Ata Kızı Adlı Üyenin Nedir Yazıları - Antoloj ...

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?

    27.12.2023 - 11:38

    Ne güzel bir yürek sesi Ömer bey sayfa takipçileri adına ben size teşekkür ederim. Tam bir görsel şölen omuş kaleminiz hep yazsın dileklerimle…

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?

    27.12.2023 - 11:32

    Güzel bakmak sanattır ve güzel bakan elbette ki güzel görür etrafını. Güzel bakabilmek ise samimi bir yürekle mümkündür, ve güpgüzel gün aysa herkese samimi bir günaydın ile.
    Güzel dilekleri ilettikten sonra…

    Bugün okumak isteyip ertelediğim kitaplar vardı onları okumaya başladım ve ilki;
    “ Kayıp gül” Serdar Özkan

    Ve kitabın ilk yaprağı beni açar açmaz aldı eski yıllara götürdü bile.

    Bakın ilk yazısında be demiş yazar;
    Her oğul babası tarafından takdir edilmek ister… ve her baba en az bit kez oğlunun kahramanıdır. Bu kitap, oğluyla hep gurur duyan, kahramanlığa bir kez değil, bir ömür boyu layık olan bir babaya ithaf edilmiştir.

    Ve ben de bir kız evlat olarak en güzel sabahları babacığıma ithaf ediyorum çünkü bu güzel sabahlar onun eseridir.
    Babama

    Ve bir de tabii ki,
    Dünyanın neresinde olursa olsun,
    Hangi topraklarda yetişirse yetişsin, gerçek olan, gerçekliğini kokusunu kaybetmeyen, kaybetse dahi geri kazanmak isteyen,
    Kokusuz yaşamayı bir türlü beceremeyen
    Sahici güllere…

    Demiş yazar…

    Zaman zaman okumayanlar için burada içeriğinden bahsedeceğim.

    Güzel paylaşımlar olması okunası olması dileklerimle tüm antoloji.com sakinlerine sevgilerim ve saygılarımla.

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?

    26.12.2023 - 14:28

    Gülkurusu hayaller dolanmış saçlarına ulaşmamış bir türlü gün yüzüne.
    Gül yüzüne hasret bir gün olsa da haşr et sevdaya açılmış eski pencerenin önünde bekleyen bülbül’ü ruhun girdabına düşmüş perdelenmekte olan mihr’e

    ?si=F36veQLdNQdeca-3

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?

    26.12.2023 - 12:28

    Sür günü yüreğine
    Gün, güneşe, sen güne gebe
    İnsan dediğin bir candan saray
    Bir yaz’ a, bir güz’ e bir de nefese
    Aslı Birer

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?

    26.12.2023 - 12:19

    Mavi boyalı gök kubbeye tebessümle
    Belki bir martı uçar da özgürce,
    Hani çok isteyip, vazgeçtiğin her şeye
    Son defa aralayıp sür günü kirpiklerine
    Aslı Birer

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?

    25.12.2023 - 14:51

    Derdi şüheda olanın, davası propaganda olmaz. Herkesin aklı da var fikri de! Şehitler siyaset malzemesi değildir. Gerektiği yerde gerektiği kadar susmak Erdemli bir davranıştır.
    Herkesi saygıya davet ediyorum.
    Okuyan kişiler.

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?

    24.12.2023 - 17:20

    Mahzaya, mazhar us ile,
    tut dilini ey dilbaz şair!!
    Dikkat et de,
    yıkılmasın bir daha sırça saray

    Zira, toplayamaz bilesin,
    bu defa can kırıklarını,
    Birleşse tüm doktorlar…
    Aslı Birer

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?

    24.12.2023 - 10:28

    Seyyah olup düştüm sabah sabah sayfalara,
    Henüz hayatının baharında kuşlar vardı
    Hüzünlü, yaşları çocuk, yazdıkları yaşını aşmış şiirci kuşlar…
    Ne oldu saçı örüklü körebe oynayan Ayşe’nin düşlerine?
    Ne oldu da büyüyüverdi çarçabuk?
    Aslı Birer

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?

    24.12.2023 - 10:28

    Günaydın,
    Teşekkürler sevgili Tuba en güzel söz ve besteyi İstiklal marşımızı sayfaya astığın için. Yüce yaradan bayrağına milletine sahip çıkan yürekli insanları korusun. Irakta şehit düşen askerlerimizin ruhları şad olsun. Ailelerine sabırlar diliyorum.
    Üzgünüz.

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?

    23.12.2023 - 17:22

    Erdem, gücün yettiğince erdemsizliklerle mücadele etmektir. Ve bunu yönetecek yetkinlik ise; yüreğine tutunmak ve gücünü ondan almakta saklı.

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?

    23.12.2023 - 16:31

    Dünyanın en güzel yerleri neden deprem kuşakları olan bölgeler?

    Ve insanlara yapılan en büyük kötülük de yaşam alanlarını bilimin ışığında kurmak yerine dedelerinin önerilerini uygulamaları için cahil bırakılmalarıydı bence.

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?

    23.12.2023 - 16:25

    Evet bu konuda size katılıyorum sevgili Nurgül, ama diyorum ya her iyilik iyilik olmadığı gibi her kötülük de kötülük olmayabilir. Evet halkın kendi istekleriyle yaptığı yardımları siyasi düşünceleri gölgelememeliydi burada hemfikiriz. Ama ben bu yardımları fakirleşen halktan toplamalarını da hoş görmüyorum ve onaylamıyorum. Çünkü biz görünürde bu tür afetler için fonlar ayıran bir devletiz. Bu fonları öncelikle kullanmak en son çare olarak da halkın yardımını istemek uygun olurdu. Farklı konulara hiç girmek istemiyorum çünkü konu dağılır.

