Anlam yönüyle bu kadar saptırılan bir kelime yoktur galiba..aslında benim bile şüphelerim vardı.islam bir kılıç dini miydi,müsl. oluncaya kadar insaları öldürmekten mi ibaretti vs..İSLAMİ TERÖR(!) kavramını duya duya büyüdük nihayetinde.İslamın ana kaynaklarında geçtiği şekliyle iki cihad vardır:Büyük cihad:nefisle olan mücadeleyi Küçük cihad ise kime karşı olursa olsun zulmü önleme,meşru 'müdafaa',din ve vicdan özgürlüğü sağlama gerekçelerine dayalı olarak yapılan savaş anlamına gelir..özgürlük diyen bir din..ayetlerinde(6/108) bile ilahlık atfedilen putlara hakaret edilmemesi gerektiğini bildiren bir dinin cihad kavramı ile müsl. oluncaya kadar herkesin öldürülmesi fiilini nasıl eşitleyebiliyorlar şaşıyorum.biraz başını kaldırıp dünyaya bakma zamanı 'din savaşını' kimlerin yaptığına...ama baksalar bile göremezler ayeti de yadsınamaz bi gerçektir.
Sözün aslı 'irtidat'dır geri gelmek,dönmek terk etmek anlamlarına gelir.ıstılah anlamı ise müslüman olduktan sonra küfre girmektir.Aslında bu; inancını değiştiren 'pasif mürtedlere' eşitlenebilecek bir tanımdır.Tarihte 'aktif mürted' denilen kişiler ise devlet otoritesine başkaldıran ferdi ve toplu isyan hareketlerine katılanlara verilen isimdir.Din değiştirmese bile dönüşü ifade ettiği için mürted denilir.HZ.ebubekir dönemindeki hadise buna örnektir.zekat vermek istemeyen ama müsl.tan da vazgeçmeyen mürtedler.
Bir kuş öldü sabahleyin Ne kuşlar ne çiçekler farkında Lâkin Şahane ve engin Maviliğinden Bir çift kanat eksikliğinin Gökler farkında........! .........A.N.Asya.
yazmak istemez kalem bazen ya da dökemez kağıt üzerine yüreğinin demini ya hiç başlayamazsın ya da yarım kalır yazdıkların işte bu zamanlarda anlatamamak hissettiklerini zor gelir....(mavimercanli) :(
Geceleyin bir ses böler uykumu, İçim ürpeymeyle dolar: -nerdesin? Arıyorum yıllar var ki ben onu Aşıkıyım beni çağıran bu sesin Gün olur beni sürüyüp derbeder Bu ses rüzgarlara karışıp gider Gün olur peşimden yürür beraber Ansızın haykırır bana: - nerdesin? Bütün sevgileri atıp içimden, VARLIĞIMI yalnız ona verdim ben Elverir ki bir gün bana derinden Ta derinden bana bir gün 'GEL' desin..................A.K.T.
ÖZGÜRLÜK; Kişinin kendisine ve başkasına zarar vermeyen her şeyi yapabilmesidir.Demokratik bir toplumda siyasi ve hukuki bağlamda kişilere tanınan özgürlükler üç kategoride ele alınır.Negatif statü özgürlükleri; kişinin devlet tarafından aşılamayacak,dokunulamayacak özel alan sınırlarını çizen özgürlüklerdir.vicdan,düşünce özgürlükleri,kişi güvenliği,konut dokunulmazlığı gibi.Devlet burada negatif bir tutum izler.SAdece karışmama ve gölge etmeme ödevi vardır.Pozitif s.özgürlükleri; vatandaşın devletten olumlu davranış,hizmet ve yardım beklediği özgürlüklerdir.sağlık,eğitim ve öğrenim,çalışma hakkı,sosyal güvenlik gibi.Aktif s.özgürlükleri ise siyasal görüş ve tutumlarını açıklama,örgütlenme,oy kullanma,seçme ve seçilme gibi özgürlüklerdir.
Aşırılıklardan uzak tam olman gereken yerde kendin olmak...
