Ya ehad, (ey varligin, icte, mikroscobik duzlemde onda birlendigi) Ya vahid, ey valigin dista, kainat bazda, telescobik onda birlendigi Ya samed, icten ve distan kusatilan varligin tek dayanagi Ya evvel, baslangici olmayan olarak tek var olan mevcud Ya ahir, sonu olmayan olarak tek var olan mevcut Ya hakk, vacibul vucut olan, varligi hic degismeden Duran.. Ya Zahir, parmak izleri, ayak izleri, icraatlari ile kainat kanunlari ile ayen beyan varligina olan Ya batin, bizim minnacik bedeni ile bir mikrobun bile ondan saklanip gizlenemezken o mutekebbir vacibul vucuduyla kendini bizden gizlemeyi basaran. Ya kadir: herseye gucu yeten, kudreti karsisinda herseyin hicbirsey oldugu Ya mubdi, alemi ilk bastan, yoktan var eden, Ya kayyum; gokleri ve yeri herseyi bir arada tutan Ya vali, herseyi sevke ve idare eden
: Zikir; içeriğinde yerlerin ve göklerin halkıyetine ilişkin bir fikrin üç aşaması ile zat, sıfat ve efal oluşun kelime tekrarılya başlanan ve göklerin ve yerlerin halkiyetinin he AN seyri ile devam eden öncesi ve sonra açığı ve gizlisi olan ve tüm beşeriyeti, hayvaniyeti, şeytaniyeti ve şikri temizleyen, kalpleri mutmain eden en büyük ibadettir.......i,Kuru.
Fe izâ kadaytumus salâte fezkurûllâhe kıyâmen ve kuûden ve alâ cunûbikum, fe izatma’nentum fe ekîmus salât(salâte) , innes salâte kânet alel mu’minîne kitâben mevkûtâ(mevkûten) .
Böylece namazı bitirdiğiniz zaman, artık ayaktayken, otururken ve yan üstü iken (yatarken) , (devamlı) Allah'ı zikredin! Daha sonra güvenliğe kavuştuğunuz zaman, namazı erkânıyla kılın. Muhakkak ki namaz, mü'minlerin üzerine, “vakitleri belirlenmiş bir farz “ olmuştur.
29 - ANKEBUT / 45
Utlu mâ ûhıye ileyke minel kitâbi ve ekımıs salât(salâte) , innes salâte tenhâ anil fahşâi vel munker(munkeri) , ve le zikrullâhi ekber(ekberu) , vallâhu ya’lemu mâ tasneûn(tasneûne) .
Kitaptan sana vahyedilen şeyi oku ve salâtı ikâme et (namazı kıl) . Muhakkak ki salât (namaz) , fuhuştan ve münkerden nehyeder (men eder) . Ve Allah'ı zikretmek mutlaka en büyüktür. Ve Allah, yaptığınız şeyleri bilir.
13/RA'D-28: Ellezîne âmenû ve tatmainnu kulûbuhum bi zikrillâh(zikrillâhi) e lâ bi zikrillâhi tatmainnul kulûb(kulûbu) .
Onlar, âmenûdurlar ve kalpleri, Allah’ı zikretmekle mutmain olmuştur. Kalpler ancak; Allah’ı zikretmekle mutmain olur, öyle değil mi?
4/NİSÂ-103: Fe izâ kadaytumus salâte fezkurûllâhe kıyâmen ve kuûden ve alâ cunûbikum, fe izatma’nentum fe ekîmus salât(salâte) , innes salâte kânet alel mu’minîne kitâben mevkûtâ(mevkûten) .
