Bana dünya ' yı sorma sakın...!
Çünkü ben ; onunla dönmüyorum...
Bana insanları sorma sakın...!
Çünkü ben ; onlardan uzak yaşıyorum...
Bana kendimi sorma sakın...!
Çünkü ben ; kendimi sende arıyorum...
Bana sevdiğin kim diye sorma sakın...!
Beni kör kuyularda merdivensiz bıraktın,
Denizler ortasında bak yelkensiz bıraktın,
Öylesine yıktın ki bütün inançlarımı;
Beni bensiz bıraktın; beni sensiz bıraktın.
Devamını Oku
Denizler ortasında bak yelkensiz bıraktın,
Öylesine yıktın ki bütün inançlarımı;
Beni bensiz bıraktın; beni sensiz bıraktın.
kıskanç herif:)
Arabeskin de kalitelisi vardır
Sorma tekrir kelimesinin def’aten kullanıldığı bir güftemsi arasam bunun yerine gider Sezen Aksu’nun
- Sorma ne haldeyim
Sorma ne haldeyim
Sorma kederdeyim
Sorma yangınlardayım zaman zaman
İsimli arabesk parçasına takılırım
Tebrikler, hayirli olsun günbün seckisi.
Hakikat bilenler yol bulur arza
Nefsini katmasa, sünnete-farza
Her kim ki uyarsa şuursuz tarza
Mahşer gözerinde elenir gider.
.
Hiç kimse Feleğin bilmez yaşını
Hoyratça kullanır toprak-taşını
Haramla kazanan ekmek-aşını
Gün gelir çamura bulanır gider.
.
Nasihat kâr etmez kör oğlu köre
Fetvalar servettir takvaya göre
Ağyar kervanıyla değişmez töre
Vuslata varmadan sararır gider.
.
Hakkı söyler dilim, yüreğim paktır
Vatan severlere, hürmetim çoktur
Yalancı fetbaza, kalemim oktur
Bismilsiz umutlar kararır gider...
-----OZAN ÇAKIROĞLU------
.
Eğer ki, bu Şiiri Necip Fazıllar yazmış olsa alkış yağmuruna tutulur?
Diğer taraftan (uçtan) Horozoğlu Nazımlar yazsa da aynı pekey alır?
Amma ve lakin, Osman Akçaylar, Hatice Olkunerler, Melahat Çetinkayalar,
Fatma Biberler ve Merhum Mahzuni Şerifler yazdı mı, burun kıvrılır. İşte
Nazar bakışlar hep birbirini alkışlar....VESSELAM
1. dizede: ‘dünya ' yı’ diye hatalı yazılmış, doğrusu ‘dünyayı’ olacaktı.
1, 3, 5 ve 7. dizelerde ‘sakın...!’ kullanılamaz. Ünlem ile üç nokta bir arada gelmez. Ünlem bir kesinlik ifade ederken üç noktada tamamlanmamışlık söz konusudur. Hem tamamlanmamışlık hem de kesinlik mantıken bir arada bulunamaz. Dolayısıyla hem mantıki hem de gramer olarak bu kullanım yanlıştır.
2, 4, 6 ve 8. dizelerde ‘ben ;’ kullanımı hatalıdır. Buralarda ‘ben’ sözcüğünden sonra noktalama işaretinin hem kullanılmasına gerek yoktur hem de noktalama işaretlerinden önce değil sonra bir boşluk bırakılır. Yine dize sonundaki üç nokta yanlış kullanılmış.
Son dizede kullanılan sekiz nokta ise ayrı bir tuhaflık.
Bu şiirin tekrar tekrar günün şiiri olarak seçilmesi nasıl izah edilir bilmiyorum.
Kusura bakma ama bizim de; hiç sorasımız yok zaten.
Anadolu örfü geleneklerimiz, sosyal ve kültürel değerlerimiz
ağır ve telafisiz erozyona uğradı. Tarihsel devinime kazılmaz
iz düşmüş ŞİİR Edebiyatımızı da, bu kendilerini ŞAİR sanan
mevcudiyetler ne hale getirdiler. Biz, bir heceyi yanlış kullanma-
yalım diye kan-ter dökelim, adam eskimo deyimlerini yan-yana
dizmiş Yüce Türk Milletine ŞİİR diye yutturuyor. Bir başka kesim
kendi duygusal şehvetlerini kaleme alıp, okurlara ŞİİR diye sunu-
yorlar....AĞLARMISIN--GÜLERMİSİN???
--------OZAN ÇAKIROĞLU--------
Söz ya nasihat verir, ya da ufku açar, gerisi manasız ve anlamsız.
Onca eleştiriye rağmen, sayfa sorumlusu arkadaş yine aynı şiirciği günün şiiri seçerek güne damgasını vurmuştur. Bu tuhaf tavırlarında ısrar ettikleri müddetçe, bu sayfa takdir ve tebrik ifadeleri yerine tenkit ve kınama ifadeleriyle dolmaya devam edecektir.
Bera'yı malumat efem!
kıskanç herif:)
Çok sıradan, bu köşeye yazık ediliyor.
Bu şiir ile ilgili 27 tane yorum bulunmakta