Demokratik rejimlerde siyasal mizahın sahip olduğu yer bir gelişmişlik göstergesidir. Demokraside bireylerin siyasal ilgiye sahip olmaları sistemin sağlıklı işlemesi açısından zorunludur. Öte yandan, bireylerin kuru akılla yürütülen siyasete ilgi duymaları da, onu uğraş olarak benimsemeleri de mümkün değildir. Bireylerin demokratik siyasal kültüre sahip olabilmeleri, bu kültürü sindirebilmeleri için canlı bir atmosfer gereklidir. Mizah, zekayı harekete geçirerek siyasal konuları ilgi odağına çeken ve böylelikle demokrasinin gelişmesine katkıda bulunan bir etkinliktir. Mizah, ciddiyetsizlik anlamına gelmez; bilakis, gülümseyen, keyifli bir zekanın işaretidir. Denebilir ki, mizah zekanın diriliğidir ve bu nedenle, daima eleştirel bir ağırlığa sahiptir. Bundan dolayı, eleştiri ve fikir ayrılığı kadar, hoşgörü ve uzlaşma da demokratik eylemlerdir. Siyasal mizah, eleştiriyi hoşgörüyle bir araya getirir ki, bu demokrasi için önemli kazanımdır. Mizah, bu özelliği sayesinde, hem mizahı yapan, hem mizahın konusu olan ve hem de mizahın hedefi olan, onu değerlendiren taraflara yararlı olur. Demokratik kültürün vazgeçilmez unsurlarından olan siyasal mizahın Türkiye'de yerleşmesinde karikatür sanatçılarımız büyük rol oynamışlardır. Siyasetçi iktidarda icraat, muhalefette eleştiri yapar; mizah sanatçısı ise bunları konu edinir. İnsanları ayrıştırmadan, kişilik haklarına saldırmadan her siyasetçi hakkında mizah yapılabilmelidir, şayet bir ülkede bazı siyasetçiler ayrı tutulursa orada demokrasiden bahsedilemez. Mizahla ve sevgiyle kalın..
Karikatürleriyle eleştiri ve hoşgörüyü başarılı biçimde yan yana getirebilmiş ve hiçbir zaman kabalığa tevessül ve tenezzül etmemiş bir mizah dehasıdır. Artık böyle sanatçılar pek çıkmıyor günümüzde..
Düşüncenin çizgiler arasından gülümseyen yüzüdür, karikatür... Üstelik düşünce yazı düzeyinde ne denli soyutsa, karikatür de çizgi açısından genellikle o ölçüde somuttur. Çoğu kez, insanoğlunun eline avucuna gelecek kadar somut!
Mizah, ciddiyetsizlik anlamına gelmez; bilakis, gülümseyen, keyifli bir zekanın işaretidir. Denebilir ki, mizah zekanın diriliğidir ve bu nedenle, daima eleştirel bir ağırlığa sahiptir.
Çok hareketli ve hızlı bir türdür... Boyu yaklaşık 4 metreyi bulmaktadır. Ama, karma bir tür olan bu köpekbalığının asıl özelliği çok saldırgan olmasıdır...İnsanın yan ısıra diğer balıklara da saldıran bu tür, 3 metre derinliğindeki sulara kadar geldiği için oltayla da avlanabilmektedir.
Profesyonel sanat hayatına 1953 yılında senaryo yazmakla başlayan Sadık Şendil, Türk sinemasına 200 civarında film senaryosu yazarak büyük bir katkıda bulunmuştur. Türk tiyatro ve sinema tarihinin önemli eserlerini üreten Şendil, sekiz eser yazmış, popüler dizi-film senaryolarına da imza atmıştır. Sanatçı, özellikle Kemâl Sunal filmleri ve Hababam Sınıfı serisiyle tanınmaktadır.
Hayatta daima gerçekleri savun! Takdir eden olmasa bile, vicdanına hesap vermekten kurtulursun.
Demokratik rejimlerde siyasal mizahın sahip olduğu yer bir gelişmişlik göstergesidir.
