Onun misli gibi yoktur. Şura 11
Bu hal tam yakınlık hali,sırf fena halidir.Bu hale eren kişinin varlığından eser kalmaz.Zira,o manevi cünupluk hali olan vücud günahından arınmış,manevi bir gusülle tertemiz olmuştur.
Bu hale eren kişi kudsi ruhla hayat bulmuştur.Allahın öz nuruyla nazar eder.Ona bakar,ondan bakar,onun için bakar.Bu bakışlarda şekil ve benzerlik yoktur.Yani öyle bir an gelir ki kulla Allah arasına ne melek ne mürsel nebi giremez.İşte o anda kul Rab la bir olur.(Benim Allahla öyle bir vaktim olur ki araya ne mürsel nebi nede melek ül mukarrep giremez)
Bu alem tecrit yani yokluk alemidir.Allah'ın zatından başka kul bütün varlık libasından soyunur.
-Tecrit et vuslat bul kutsi hadisi asıl manayı ifade eder.Burada tecritten murad beşeri sıfatlardan tam bir yokluğa varmak,ilahi sıfatlarla bezenmektir.
Bu üstün hale işareten
-O'nun varlığından gayri herşey helak olunacaktır.Kasas 88
-Bugün mülk kimindir,vahid kahhar Allahındır.
Zatı ilahi nurları tecelli edince,beşeri tüm vasıflar erir Hak zuhur edince batıl yok olur.Tamamen yokluğa gömülür kul,bu makam yokluğunda ötesinde yokluktur.Bu tecelli kendi nurundan gayri tüm nurları mahveder.
Cenab ı Allah'ın misli benzeri yoktur.Bu makamda kulun beşeri sıfatları tamamen yanar yok olur,kul ikilikten arınır.Tam bir fenafillah halidir.Kul ölmezden önce ölüm halini yaşar.
Kayıt Tarihi : 1.5.2011 13:58:00
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
TÜM YORUMLAR (1)