Böylece namazı bitirdiğiniz zaman, artık ayaktayken, otururken ve yan üstü iken (yatarken) , (devamlı) Allah'ı zikredin! Daha sonra güvenliğe kavuştuğunuz zaman, namazı erkânıyla kılın. Muhakkak ki namaz, mü'minlerin üzerine, “vakitleri belirlenmiş bir farz “ olmuştur
'içinizden her kime dua kapısı açılmış ise,muhakkak ona rahmet kapıları açılmıştır ve Allah'tan, afiyet istenilmesinden daha sevimli birşey istenmemiştir.'..........................................................................(*)
'Kulum hakkımda nasıl düşünüyorsa ben öyleyim. Kulum beni zikredince ben onunla birlikteyim. Eğer o beni içinden zikrederse,bende onu içimden zikrederim. Eğer beni bir toplulukta zikrederse, bende onu daha hayırlı bir topluluk içinde zikrederim. O bana bir karış yaklaşırsa ben ona bir arşın yaklaşırım, o bana bir arşın yaklaşırsa ben ona bir kulaç yaklaşırım. O bana yürüyerek gelirse ben ona koşarak giderim.' Buhari, Müslim, Tirmizi
Anmak, hatırlamak, anılmak... Allah'ı çok çok anıp azametini düşünmek. Kur'an-ı Kerim'in bir ismi.
Dil ile kalb ile, beden ile zikir vardır. Dil ile zikir Cenab-ı Hakk'ı esma-i hüsnası ile zikirdir. Kalb ile gönülden anmaktır. Esrar-ı hilkatı temaşa ile her zerrenin alem-i kudse bir ayine olduğunu görmektir. Bütün şuuru ile hakka müsteğrak olmaktır. (Elmalı)
Zikir Allahın adını tekrarlamak, Kuran okumak ve Namazkılmak ama en önemlisi Allah ismini tekrarlamaktır. ANKEBUT-45 Ütlü mâ ûhiye ileyke minelkitâbi ve ekimissalât, innessalâte tenhâ anilfahsâi velmünker, ve lezikrullahi ekber, vallahü ya'lemü mâ tasne'ûn. Sana kitaptan vahyedileni oku, namazi kil çünkü namaz kötülükten ve fuhsiyattan meneder ama Allah’in zikri en büyüktür. Ve Allah yaptiginiz seyleri bilir. ZİKİR Fazdır: MÜZEMMİL-8 Vezkürisme rabbike ve tebettel ileyhi tebtiylâ. Rabbinin (Allah'in) ismiyle zikret ve herseyden kesilerek O'na (Allah'a) dön (ulas, vasil ol) . ZUHRUF-36: Ve men yağşü an zikrirrahmâni nükayyıd lehü şeytânen fehüve lehü kariyn. Kim Rahman'ın zikrinden yüz çevirirse Biz ona şeytanı musallat ederiz. Ve onun için şeytan arkadaştır. DAİMİ ZİKİRDE Farzdır: NİSA-103: Fe izâ kadaytumus salâte fezkurûllâhe kıyâmen ve kuûden ve alâ cunûbikum, fe izatma’nentum fe ekîmus salât(salâte) , innes salâte kânet alel mu’minîne kitâben mevkûtâ(mevkûten) . Namazı bitirdiğinizde; ayaktayken, otururken ve yan üzeriyken (yan üstü yatarken) Allah’ı hep zikredin! Güvenliğe kavuştuğunuzda namazı erkânıyla kılın. Çünkü; namaz, mü’minlerin üzerine, vakitleri belirlenmiş bir farz olmuştur
Ya ehad, (ey varligin, icte, mikroscobik duzlemde onda birlendigi)
Ya vahid, ey valigin dista, kainat bazda, telescobik onda birlendigi
Ya samed, icten ve distan kusatilan varligin tek dayanagi
Ya evvel, baslangici olmayan olarak tek var olan mevcud
Ya ahir, sonu olmayan olarak tek var olan mevcut
Ya hakk, vacibul vucut olan, varligi hic degismeden Duran..
Ya Zahir, parmak izleri, ayak izleri, icraatlari ile kainat kanunlari ile ayen beyan varligina olan
Ya batin, bizim minnacik bedeni ile bir mikrobun bile ondan saklanip gizlenemezken o mutekebbir vacibul vucuduyla kendini bizden gizlemeyi basaran.
Ya kadir: herseye gucu yeten, kudreti karsisinda herseyin hicbirsey oldugu
Ya mubdi, alemi ilk bastan, yoktan var eden,
Ya kayyum; gokleri ve yeri herseyi bir arada tutan
Ya vali, herseyi sevke ve idare eden
ehadun, vahidun, evvelun, ahirun, hakkun, batinun, zahirun, samedun, kadirun, mubdiun, kayyumun, vali.
