Duyusal açıklığın giriş aralıkları ulaşılmamışın akan iklimine yakınlaşmada en can alıcı noktayı kendinde toplar ve uzayan bir kimlik edinme sürecine öncelik sağlar, yükselişle varılanla, dönüşle kavuşan aynı noktanın kesiştiği evrensel uzamda bütün kayıpların tekrar hatırlanma ihtimaline yansır. Kolay gelsin.
Güzelin kandaki dolaşımı, sonsuza bağlantılı zamandışılığın zamana karışması, kaynama noktasındaki yaşam pınarı, geçişlilik ve devamlılık da gene güzel ile mümkün, davranış ve içsellik taşıyıcısı, geriye kalan güdüler. Kolay gelsin.
Aynının sonsuz tekrarı zamanın aynası ki zamandışıkla içiçelik özünü oluşturur, yani gerçek canlılık, hayalin gerçeğe ulaştığı yer ya da rüyanın gerçekliğe uyanışı, hakedilirse. Kolay gelsin.
1801 de sadece 28 yaşında ölen Novalis, mistik tecrübesinin katkılarıyla aktardığı bilgilere bakarsak, felsefe dili ve şiirle, yalnızca madde hayaldir ve anlatılamaz, yani zamandışılık, sonra mucize vatan diyor, ışıksa yeni bir birliğin işareti, ölüm de bir yenmedir, sartre ın ifadesiyle şiir kaybeden kazanıyor oyunudur, yani yenilmek gerçekte hiç de yenilmek değildir, tabii dünya sahnesindeki oyunun kurallarına sadık kalıp, haketmişsen. Sartre ateisttir amacı bu değil ama, tespiti mistiklerce doğrulanabiliyor, işte bu ışığın yeni birliğine Novalis mucize vatan diyor, yani zamandışılık evreni, gelelim 12. yüzyıla - ışığın karanlıklardan - bedensel bağlardan - sıyrıldığı - ışığın gerçek kaynağı karanlık - yani şimdinin üstündeki gölge dünyanın açmazlarının kökeni - devam ediyor, sıyrıldığı ölüm melekesi, - gene bir mistik Mevlananın neden ölüm için düğün gecesi dediği biraz daha net - beden bitti, artık bedenle alakamız kalmamakla birlikte ışık alemine çıkar - diyor, - 700 yıl sonra Novalisle aynı ifade, değişen bir şey yok, Novalisin madde hayaldir dediğine, Berkeley - bir din adamı ve Amerikada bir üniversitenin de adı, - algılayan bir canlı yoksa madde yoktur diyor, yani aslında gerçek madde, - canlılık, - asıl geri kalan herşey ölü, bir yanılsama sadece, geçici bir mekansallık, gelelim - Ahiret yurdu gerçek hayat, ah bilselerdi. Kuran, kendi ağzından, ve - hiçbir yer buradır, burdan ötesi - gökhan, 21 Kasım 2004, novalisin - madde hayaldir - i ile örtüşüyor, yani zamandışılık bir hayal olan madde hali değil, canlılık hali, onun için yaradan gerçek hayat ahirettir diyor, novalis mucize vatan, bütün tarihin mistiklerin de ortak - zamandışılık,- yeni vatan, burası sadece sürgünde bir sınav mekanı geçişlilik için, kendini ispatlaman onun için gerekli. Bilim de isterse üzerine çalışır, engel olan yok, ama, bu bilgiler Novalisin çok genç yaşta dediği gibi bilimsel kafanın işi değil, çok daha başka dinamikleri var, mesela giordano bruno nun ifadesiyle, Tanrı hadi derse coşkun ateş olacağın, kaynağı bu. Tabii böyle saçmalıklarla ilgilenmeye gerek yok, Celal Şengör Hocamızdan şaşmayın, sonuçta bilim, beni okumanız gereksiz, vakit kaybetmeyin, herkes kendi çizgisini takip etsin. Kolay gelsin.
Kutsal sadece ve sadece kendisidir, yeryüzünde varolmuş hiçbir canlının ayrıcalığı yoktur, başka hiç bir unvanın da, herkes eşit, kendini ona ispatlamakta, anayasa da, öncesindekilerde son haliyle de hep aynı şeyi söyler yeni bir şey yok, ve binlerce yıldır biliniyor, ödülü de cezası da size ve davranışlarınıza bağlı, oyunun temel kuralı. inkar da kabul de, iyisi de kötüsü de, o kadar imkan genişliği ondan. Karar tamamıyla sizin. Kolaylıklar.
Birbirleriyle savaşan aynalarla, başka gövdelerin arasında kendine yol açan gövdelerle, ah, şafağın kıyısına doğru, sen, bu zamanla, başka bir zamanın arasındaki kanın molası.
O Zihin, dünyanın en yüksek yeri, bacı zihin, çağırır seni gökyüzü, cehennem arası sınırlara. Dahası, araştır yüce ara¹sını doğanın eğer Tanrı hadi derse, coşkun ateş olacağın.
Giordano Bruno, 1600
Mistik bir vizyon sahibi olarak, sonsuzluk diye bir şey var dediği için kifayetsizlerce yakılarak öldürülür, şimdi kim yanıyordur. Kolay gelsin.
Gözlerinin denizinde onu arama.
O inci bir başka denizde.
Bakarsın bugün sever bu yürek,
yarın sevilir bakarsın.
Yüreğimin özünde başka yarınlar var.
Mevlana, 13. yüzyıl.
Ben bir başkasıdır. - Rimbaud, 19. yüzyıl.
Şekil değil, öz, kolay gelsin.
Kim ki bir sevince bağlar kendini,
uçarak geçen hayat, yok eder onu.
Ama, kim, uçar gibi öper bir sevinci.
Yaşar , sonsuzluğun gündoğumunu.
