Kültür Sanat Edebiyat Şiir

Ahde Vefa
Ahde Vefa

BİZE SÖZÜMÜZDEN ÇOK YÜREĞİMİZDEN ANLAYAN GEREK... İBADETİNİ ALLAH'A GÖSTER BANA İNSANLIĞIN LAZIM... Burası gönül demliği yar. Dile dua, çaya dem, yüreğe kıdem. Aşk’a vefalı olan gelsin..

  • Alıpbaşını uzaklara gitmek isteyenler kulübü ;)11.04.2023 - 10:07

    Ne? Geçinilmeyen hayat sona erecek olan, cennet cehennemi var eden bir kavram ve bu kavramın unutulması insanlarda kibir olarak baş gösteriyor.

    Nerede? İnsan dünyada kibir ile yürümeye başlayınca gökyüzünü kaplayan bir haşyet sarıyor ruhunu. En üstün ben olmalıyım demeye başlıyor. Bencillik ile tanışıyor bu kez.

    Nasıl? Tepeden bakmaya başlayan kişi zamanla diğer kardeşlerini küçük görüyor. Her insan birbirinin rakibi olarak doğmuş oluyor.

    Neden? Çünkü en üstün ben olmalıyım yarışını benimsiyor. Şeytan damarlarında dolaşırken neden alt tabaka da olsun ki...

    Niçin ? Ölümü kabul etsede bir son olması insana ağır geliyor hâlbuki "akletmez misiniz" ayetine muhatap olduğunu bildiği halde "kalubela" da verdiği sözü unutuyor. İNSAN =UNUTAN

    Kim? Cevapta soru da insanda.
    Kalpler ancak Allah'ı anmakla mutmain olur. Anmayan insanın kalbi katılaşır ve herşeyi yapabilirim edasıyla yürür yeryüzünde. Oysa bir hardal tanesi kadar kibir kalpte olursa o kalp cennet yüzü görmeyecektir.
    Hâlim olmak gerekir.


    Sevgilerimle..

  • İçinden geldiği gibi yazmalısın10.04.2023 - 22:18

    Her kaybediş kazanmaya giden yolda atılan bir ilmektir.

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?10.04.2023 - 22:12

    Güneş tek bir insan için doğmuyor..
    Yüreğine sağlık Ata kızı.
    Sevgilerimle

  • ALZHEİMER'LA YAŞAM10.04.2023 - 22:05

    Nerede uçuşan bir kelebek görsem senin bir yerlerde gülümsediğini bilirim..

  • Alıpbaşını uzaklara gitmek isteyenler kulübü ;)10.04.2023 - 21:55

    5 N 1 K olmamış ki

    Nasıl?
    Neden?
    Niçin?
    Ne zaman?
    Nerede?
    +
    KİM????

    Soru neydi Elif'im?
    Hayırlı geceler diliyorum.

  • Alıpbaşını uzaklara gitmek isteyenler kulübü ;)08.04.2023 - 14:28

    Güzel paylaşım Bekir bey saatlerce dinlediğim bir parçaydı. Teşekkür ederim hatırlattığınız için.

  • Alıpbaşını uzaklara gitmek isteyenler kulübü ;)08.04.2023 - 14:27

    https://youtube.com/shorts/B5qRp6iPQTk?feature=share

    Unutulur gider biz unutursak...
    Yüreğine sağlık Güneşli Melek canımsın..

  • ALZHEİMER'LA YAŞAM08.04.2023 - 09:30

    Unut beni
    Yüzümü
    Sesimi
    Adımı
    Yanından geçip giden sıradan insanları unuttuğun gibi unut
    Nasıl unuturum dediğin o anı
    Ve
    Kokumu
    Sonra
    Beni nasıl unuttuğunu unut
    Unut beni

    Alıntı (Özne'den(

  • ALZHEİMER'LA YAŞAM08.04.2023 - 08:04

    MÜZELİK ŞİİR

    AKIL KARAYA VURDU

    Yürüyen heykellerle aynı müzedeyim ben
    Konuşan mumyalara kimden söz edeyim ben
    Fikren işkencedeyim, ruhen cezadayım ben
    Korkaklığın sükûtu kol geziyor her yerde
    Sanki tek başımayım, tek kişilik mahşerde.

    Putların gölgesinde dans eder akbabalar
    Söz sokakta dolaşır, öz zindanda çabalar
    Atılan ucuz safra selâmlar, merhabalar
    En temiz topraklara gül eksem mantar biter
    Yollar sırat köprüsü, durmak düşmekten beter.

    Kaybettim mesafeyi, zamandan uzaklaştım
    Sevgi diye sarıldım, isyanla kucaklaştım
    Ne kendimden kurtuldum, ne kendime yaklaştım
    Toprağın üstü mezar, zevke dalmış ölüler
    Can sıkmaya yetiyor canlı kalmış ölüler.

    Fuhuş yuvası sanki en görkemli binalar
    Çamur evlât doğurur taş yürekli analar
    Resmen hak tevzi eder hakkı boğan canavar
    Koşanlar, yarışanlar.. dehşet ötesi dehşet
    Akıl karaya vurdu, gırtlağı geçti vahşet.

    Meydanlar tıklım tıklım, caddeler salkım-saçak
    Kölelik histerisi yayılmış köşe-bucak
    Elli tane hokkabaz, elli milyon oyuncak
    Müdür ve müdüriçe müzenin bekçileri
    Aferine çalışır düzenin bekçileri.

    Mülkü kazanan ayrı, tasarruf eden ayrı
    Hisseler neden farklı, hak, hukuk neden ayrı?
    Hasta yaşar deniyor, baş ile beden ayrı
    Mantık yürütmek yasak, itiraz eylemek suç
    Neşe-eğlence cinnet! .. Yatıp uyumak korkunç!

    Güvenmek aldanmaktır.. ölçü-tartı izafî
    Mert-namert, güzel-çirkin, eksi-artı izafî
    Çoğunun cebindeki kimlik kartı izafî
    Kim kimdir? Kim kim değil? Anlamak ve bilmek zor
    Oynanan komediye gül diyorlar, gülmek zor.

    Figüran heykeller var kül tablası boyunda
    Beş yüz göbek atarlar dakikalık oyunda
    İşlenen her günaha kurtta ortak, koyun da...
    Kalmışım ara yerde, tozdayım, dumandayım
    Kirli bir mekândayım, iğrenç bir zamandayım..

    ABDURRAHİM KARAKOÇ

    24.7.1991
    (Akıl Karaya Vurdu)

  • ALZHEİMER'LA YAŞAM08.04.2023 - 07:55

    Geçmişe dair güzellikleri unutmamalı..
    Güzel paylaşım Elif'im teşekkür ederim..
    Sevgilerimle