    Sonuç olarak ben de bu duruma çok üzüldüm ama keşke ölseydiler de demedim. Çok haklı bir serzenişti, bunu yapmamalıydık. Ama bir kesim de vardı ki ben de buradan onu hatırlatmak istiyorum. İzmir’de deprem olduğunda da hak ediyorlar GAVUR İZMİR diyenleri de bu vesileyle kınamak gerektiğini düşünüyorum. Bak buradan nasıl bir sonuç çıktı! Demek ki doğa olaylarının dindarlık ile hiçbir ilişkisi yokmuş. Allah hiçbir bölgeye ayrıcalık tanımıyor çünkü o dünyayı yaratırken en başından sistemi kurmuş dünyayı yaşanılır hale getirmek için depremlerin olması gerektiğinden( bunu bilim de söylüyor) öyle yaratmış. Daha sonra insanların buna göre yapılanması gerekirken gidip de fay hatları üzerinde yapılanmaları, dayanıksız evler yapmaları, tamamen kendi sorumlulukları olduğu da apaçık ortaya çıkmıştır. Öyleyse bundan böyle herkes bu gerçeği kabul edip bilime güvenmeli.
    Aslında, iyilik de halkına bilimin ışığında yaşamayı öğretmek çıkıyor buradan. Ve bir devlet gerçekten kötülük yapmak istiyorsa… devleti oluşturan milletine hurafeleri çeşitli yollarla empoze edip köleleştirmek olur diyorum.

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?

    23.12.2023 - 15:45

    Bazen de kötü gibi gördüğümüz şeyler en büyük iyilikler olabilir.

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?

    23.12.2023 - 10:41

    Ve bütün bunlar iyiliğin genel tanımları ve sonuçlarıdır. Önemli olan ise bencillikten sıyrılıp, ayırt etmek ve kaş yaparken göz çıkarmamaya dikkat etmektir. Çünkü iyilik ve kötülük görecelidir.

    Mesela; iki yaşlı insanın yol kenarında beklediğini gördünüz ve yardım etmek istediniz. Birine yardım ettiğinizde gerçekten karşılığını bulur ve hakikaten iyilik yapmış olursunuz.
    Diğer kişi sizi reddedebilir ona yaşlı muamelesi yaptığınızı düşünebilir bunu kendisine hakaret olarak algılayabilir.
    Kendince haklıdır çünkü orada sizden bir talebi olmamıştır. Bu duruma maruz Kalan kişi o kişiye nankörlük yakıştırması yapar çünkü iyilik düşündüğü için kendini haklı görür. Oysaki gerçek hiç de öyle değildir.
    Bu örnekten çok daha ağır sonuçlar doğuran iyiliklerden doğan mağduriyetler hiç de az değildir.
    :)

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?

    23.12.2023 - 10:27

    Gelişmiş toplumların en önemli özelliklerinden biri özsaygı ve bu farkındalık toplulukları kötücüllükten uzaklaştıran iyinin hakim olduğu toplumlara dönüştürür.

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?

    23.12.2023 - 10:22

    İyilik, toplumun da gelişmişlik derecesinin göstergesidir.

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?

    23.12.2023 - 10:20

    Aslında iyiliğin temelinde “benlik” kavramı vardır.

    Çünkü iyilik insanın kendini mutlu eder, içinde yüksek haz duygusu vardır.

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?

    23.12.2023 - 10:14

    İyiliğin, gerçekleştiren kişi için maddi manevi karşılığı yoktur.
    Beklentisizdir, beklenti varsa zaten iyilik değildir.

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?

    23.12.2023 - 10:05

    İyi iyilik, kötülükten alıkoymaktır..?
    :)

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?

    23.12.2023 - 02:20

    Genel olarak tanımlarsak;
    İyilik, ahlaki açıdan değerli olan davranışlar bütünüdür.
    Kötülük ise bunun tam tersi ahlaki açıdan değersiz davranışlar bütünüdür.
    Burada hiçbir anlaşılmazlık yok. Genel kurallar. İyilik kime göre neye göre iyiliktir. İşte irdelenmesi gereken bu.
    :

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?

    22.12.2023 - 18:33

    “ Neden böyle olur bu insanlar? Sen ona iyilik edersin, o sana kötülük. ”

    Burada insanın kötücül taraflarını sorguluyor usta. Ne yalan söyleyeyim bu sözü ben de farklı sorguladım.
    Hep söylüyorum ya! İyilik ve kötülük kişiden kişiye değişir ve sizin iyilik yaptığınızı düşündüğünüz kişi bunu iyilik olarak görmeyebilir. Ya da ustanın dediği gibi bencil ve nankör de olabilir tabii.ama çoğunlukla bu kural şaşmaz. En güzeli saygı ve sevgiyle yaklaşmaktır, iyilik meraklısı da olmamak gerekir. Kötülük kadar iyilik de zarar verebilir.

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?

    22.12.2023 - 18:23

    Bugün paylaştığım
    Cengiz Aytmatov beyaz gemi kitabından alıntılardır.

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?

    22.12.2023 - 18:21

    Paranın hüküm sürdüğü yerde, güzel söze ve güzelliğe yer kalmaz.
    Der; Cengiz Aytmatov

    Rica ederim Ömer bey

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?

    22.12.2023 - 13:56

    Dünya annelere emanet edilmeli…

    ?si=FrL3y00HybmejRrH

Toplam 2403 mesaj bulundu