William Blake, 1757, Londra.
Aşk ateşinde mumdan gemiler yüzdürmek.
Şeyh Galib, 1757. İstanbul.
Hiç gün ışığına kulak verdiniz mi.
gökhan, 1957, İstanbul.
Herşeyde hüküm süren dünya ruhu. - Schelling, 1820
Duyusal açıklığın giriş aralıkları ulaşılmamışın akan iklimine yakınlaşmada en can alıcı noktayı kendinde toplar ve uzayan bir kimlik edinme sürecine öncelik sağlar, yükselişle varılanla, dönüşle kavuşan aynı noktanın kesiştiği evrensel uzamda bütün kayıpların tekrar hatırlanma ihtimaline yansır. Kolay gelsin.
Güzelin kandaki dolaşımı, sonsuza bağlantılı zamandışılığın zamana karışması, kaynama noktasındaki yaşam pınarı, geçişlilik ve devamlılık da gene güzel ile mümkün, davranış ve içsellik taşıyıcısı, geriye kalan güdüler. Kolay gelsin.
Özümsenmemiş özün çıkrığı kovayı boş çeker, kendini özün yerine koyan ayazda boşa gezer. - gökhan
Aynının sonsuz tekrarı zamanın aynası ki zamandışıkla içiçelik özünü oluşturur, yani gerçek canlılık, hayalin gerçeğe ulaştığı yer ya da rüyanın gerçekliğe uyanışı, hakedilirse. Kolay gelsin.
1801 de sadece 28 yaşında ölen Novalis, mistik tecrübesinin katkılarıyla aktardığı bilgilere bakarsak, felsefe dili ve şiirle, yalnızca madde hayaldir ve anlatılamaz, yani zamandışılık, sonra mucize vatan diyor, ışıksa yeni bir birliğin işareti, ölüm de bir yenmedir, sartre ın ifadesiyle şiir kaybeden kazanıyor oyunudur, yani yenilmek gerçekte hiç de yenilmek değildir, tabii dünya sahnesindeki oyunun kurallarına sadık kalıp, haketmişsen. Sartre ateisttir amacı bu değil ama, tespiti mistiklerce doğrulanabiliyor, işte bu ışığın yeni birliğine Novalis mucize vatan diyor, yani zamandışılık evreni, gelelim 12. yüzyıla - ışığın karanlıklardan - bedensel bağlardan - sıyrıldığı - ışığın gerçek kaynağı karanlık - yani şimdinin üstündeki gölge dünyanın açmazlarının kökeni - devam ediyor, sıyrıldığı ölüm melekesi, - gene bir mistik Mevlananın neden ölüm için düğün gecesi dediği biraz daha net - beden bitti, artık bedenle alakamız kalmamakla birlikte ışık alemine çıkar - diyor, - 700 yıl sonra Novalisle aynı ifade, değişen bir şey yok, Novalisin madde hayaldir dediğine, Berkeley - bir din adamı ve Amerikada bir üniversitenin de adı, - algılayan bir canlı yoksa madde yoktur diyor, yani aslında gerçek madde, - canlılık, - asıl geri kalan herşey ölü, bir yanılsama sadece, geçici bir mekansallık, gelelim - Ahiret yurdu gerçek hayat, ah bilselerdi. Kuran, kendi ağzından, ve - hiçbir yer buradır, burdan ötesi - gökhan, 21 Kasım 2004, novalisin - madde hayaldir - i ile örtüşüyor, yani zamandışılık bir hayal olan madde hali değil, canlılık hali, onun için yaradan gerçek hayat ahirettir diyor, novalis mucize vatan, bütün tarihin mistiklerin de ortak - zamandışılık,- yeni vatan, burası sadece sürgünde bir sınav mekanı geçişlilik için, kendini ispatlaman onun için gerekli. Bilim de isterse üzerine çalışır, engel olan yok, ama, bu bilgiler Novalisin çok genç yaşta dediği gibi bilimsel kafanın işi değil, çok daha başka dinamikleri var, mesela giordano bruno nun ifadesiyle, Tanrı hadi derse coşkun ateş olacağın, kaynağı bu. Tabii böyle saçmalıklarla ilgilenmeye gerek yok, Celal Şengör Hocamızdan şaşmayın, sonuçta bilim, beni okumanız gereksiz, vakit kaybetmeyin, herkes kendi çizgisini takip etsin. Kolay gelsin.
Kutsal sadece ve sadece kendisidir, yeryüzünde varolmuş hiçbir canlının ayrıcalığı yoktur, başka hiç bir unvanın da, herkes eşit, kendini ona ispatlamakta, anayasa da, öncesindekilerde son haliyle de hep aynı şeyi söyler yeni bir şey yok, ve binlerce yıldır biliniyor, ödülü de cezası da size ve davranışlarınıza bağlı, oyunun temel kuralı. inkar da kabul de, iyisi de kötüsü de, o kadar imkan genişliği ondan. Karar tamamıyla sizin. Kolaylıklar.
Birbirleriyle savaşan aynalarla, başka
gövdelerin arasında kendine yol açan
gövdelerle, ah, şafağın kıyısına doğru,
sen, bu zamanla, başka bir zamanın
arasındaki kanın molası.
Octavio PAZ, Meksikanın dahi şairi,
O Zihin, dünyanın en yüksek yeri,
bacı zihin, çağırır seni gökyüzü,
cehennem arası sınırlara. Dahası,
araştır yüce ara¹sını doğanın eğer
Tanrı hadi derse, coşkun ateş olacağın.
Giordano Bruno, 1600
Mistik bir vizyon sahibi olarak, sonsuzluk diye bir şey var dediği için kifayetsizlerce yakılarak öldürülür, şimdi kim yanıyordur. Kolay gelsin.