Demokraside bireylerin siyasal ilgiye sahip olmaları sistemin sağlıklı işlemesi açısından zorunludur. Öte yandan, bireylerin kuru akılla yürütülen siyasete ilgi duymaları da, onu uğraş olarak benimsemeleri de mümkün değildir. Bireylerin demokratik siyasal kültüre sahip olabilmeleri, bu kültürü sindirebilmeleri için canlı bir atmosfer gereklidir. Mizah, zekayı harekete geçirerek siyasal konuları ilgi odağına çeken ve böylelikle demokrasinin gelişmesine katkıda bulunan bir etkinliktir.
Mizah, ciddiyetsizlik anlamına gelmez; bilakis, gülümseyen, keyifli bir zekanın işaretidir. Denebilir ki, mizah zekanın diriliğidir ve bu nedenle, daima eleştirel bir ağırlığa sahiptir.
Bundan dolayı, eleştiri ve fikir ayrılığı kadar, hoşgörü ve uzlaşma da demokratik eylemlerdir. Siyasal mizah, eleştiriyi hoşgörüyle bir araya getirir ki, bu demokrasi için önemli kazanımdır. Mizah, bu özelliği sayesinde, hem mizahı yapan, hem mizahın konusu olan ve hem de mizahın hedefi olan, onu değerlendiren taraflara yararlı olur.
Demokratik kültürün vazgeçilmez unsurlarından olan siyasal mizahın Türkiye'de yerleşmesinde karikatür sanatçılarımız büyük rol oynamışlardır.
Siyasetçi iktidarda icraat, muhalefette eleştiri yapar; mizah sanatçısı ise bunları konu edinir. İnsanları ayrıştırmadan, kişilik haklarına saldırmadan her siyasetçi hakkında mizah yapılabilmelidir, şayet bir ülkede bazı siyasetçiler ayrı tutulursa orada demokrasiden bahsedilemez.
Mizahla ve sevgiyle kalın..
Karikatürleriyle eleştiri ve hoşgörüyü başarılı biçimde yan yana getirebilmiş ve hiçbir zaman kabalığa tevessül ve tenezzül etmemiş bir mizah dehasıdır. Artık böyle sanatçılar pek çıkmıyor günümüzde..
Düşüncenin çizgiler arasından gülümseyen yüzüdür, karikatür... Üstelik düşünce yazı düzeyinde ne denli soyutsa, karikatür de çizgi açısından genellikle o ölçüde somuttur. Çoğu kez, insanoğlunun eline avucuna gelecek kadar somut!
Mizah, ciddiyetsizlik anlamına gelmez; bilakis, gülümseyen, keyifli bir zekanın işaretidir. Denebilir ki, mizah zekanın diriliğidir ve bu nedenle, daima eleştirel bir ağırlığa sahiptir.
1976 Nisan'ında hayata gözlerini açan, Türkiye’nin ilk Bilimkurgu dergisidir.
İnsan ve hayvanların organik besinlerinden en önemlisi olan organik kimya bileşiklerinin genel adı.
Suda erimeyen, kloroform, eter, benzin, petrol ve karbon disülfit gibi yağ çözücülerinde eriyen organik maddelere denir.
Çok hareketli ve hızlı bir türdür... Boyu yaklaşık 4 metreyi bulmaktadır. Ama, karma bir tür olan bu köpekbalığının asıl özelliği çok saldırgan olmasıdır...İnsanın yan ısıra diğer balıklara da saldıran bu tür, 3 metre derinliğindeki sulara kadar geldiği için oltayla da avlanabilmektedir.
Profesyonel sanat hayatına 1953 yılında senaryo yazmakla başlayan Sadık Şendil, Türk sinemasına 200 civarında film senaryosu yazarak büyük bir katkıda bulunmuştur. Türk tiyatro ve sinema tarihinin önemli eserlerini üreten Şendil, sekiz eser yazmış, popüler dizi-film senaryolarına da imza atmıştır. Sanatçı, özellikle Kemâl Sunal filmleri ve Hababam Sınıfı serisiyle tanınmaktadır.