Bir gün hastalandım, herkes uyudu,
Bir tek annem kaldı, başımda durdu.
Şimdi ne olduysa, başım önümde,
Duygularım öksüz, yetim mi kaldı?
Acılarım artık arşa ulaştı,
Görmedi kimse, sızı içime taştı.
Anneler günü bak, buruk geçiyor,
İlacım nerdeydi, menzil mi şaştı?
Ruhum daralıyor, içim yanıyor,
Kalbim her atışta "Anne" diyor.
O artık gelemez, yürek kanıyor,
Doktor, çare söyle derdime diyorum.
"Doktor, ben ne yapabilirim?" diyor,
"İçim yanıyor doktor bey," diyorum.
O ise "Dermanı bende değil," diyor,
Şifa sende imiş meğerse annem...
Şimdi ilacım yok, dertli annem,
Kendi yurdumda bir viraneyim.
Hiçbir ilacı yok duadan başka,
Issız sokaklarda, karanlıktayım.
Gözlerim ağlıyor, dayanamıyorum,
Derdime dermanı bulamıyorum.
Kendimi kaybettim, kalkamıyorum,
Kangren olmuş yaram, kesemiyorum.
Toprağına yüz sürüp, taşı seviyorum,
Anne, ben senmişim; sensiz hiçmişim.
Vuslata ermeden dinmez yaralarım,
Kaderi ben baştan yazamıyorum.
Odamın ışığı söndü de gitti,
Dünyanın neşesi seninle bitti.
Sırtımı yasladım, o koca çınar,
Mezarda bir avuç toprakta yitti.
Seninle gülerdi sanki bu yüzüm,
Şimdi her aynada kederli gözüm.
Dizine yatıp da uyumak vardı,
Düğümlendi kaldı içimde sözüm.
Kimseler sormuyor "Yandın mı?" diye,
Hayat mı, çile mi bu bana hediye?
Sensizlik boynumda ağır bir zincir,
Mahkûmum annem bak, bu sessizliğe.
Dualar gönderdim, varsın yanına,
Kurban olayım ben, senin canına.
Bir nefeslik huzur çok görüldü bak,
Şu garip oğlunun dertli yanına.
On iki kıtada bitmez bu sızı,
Alnıma yazılmış hasretin izi.
Seninle kavuşmak mahşere kaldı,
Toprak kucaklasın ikimizi.
Kayıt Tarihi : 22.06.2026 23:35:00
Şiiri Değerlendir
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.




Bu şiire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!