Unuttular bir çok şeyi..Hatta adlarını bile...Ahmet ya da Ayşe çok da farketmezdi.Onlar adlarını Âdem(yokluk) koymuşlardı acziyetlerinin farkında olarak.Firavun ruhlular gibi her yaptıklarına 'ben' diye başlamadıkları için kahraman oldu adları.'Yaptım' değil 'yaptırdı' en çok sevdikleri yüklemdi.'Ben 'ise en az kullandıkları özne.
Bosna katliamına kadar Sırp,Hırvat,Boşnak aynı dine mensupmuşcasına yaşıyordu.Ama katliama uğramaktan kurtulamadılar.Özgürlükçü; çağdaş batı içindeki bu müslüman topluluğa her şeye rağmen tahammül edemedi.Boşnaklar, komşularının hatta evlilik yoluyla akraba oldukları bu halkın kendilerine soykırım uygulayacaklarını ihtimal bile vermiyordu.Hiçbir boşnak evinde silah yoktu.Saldırıya hazırlıklı değildiler.... En özet ifadeyle Bosna katliamı 'öteki'ye bakışı ifade etmektedir.Cümlesine 'biz' zamirini koyamayanların zihniyetinin sonucudur.Bir Bosnalı bu katliamı anlatırken:Biz bu katliamla çok şey kaybettik ama uyanışımızı,yeniden dirilişimizi de buna borçluyuz.Şimdi 'ait olduğumuz dünyanın' farkındayız.
Dost bazen bir insan,bazen bir kitap,bazen de bir şehirdir.Anlatacağı çok şey vardır sana.Hayata bakışına yeni bir renk ve canlılık kazandırır.Hatalarını hiç çekinmeden söyler ama onun söylemesi farklıdır.Niyeti çok farklıdır.Hatta bazen onun hal ve tavrı bile yeterlidir kendimizi sorgulamak için.Bence dost en yalın ifadeyle iyi bir insan olabilmeme,HZ.İNSAN olabilmeme katkı sağlayan her şeydir.
islami bilgi anlayışında hakikat tektir.akıl ya da vahiy bu tek hakikate farklı yönlerden bakışı ifade eder.bu ise bazen bizim yanılgımız sonucu tek hakikati iki farklı hakikat olarak görmemize yolaçar.Batılı bilgi anlayışı bu anlayışı ifade eder.tabiki bunun tarihi nedenleri vardır.İSLAM DÜNYASI DA BU ANLAYIŞTAN ETKİLENMİŞTİR.hayattaki ikilemlerimiz de bundan kaynaklanmakta: dış dünyada farklı bir insan iç dünyada farklı insan.dış dünyada salt akılla iç dünyada vahiyle hareket eden insan..hayatta sıkışmışlık görüntüsü veriyoruz.oysa GAZALİ'NİN DEDİĞİ GİBİ algılamalarımızı değiştirebilsek hakikatin tek olduğunu anlayabiliriz.ve en önemlisi de biz olabiliriz.
DEİST anlayış şunu ifade eder:Tanrı evreni yaratmıştır ve kendi köşesine çekilmiştir,Tanrı müdahelesi söz konusu değildir.TEİST anlayışın tersi bir ifadeye tekabül eder.ÇÜNKÜ TEİST anlayışta Tanrı evreni yaratır ve müdahele eder,herşey Yaratıcı'nın idaresi altındadır
'Rehberim,Peygamberim,Kurtarıcım,müjdecim benim.
Sana uymayan ölçü HAYAT olsa teperim'
N.F.K
Unuttular bir çok şeyi..Hatta adlarını bile...Ahmet ya da Ayşe çok da farketmezdi.Onlar adlarını Âdem(yokluk) koymuşlardı acziyetlerinin farkında olarak.Firavun ruhlular gibi her yaptıklarına 'ben' diye başlamadıkları için kahraman oldu adları.'Yaptım' değil 'yaptırdı' en çok sevdikleri yüklemdi.'Ben 'ise en az kullandıkları özne.
'Ey insanlar! Doğrusu biz sizi bir erkekle bir kadından yarattık...Şüphesiz Allah katında en şerefliniz takvaca en ileri olanınızdır...'Hucurat,13
Bosna katliamına kadar Sırp,Hırvat,Boşnak aynı dine mensupmuşcasına yaşıyordu.Ama katliama uğramaktan kurtulamadılar.Özgürlükçü; çağdaş batı içindeki bu müslüman topluluğa her şeye rağmen tahammül edemedi.Boşnaklar, komşularının hatta evlilik yoluyla akraba oldukları bu halkın kendilerine soykırım uygulayacaklarını ihtimal bile vermiyordu.Hiçbir boşnak evinde silah yoktu.Saldırıya hazırlıklı değildiler....
En özet ifadeyle Bosna katliamı 'öteki'ye bakışı ifade etmektedir.Cümlesine 'biz' zamirini koyamayanların zihniyetinin sonucudur.Bir Bosnalı bu katliamı anlatırken:Biz bu katliamla çok şey kaybettik ama uyanışımızı,yeniden dirilişimizi de buna borçluyuz.Şimdi 'ait olduğumuz dünyanın' farkındayız.
İstanbul benden büyük onla başa çıkamam.Küçücük ellerimle seni geri alamam...İstanbul mavi şehir işte..
Aşk şimdilerde üç harfin ötesine düşemeyen,herkesin farklı anlam yüklediği bir duygu...
Dost bazen bir insan,bazen bir kitap,bazen de bir şehirdir.Anlatacağı çok şey vardır sana.Hayata bakışına yeni bir renk ve canlılık kazandırır.Hatalarını hiç çekinmeden söyler ama onun söylemesi farklıdır.Niyeti çok farklıdır.Hatta bazen onun hal ve tavrı bile yeterlidir kendimizi sorgulamak için.Bence dost en yalın ifadeyle iyi bir insan olabilmeme,HZ.İNSAN olabilmeme katkı sağlayan her şeydir.
islami bilgi anlayışında hakikat tektir.akıl ya da vahiy bu tek hakikate farklı yönlerden bakışı ifade eder.bu ise bazen bizim yanılgımız sonucu tek hakikati iki farklı hakikat olarak görmemize yolaçar.Batılı bilgi anlayışı bu anlayışı ifade eder.tabiki bunun tarihi nedenleri vardır.İSLAM DÜNYASI DA BU ANLAYIŞTAN ETKİLENMİŞTİR.hayattaki ikilemlerimiz de bundan kaynaklanmakta: dış dünyada farklı bir insan iç dünyada farklı insan.dış dünyada salt akılla iç dünyada vahiyle hareket eden insan..hayatta sıkışmışlık görüntüsü veriyoruz.oysa GAZALİ'NİN DEDİĞİ GİBİ algılamalarımızı değiştirebilsek hakikatin tek olduğunu anlayabiliriz.ve en önemlisi de biz olabiliriz.
DEİST anlayış şunu ifade eder:Tanrı evreni yaratmıştır ve kendi köşesine çekilmiştir,Tanrı müdahelesi söz konusu değildir.TEİST anlayışın tersi bir ifadeye tekabül eder.ÇÜNKÜ TEİST anlayışta Tanrı evreni yaratır ve müdahele eder,herşey Yaratıcı'nın idaresi altındadır
HAYAT kısa bir cümle ÖLÜM de onun üç noktası...