Bana dünya ' yı sorma sakın...!
Çünkü ben ; onunla dönmüyorum...
Bana insanları sorma sakın...!
Çünkü ben ; onlardan uzak yaşıyorum...
Bana kendimi sorma sakın...!
Çünkü ben ; kendimi sende arıyorum...
Bana sevdiğin kim diye sorma sakın...!
Sırtımda, taşınmaz yükü göklerin;
Herkes koşar, zıplar, ben yürüyemem!
İsterseniz hayat aşını verin;
Sayılı nimetler bal olsa yemem!
Ey akıl, nasıl delinmez küfen?
Devamını Oku
Herkes koşar, zıplar, ben yürüyemem!
İsterseniz hayat aşını verin;
Sayılı nimetler bal olsa yemem!
Ey akıl, nasıl delinmez küfen?




Pardon. Bu gün günün şiirine yorum yapmak için üç değil sadece iki kişi girmiş.
Sitede kayıtlı yetmiş küsur bin yetkili şair var ama günün şiirine yorum yapmak için bu gün sadece üç kişi girmiş. Sizce bunun manası nedir sayın şair ve şaireler?
Hepinize hür yorumlar dilerim.
Pardon. Bu gün günün şiirine yorum yapmak için üç değil sadece iki kişi girmiş.
"BU DÜNYA AHİRETİN TARLASIDIR." -Hadis-i şerif meali-
"BU DÜNYA, KAFİR İÇİN BİR CENNET, MÜ'MİN İÇİNSE BİR ZİNDANDIR." -Hadis-i şerif meali-
"BU DÜNYAYI (ÇOK)SEVMEK, BÜTÜN HATALARIN BAŞIDIR." -Hadis-i şerif meali-
"BU DÜNYA BİR MİSAFİRHANEDİR. İNSAN İSE ONDA BİR MİSAFİRDİR; AMA VAZİFESİ PEK ÇOK BİR MİSAFİRDİR. VAZİFE İSE: BU KISACIK FANİ HAYAT İLE AHİRET YURDUNDAKİ BAKİ CENNETLERİ VE ONLARDA MÜNDERİÇ OLAN SONSUZ SAADETLERİ KAZANMAKTIR." -Kelam-ı kibar-
Hayırlı sınavlar ve hayırlı yolculuklar Hakan bey.
Şairi kutluyorum
çok güzeldi sevgili ve şiirler...z.zuhal saygın
Puya kardes o konuda hic canin sikilmasin.
Anladigim kadariyla; gunun siiri, tombala usulu cekiliyor.
Siir sever dostlara saygi ve sevgiler...
Ya bizi aydınlattığınız için teşekkür ederim.Demek şiir içirdeki duyguları mısralara aktarmak.Şiirde aşkı anlatmak için şiirde aşk kelimesinin geçmesine gerek yoktur,acıyı anlatmak için acı kelimesini yazmaya gerek yoktur,bunu başarabiliyorsan şiir yazabiliyorsun demektir.Şiirde duygular dankkkkkkk diye söylenmez.Bir estetik verilir,derinlik verilir,eğer yalın bir şiirse bu ozaman bir musiki verilir yani ses verilir şiire.Mısraları peş peşe koyup okuduğunuz zaman bunun şiir değil bir düz yazı olduğunu çok iyi anlarsınız.Birde şiirsel düz yazılar vardır bu ayrı bir konu,acıdır ki bu şiirsel bir düz yazıda değil... yukardaki şeyi bi okuyun Allah aşkına ,ya çünkü ben ,çünkü ben, ne bu.. yani şiir bumu..çünkü beni çıkartacaksın,şunu yapıyorum bunu yapıyorum çıkartacaksın.Burdaki duyguyu öyle bir anlatacaksınki,okuyana bir şeyler bırakacaksın.Bir giz bırakmamışsın okuyucuya,okadar yüzeysel anlatılmışki,hiç bir zevk hiç bir tad alamıyorsun.
siz anlaşılan şiir yazmıyorsunuz yada anlamıyorsunuz herşeyden önce yazan kişiye biraz saygıda bulunsanız daha ılımlı bir tepkiyle yaklaşsanız şiirinde varsa bir hata biraz daha ince ve hassas yazacaktır. unutmayınki şiir içinden geçen duyguları mısralara dökmektir.
El insaf El insaf be birader.. bu yazıyı şiir diye günün şiiri gibi çok özel bir bölüme alan arkadaşa ben nedeyim ?? yani diyecek bir şey bulamıyorum..Bu şiir değil bu düpe düz düz yazı hatta bırakın güzel bir şiir olmasını,üstelik kötü bir düz yazı.Hiç bir şiirselliği derinliği yok,imge yok,üslup bileyok..yazık çok yazık...
Lütfen eleştirileriniz cesaretleri zedeleyici olmasın... Unutmayınız ki her çiçek önce bir kabuk içindeki tohumdan ibaretti..!! Saygılarımla..Yaşar ASLAN
Bu şiir ile ilgili 34 tane yorum bulunmakta