Muthis bir zikir
: Zikir; içeriğinde yerlerin ve göklerin halkıyetine ilişkin bir fikrin üç aşaması ile zat, sıfat ve efal oluşun kelime tekrarılya başlanan ve göklerin ve yerlerin halkiyetinin he AN seyri ile devam eden öncesi ve sonra açığı ve gizlisi olan ve tüm beşeriyeti, hayvaniyeti, şeytaniyeti ve şikri temizleyen, kalpleri mutmain eden en büyük ibadettir.......i,Kuru.
Zikir kalbin cilasıdır.
...mehdi zikr-i ekber eyledi:
...allah en büyüktür?
...en çok allahtan korkarım? ? ?
...allah en güzeldir?
...en çok allahı severim? ? ?
' Onlar Allah'ı, Allah'da onları unuttu..'
Göz kaptırdığım renkten, kulak verdiğim sesten
Affet sensiz aldığım her nefesten
4 - NİSA / 103
Fe izâ kadaytumus salâte fezkurûllâhe kıyâmen ve kuûden ve alâ cunûbikum, fe izatma’nentum fe ekîmus salât(salâte) , innes salâte kânet alel mu’minîne kitâben mevkûtâ(mevkûten) .
Böylece namazı bitirdiğiniz zaman, artık ayaktayken, otururken ve yan üstü iken (yatarken) , (devamlı) Allah'ı zikredin! Daha sonra güvenliğe kavuştuğunuz zaman, namazı erkânıyla kılın. Muhakkak ki namaz, mü'minlerin üzerine, “vakitleri belirlenmiş bir farz “ olmuştur.
29 - ANKEBUT / 45
Utlu mâ ûhıye ileyke minel kitâbi ve ekımıs salât(salâte) , innes salâte tenhâ anil fahşâi vel munker(munkeri) , ve le zikrullâhi ekber(ekberu) , vallâhu ya’lemu mâ tasneûn(tasneûne) .
Kitaptan sana vahyedilen şeyi oku ve salâtı ikâme et (namazı kıl) . Muhakkak ki salât (namaz) , fuhuştan ve münkerden nehyeder (men eder) . Ve Allah'ı zikretmek mutlaka en büyüktür. Ve Allah, yaptığınız şeyleri bilir.
Zikir, unutmanın zıddı.
Hatırlamak, gerçek zikir, Allah! ı hatırlamak onzan gayrısını unutmak.
Zikir, Unutmanın zıddı.
73/MUZZEMMİL-8: Vezkurisme rabbike ve tebettel ileyhi tebtîlâ(tebtîlen) .
Ve Rabbinin İsmi'ni zikret ve herşeyden kesilerek O’na ulaş.
33/AHZÂB-41: Yâ eyyuhellezîne âmenûzkûrullâhe zikren kesîrâ(kesîran) .
Ey âmenû olanlar! Allah’ı çok zikirle (günün yarısından fazla) zikredin.
13/RA'D-28: Ellezîne âmenû ve tatmainnu kulûbuhum bi zikrillâh(zikrillâhi) e lâ bi zikrillâhi tatmainnul kulûb(kulûbu) .
Onlar, âmenûdurlar ve kalpleri, Allah’ı zikretmekle mutmain olmuştur. Kalpler ancak; Allah’ı zikretmekle mutmain olur, öyle değil mi?
4/NİSÂ-103: Fe izâ kadaytumus salâte fezkurûllâhe kıyâmen ve kuûden ve alâ cunûbikum, fe izatma’nentum fe ekîmus salât(salâte) , innes salâte kânet alel mu’minîne kitâben mevkûtâ(mevkûten) .
