Kültür Sanat Edebiyat Şiir

  • sistemi okumak01.06.2014 - 13:04

    Mendelssohn - 'Complete Symphonies' (Christoph von Dohnanyi)

  • mulholland drive / Mulholland Çıkmazı31.05.2014 - 15:06

    Edward Albee - 'The Goat, or Who Is Sylvia? '

  • the final countdown28.05.2014 - 06:55

    Hafız Burhan - Söyleyin güneşe bugün doğmasın...

  • sistemi okumak20.05.2014 - 19:36

    Antonio Rosetti 'Horn Concertos' (Radek Baborak)

  • Soma20.05.2014 - 19:33

    Antonio Rosa Damasio (25.2.1944)

  • maziden biri11.05.2014 - 12:46

    Bartók - 'Mikrokosmos' (György Sandor)

  • RÜZGARA KARŞI06.05.2014 - 23:29

    ...

    Do Majör 1. Prelüd (1838) heyecanlı (agitato) tempoda ve 2/8'lik ölçüdedir... İçten içe bir tutkuyu sezinleten bu çok kısa parça, belki de Chopin'in dostları arasında doğaçlama çaldığını gösterir gibidir...

    La minör 2. Prelüd (1829) ağır (lento) tempoda, 2/2'lik ölçüdedir... Biraz Slav hüznünü anımsatan garip armonik yapısıyla, çağının çok ilerisindeki modülasyonlarla günümüz bestecileri Bartok ve Schönberg'i anımsatan bu parçayı André Gide beğenmemiş, Huneker ise Chopin'in hastalığına bağlamıştı...

    Sol Majör 3. Prelüd (1831) canlı (vivace) tempoda ve 2/2'lik ölçüdedir... Armonik zenginlikteki parlak pasajlarla bir etüdü anımsatan parça, sol elle baslarda canlı 16'lük figürlerle gelişirken, sağ el daha ağır hareketlerle neşeli bir ezgi duyurur...

    Mi minör 4. Prelüd (1838) ağır ve temkinli (largo) tempoda, 2/2'lik ölçüdedir... Noktürn'e benzeyen hüzünlü ezgisi kromatik olarak gelişir...

    Yine 1838'de bestelenen Re majör 5. Prelüd, çok çabuk (allegro molto) tempoda ve 3/8'lik ölçüdedir... Her iki elin de geniş aralıkların üstesinden gelmek zorunda bırakıldığı doğaçlama benzeri, sürekli devinimde virtüoz bir parçadır... Çok esprili üç akorla sona erer...

    Si minör 6. Prelüd (1838) , daha ağır (lento assai) tempoda ve 3/4'lük ölçüdedir... Bir noktürn benzeri, güzel tema sol elle ezgisel (cantabile) vurgulanır... Sağ elin sürdürdüğü eşlik yalnızca yedi-sekiz mezür boyunca biraz parlar...

    1836'da bestelenen ve La majör 7. Prelüd, ağırca (andantino) ve 3/4'lük ölçüdedir... El yazması notada yalnızca 16 mezür süren ve çok kolay olan parçayı Chopin, Paris'teki en eski dostu Polonyalı Kontes Delphine Potocka'ya ithaf etmiştir... Ağır ve nostaljik bir mazurka'yı anımsatır... Bu prelüdün gitar ya da keman gibi başka çalgılar için de düzenlemesi yapılmıştır...

    Çok heyecanlı (molto agitato) ve 4/4'lük ölçüdeki Fa diyez minör 8. Prelüd, 1831'de bestelenmiştir... En güç prelüdlerden biridir... Sanki şeytanlarla dolu, karabasanlı bir rüya gibi, fırtına hızındaki parçada sağ elin başparmağıyla belirtilen melodi, son iki mezürde kâbustan uyanır...

    Mi majör 9. Prelüd (1838) , ağır ve temkinli (largo) tempoda, 4/4'lük ölçüdedir... Törensel bir marş figürüyle güçlenen bir tınıyla, iki el arasında bir düet gibi sergilenir...

    1829'da bestelenen Do diyez minör 10. Prelüd, çok neşeli (allegro molto) tempoda ve 3/4'lük ölçüdedir... Her ikisi de iki mezür süren, biri parlak diğeri ezgisel iki karşıt tema, dört kez karşılaştırılır...

  • Winterreise28.04.2014 - 10:02

    'Dietrich Fischer-Dieskau, Hermann Reutter' (1952)

  • neşter14.04.2014 - 08:21

    Ahmet Ali Çelikten (1883 - 1969) 'İzmir'

  • efsane kayıtlar14.04.2014 - 01:00

    Monique Haas - 'Complete Recordings' (DG)