Kültür Sanat Edebiyat Şiir

Teo Kal
Teo Kal

IŞIK, DAİMA ÖTEDEDİR, ÖTELİDİR.

  • duygu21.09.2008 - 12:09

    Duygular yaşarız dilselleştiremedirğimiz.
    Duygular yaşatırız dış dünyaya açılmak isteyen.
    Duygularımızla varızdır varlık dünyasında sesini duyurmak isteyen...
    Hiçbir duygu yoktur kendisine dış dünyada bir beden aramasız...
    Her bir duygu ete bürünüp kemikleşmek ister ve sonrasında da gözlere eylem olarak görünmek ister...
    Mesala maşuğumuza olan sevgimiz iç taraflarımızda coşkun coşkun dolaşır ve bir an bulur kendini dış dünyaya atmak için...Bu coşkun duygumuz kah seni seviyorum sözü olarak dilselleşir ve maşuğumuza sarılarak eyleme dönüşür kah direk eylem olur muşuğumuzun yanağına konan bir buse olarak kahta ne söz olur ne eylem olur o sadece dış dünyaya kendi kendimizdeki halle ispat etmeye başlar:maşuumuzu gördüğümüzde bizlerde olan kızarıklık onun elini tuttuğumuzda gözlerine baktığımızda bizlerdeki fiziksel değişikler...
    İçimiz duygularla dolu ve onlar dış dünyayı istiyor...
    Onlar özgür bir kuşu temsil ederler...
    Hiç bu kuş kafeste kalmak ister mi? ...
    Salıvermek duyguları ötelere,kimseye bamayarak en içten en dayanılmaz kelimelerin gölgesinde barındırarak onları...
    Duygu içte varolup içte son bulan şey değildir...
    Duygu içte varolup dışa yansıyan şeydir...
    Vesselam...

  • aşk01.09.2008 - 00:34

    darmadagin bir zihin.
    Pembe hayalerde gezin.
    Titrek bir edayla
    Masukuna bi vezin.

  • bencillik10.08.2008 - 15:41

    Kendi hücrelerinin her birini ayrıntılarıyla düşünen,kendisinde kokuşmuşluğun izlerini taşıyan pis bir duygu.

  • antropolog10.08.2008 - 15:33

    Huvuviyyetin ve hakikatin ne olduğunu keşfe çıkmadan bu ikisinin bedebleşmiş halinde insanlığın geçirmiş olduğu safhaların ne derece olduğunu ve hangi şartlarda meydana geldiğini insan odaklı olarak teftiş eden bir ulum-i beşeriyyedendir.
    Bir şeyin kendini tanımadan o şeyin varlığını sorgulamak; bir başka deyişle varlık kategorisine bir şeyi sokmadan onu hayel ederek sorgulamak ne kadar doğru olabilir ki?

  • determinizm20.01.2008 - 11:51

    Ahlaki seçimler dahil bütün olayları, özgür iradeyi ve insanın başka türlü davranabilmesi olanağını dışlayan, önceden varolan nedenlerce belirlendiğini savunan kuram. Bu kurama göre evrenin tümüyle ussal bir yapısı vardır; belirli bir durumun eksiksiz bilgisine sahip olmak, o durumun, geleceğine ilişkin yanılmaz bilgiyi de olanaklı kılar...
    İnsanın kendi varlığında peyda eden bir takım unsurları fonksiyonları hiçe saymakla beraber içinde barındırdığı paradigma ölçüsünde de bizlerde bir takım kıyamlara neden olan bir zihinsel süreç mamulu...

  • sosyolojizm23.07.2007 - 10:49

    evrende olan herşeyi ele alma esnasında herşeyi sosyolojinin denetimi altında onun kurallarıyla açıklamaya çalışan bir bilim.
    Bir de bir insanın şekillenmesine yol açan sebeplerin odak noktasına da sosyal çevreye oturtan bir yaklaşım.
    Şekillenmeyi bir sosyal çevrenin baskısı altında yaşayan bir insan ne kadar kendini kendi yapan unsurları bulabilir ki?

  • sofist23.07.2007 - 10:45

    daha kendisinin varlığından şüpheli olan bir kimseden kendisini tarif etmesi beklenile bilir mi ne kadar da abuk sabuk bazende düzgün fikirlere sahip olsa da ben kendim bizler?

  • tarihsellik23.07.2007 - 10:40

    Tarihsellik kişinin tarihinden etkilenerek şuan bulunduğu hal üzere olması.Bir başka bakışla insanın kendi tarihinden etkilenerek şekilleşmesi,bir forma girip o formda tarihinin izlerini taşıması ister istesin ister istemesin...

  • radikal13.11.2006 - 00:32

    inanç noktasında hiç bir şeyde ödün vermeyen kimselerin niteliğidir.

  • para13.11.2006 - 00:05

    Olduğunda varlığın mahiyetini anlamamızı zorlaştıran olmadığında da anlamamızı zorlaştıran şey.