Anlam yönüyle bu kadar saptırılan bir kelime yoktur galiba..aslında benim bile şüphelerim vardı.islam bir kılıç dini miydi,müsl. oluncaya kadar insaları öldürmekten mi ibaretti vs..İSLAMİ TERÖR(!) kavramını duya duya büyüdük nihayetinde.İslamın ana kaynaklarında geçtiği şekliyle iki cihad vardır:Büyük cihad:nefisle olan mücadeleyi Küçük cihad ise kime karşı olursa olsun zulmü önleme,meşru 'müdafaa',din ve vicdan özgürlüğü sağlama gerekçelerine dayalı olarak yapılan savaş anlamına gelir..özgürlük diyen bir din..ayetlerinde(6/108) bile ilahlık atfedilen putlara hakaret edilmemesi gerektiğini bildiren bir dinin cihad kavramı ile müsl. oluncaya kadar herkesin öldürülmesi fiilini nasıl eşitleyebiliyorlar şaşıyorum.biraz başını kaldırıp dünyaya bakma zamanı 'din savaşını' kimlerin yaptığına...ama baksalar bile göremezler ayeti de yadsınamaz bi gerçektir.
Sözün aslı 'irtidat'dır geri gelmek,dönmek terk etmek anlamlarına gelir.ıstılah anlamı ise müslüman olduktan sonra küfre girmektir.Aslında bu; inancını değiştiren 'pasif mürtedlere' eşitlenebilecek bir tanımdır.Tarihte 'aktif mürted' denilen kişiler ise devlet otoritesine başkaldıran ferdi ve toplu isyan hareketlerine katılanlara verilen isimdir.Din değiştirmese bile dönüşü ifade ettiği için mürted denilir.HZ.ebubekir dönemindeki hadise buna örnektir.zekat vermek istemeyen ama müsl.tan da vazgeçmeyen mürtedler.
Bir kuş öldü sabahleyin
Ne kuşlar ne çiçekler farkında
Lâkin
Şahane ve engin
Maviliğinden
Bir çift kanat eksikliğinin
Gökler farkında........! .........A.N.Asya.
avuçlarımdan akıp giden...'en' dediğim.
yazmak istemez kalem bazen
ya da dökemez kağıt üzerine yüreğinin demini
ya hiç başlayamazsın ya da yarım kalır yazdıkların
işte bu zamanlarda anlatamamak hissettiklerini zor gelir....(mavimercanli) :(
Geceleyin bir ses böler uykumu,
İçim ürpeymeyle dolar: -nerdesin?
Arıyorum yıllar var ki ben onu
Aşıkıyım beni çağıran bu sesin
Gün olur beni sürüyüp derbeder
Bu ses rüzgarlara karışıp gider
Gün olur peşimden yürür beraber
Ansızın haykırır bana: - nerdesin?
Bütün sevgileri atıp içimden,
VARLIĞIMI yalnız ona verdim ben
Elverir ki bir gün bana derinden
Ta derinden bana bir gün 'GEL' desin..................A.K.T.
herşeyin ötesinde iyi bi dost.. özünde yanakları al al olan güzel kız...[sen oku diye yazdım :) sayın bayan]
ÖZGÜRLÜK; Kişinin kendisine ve başkasına zarar vermeyen her şeyi yapabilmesidir.Demokratik bir toplumda siyasi ve hukuki bağlamda kişilere tanınan özgürlükler üç kategoride ele alınır.Negatif statü özgürlükleri; kişinin devlet tarafından aşılamayacak,dokunulamayacak özel alan sınırlarını çizen özgürlüklerdir.vicdan,düşünce özgürlükleri,kişi güvenliği,konut dokunulmazlığı gibi.Devlet burada negatif bir tutum izler.SAdece karışmama ve gölge etmeme ödevi vardır.Pozitif s.özgürlükleri; vatandaşın devletten olumlu davranış,hizmet ve yardım beklediği özgürlüklerdir.sağlık,eğitim ve öğrenim,çalışma hakkı,sosyal güvenlik gibi.Aktif s.özgürlükleri ise siyasal görüş ve tutumlarını açıklama,örgütlenme,oy kullanma,seçme ve seçilme gibi özgürlüklerdir.
içimizdeki karanlıkları göze alamazsak bütünlüğümüze @SL@ ulaşamayız...