Böylece namazı bitirdiğiniz zaman, artık ayaktayken, otururken ve yan üstü iken (yatarken) , (devamlı) Allah'ı zikredin! Daha sonra güvenliğe kavuştuğunuz zaman, namazı erkânıyla kılın. Muhakkak ki namaz, mü'minlerin üzerine, “vakitleri belirlenmiş bir farz “ olmuştur
Sübhanallahi velhamdü lillahi ve la ilahe illallahü vallahü ekber ve la havle ve la kuvvete illa billahil aliyyil azim.
he he he he he feyzullah koç..ali kalkancı müslüm gündüz şiş soba ateş
'içinizden her kime dua kapısı açılmış ise,muhakkak ona rahmet kapıları açılmıştır ve Allah'tan, afiyet istenilmesinden daha sevimli birşey istenmemiştir.'..........................................................................(*)
'Kulum hakkımda nasıl düşünüyorsa ben öyleyim. Kulum beni zikredince ben onunla birlikteyim. Eğer o beni içinden zikrederse,bende onu içimden zikrederim. Eğer beni bir toplulukta zikrederse, bende onu daha hayırlı bir topluluk içinde zikrederim. O bana bir karış yaklaşırsa ben ona bir arşın yaklaşırım, o bana bir arşın yaklaşırsa ben ona bir kulaç yaklaşırım. O bana yürüyerek gelirse ben ona koşarak giderim.' Buhari, Müslim, Tirmizi
tüm yaratılmışlar Allahı zikrederler...
ASlan da... taşlar da.. ağaçlar da...kediler ve hatta köpekler de....
ah insan!
Zuhruf suresi:36 ve 37.ayet-i kerimeler.
36. Kim Rahman'ın Zikri'ni görmezlikten gelip ondan uzaklaşırsa biz ona bir şeytanı musallat ederiz de o ona can yoldaşı olur.
37. Bu şeytanlar onları yoldan saptırırlar. Onlarsa kendilerinin hâlâ hidayet üzere olduklarını sanırlar.
degisik bir spor...
İnsan oğlunun bulduğu 'müslümanların' kendinden geçiş biçimlerinden bir tabesi..
Anmak, hatırlamak, anılmak... Allah'ı çok çok anıp azametini düşünmek. Kur'an-ı Kerim'in bir ismi.
Dil ile kalb ile, beden ile zikir vardır. Dil ile zikir Cenab-ı Hakk'ı esma-i hüsnası ile zikirdir. Kalb ile gönülden anmaktır. Esrar-ı hilkatı temaşa ile her zerrenin alem-i kudse bir ayine olduğunu görmektir. Bütün şuuru ile hakka müsteğrak olmaktır. (Elmalı)
Zikir Allahın adını tekrarlamak, Kuran okumak ve Namazkılmak ama en önemlisi Allah ismini tekrarlamaktır.
ANKEBUT-45 Ütlü mâ ûhiye ileyke minelkitâbi ve ekimissalât, innessalâte tenhâ anilfahsâi velmünker, ve lezikrullahi ekber, vallahü ya'lemü mâ tasne'ûn.
Sana kitaptan vahyedileni oku, namazi kil çünkü namaz kötülükten ve fuhsiyattan meneder ama Allah’in zikri en büyüktür. Ve Allah yaptiginiz seyleri bilir.
ZİKİR Fazdır:
MÜZEMMİL-8 Vezkürisme rabbike ve tebettel ileyhi tebtiylâ.
Rabbinin (Allah'in) ismiyle zikret ve herseyden kesilerek O'na (Allah'a) dön (ulas, vasil ol) .
ZUHRUF-36: Ve men yağşü an zikrirrahmâni nükayyıd lehü şeytânen fehüve lehü kariyn.
Kim Rahman'ın zikrinden yüz çevirirse Biz ona şeytanı musallat ederiz. Ve onun için şeytan arkadaştır.
DAİMİ ZİKİRDE Farzdır:
NİSA-103: Fe izâ kadaytumus salâte fezkurûllâhe kıyâmen ve kuûden ve alâ cunûbikum, fe izatma’nentum fe ekîmus salât(salâte) , innes salâte kânet alel mu’minîne kitâben mevkûtâ(mevkûten) .
Namazı bitirdiğinizde; ayaktayken, otururken ve yan üzeriyken (yan üstü yatarken) Allah’ı hep zikredin! Güvenliğe kavuştuğunuzda namazı erkânıyla kılın. Çünkü; namaz, mü’minlerin üzerine, vakitleri belirlenmiş bir farz olmuştur
Kalpler ancak Allah' zikrederek tatmin olur...