Kültür Sanat Edebiyat Şiir

  • mecelle-i ahkam-ı adliye20.10.2003 - 00:58

    54.
    Bi'z-zat tecviz olunmayan sey, bittabi tecviz olunabilir.
    (Bazi hükümlerde kendisi asaleten ´caiz olmayan bir sey, baska bir seye tabi olmak haysiyetiyle caiz olabilir.)

  • mecelle-i ahkam-ı adliye15.10.2003 - 00:15

    53.
    Aslin ifasi (kabil oldugu halde bedeli ifa olunmaz, amma aslin ifasi) kabil olmadigi halde bedeli ifa olunur.
    (mesela gasb edilen bir malin kendisini geri vermek asildir. gasb olunan malin iadesi mümkün olmadigi durumda, bedeli iade olunur)

  • kuran-ı kerim14.10.2003 - 02:25

    lafzi ve manasi ile bir bütündür, birbirinden soyutlanamaz. Koyuniel derisi gibi.
    baska dillere cevrilerek amel edilmesi, orjinal dilindeki mevcut ruhu vermekten uzaktir.
    cok büyük anlam zenginligine sahip arapcadaki bir cok kelimeyi türkceye cevirmek, o anlam zenginligine dayanan ifade kudretini heba etmektir ki,
    Hz.Allah buna razi gelmez.

  • kuran-ı kerim14.10.2003 - 02:22

    7 asil 3 feri 10 farkli lehce ile okunur.

  • kuran-ı kerim14.10.2003 - 02:20

    karen armstrong'un mohamed diye bir kitabi var. Orada yanlis hatirlamiyorsam: ortadogudaki müslüman olmayan arap dostlarimizin bize anlattiklarina göre bu kur'anda doga üstü bir ifade güzelligi var. Bu inkar edilemez diyor.

  • kuran-ı kerim14.10.2003 - 02:18

    en büyük mucize Kur'an mucizesidir, bu mucize diger peygamberlerin mucizelerinden büyüktür der ibni haldun.
    bir dis doktorunun discilikteki mahareti, onun cok agir yükleri zorlanmadan kaldirabilmesi vs. konularda basari göstermesi ile anlasilmaz, dis üzerine gösterdigi maharet ile daha iyi anlasilir diyor.
    diger peygamberlerin mucizeleri doga ile ilgili gösterdikleri doga üstü basarilardir.
    ama kur'ani kerim ise bizzat peygamberin vazifeli oldugu dini teblig isini anlatmaktaki ustaliktir. sorunsal ile ilgisi dolaysiz. bundan dolayi kur'an mucizesi tüm digerlerinden üstündür der.

  • kuran-ı kerim14.10.2003 - 02:13

    Kur'ani Kerim lafziyla manasiyla mucizedir. Diger ilahi kitablarda ise bu özellik yoktur. ibni Haldun bunu cok güzel bir sekilde acikliyor mukaddimesinde.
    özet olarak,
    vahiy ikiye ayirilir:
    vahyi metluvv: okunan vahiy, lafzi manasi Allah'tan olan, cebrail a.s. tarafindan peygamberimize kelime elbisesi ile nazil olan vahiydir.
    vahyi gayri metluvv: manasi Hz.Allah'a ait olup, mana olarak peygambere vahy olunup, ilham olunup, lafzi peygamber tarafindan olusturulan vahiydir, Ha´disi kutsiler ve hadisler gibi.

    diger peygamberlere vahy genellikle vahyi gayri metluvv suretinde gelmistir der ibni Haldun.

    Kelime elbisesi peygamberler tarafindan giydirilmistir der..

    Kur'ani Kerim mana ve lafzi ile Hz. Allah'a ait olan bir kitabdir, her seyiyle mucizedir..

  • üç şey14.10.2003 - 00:53

    hakim, savci, avukat

  • mecelle-i ahkam-ı adliye14.10.2003 - 00:51

    52.
    Bir sey batil oldukda onun zimnindaki sey dahi batil olur.
    (Bir anlasma yanlis oldugu anlasilmakla gecerliligini kayb etse o anlasmaya dayanarak olusan diger hukuki durumlar da ortadan kalkar)

  • mecelle-i ahkam-ı adliye14.10.2003 - 00:46

    51.
    Sakit olan sey avdet etmez
    Bir kimse elindeki hakkindan ferakat ettigini beyanla o hakkini iskat etse sonra ortadan kalkan bu hak tekrar tahakkuk etmez)