygulandırıyor..
bir b ...
Beyaz / Siyah
Ali Işık
14.01.2006 - 15:33yor ekleri zengin kafiye oluşturmuş lakin....
zengin kafiyenin aynı eklerden mürekkep olması okumayı sıkıcılaştırır..kafiyeler sadece iyelik ekleriyle değil de bazı sözcüklerin son harfleriyle kurulsa... anlam okurun beğenisine akar..
*Talihli Kız- İzmir..
Osman Kılıç
13.01.2006 - 20:02ne talihli şehirler var..onları talihli yapan şairleri var..
şehir ve şair..mekanı şiirden ayıramayan şairler için devamlı ilham kaynağıdır şiirler..
TaşLamA
Asima Azra
08.01.2006 - 05:44Üşümüyorsan saçaklardaki kuşa
razı ol göğünü karartan kışa ...
saçaklarda ki kuşun üşümesiyle üşümeyecek kadar gaddar ise..zaten razı olmaz ki göğünü karartan kışa.....
Beni Yakışına
Nurullah Genç
08.01.2006 - 04:06kalmadı hiçbir şeyim bak günahım da yandı...
....günahı bu dünyada su...öte dünyada ateş temizlermiş...lakin ne acı ki aşık...her iki dünyada yanarmış..
Nazar-ı Mehlika
Eşref Bülent
04.01.2006 - 00:14şiir çok hoş..
tebrikler..
cihat duman..
Yeşil gözlerine götür beni
Selma Şengören
03.01.2006 - 23:15baharın koynundan koparıp..ipek bir mendile sardığım yüreğimle şehzade gülleri gönderiyorum..umutlar kalıyor en gidiyorum.binbir türlü kokuyorsa yaylalar...SİYAH GÖZLERİNE BENİ DE GÖTÜR....(nurullah genç)
bu şiiri hatırlattı..
Öpülürdü Alnımız
Nurullah Genç
23.12.2005 - 12:45=geçip gitti mutluluk çağımız..=
her inişin bir çıkışı olduğunu haykırıyor bu mısra..
ruhumuza sevinçten elbise giydiriyor..
Saklambaç
Kerem Kayar
06.11.2005 - 17:30şahin..şeytan..aşk..yokuş..kuş..düşsel..eşkiya..arayış..
bilerek yapılmış..
harbi harbi yakışmış..
Bu Yüzden
Asima Azra
05.11.2005 - 21:48hoyratça koparılan güllerin
dikenleribatmaz
hoyrat pençelere...
Kaldı, Kalmadı
Talip Kaplan
04.11.2005 - 21:33çok güzel bir üslubunuz var..yormuyor okuyucuyu..
Toplam 32 mesaj bulundu