Bu hadiste güya peygamber efendimiz dinini değiştirenlerin 'öldürülmesini' emrediyor. Kişi önce 3 kere dine davet edilmeli, bir süre izlenmeli ve dine dönmüyorsa öldürülmeliymiş. Fetullah Gülen'in eserlerinde okuduğum üzere; 'devlet düzeninin bozulmaması' için dinden dönenler öldürülmeliymiş. O zaman İslam bir din değil bir ideolojidir demektir. Dininde herkes özgür olmalıdır, Bakara suresi 'dinde zorlama yoktur. ' der, o zaman bu ayet, bu hadisle tamamen çelişmektedir. Kimsenin benim dünyevi sınavımı bitirmeye hakkı yoktur, Belki 50 yıl dinsiz kalacağım ama daha sonra yeniden dine döneceğim. Dinsiz olmasının yanında bir de dinsizlik propagandası yapıyorsa da öldürmeye kimsenin hakkı yoktur. Eğer dininiz hak diniyse gerçekleri anlatarak o kişiyi olmasa da diğer insanları hak dinine çevirebilirsiniz...
Peygamber efendimiz buyurur ki; 'Müjdeleyiniz, korkutmayınız. Sevdiriniz, nefret ettirmeyiniz.' buyururken, bu 'uyduruk hadis' de ne oluyor sizce? ..
Uydurma hadisler genelde israiliyyat kaynaklıdır ve günümüzdede bu hadisleri ayrıştıran alimlar mevcuttur. Hal böyleyken rivayet zincirlerinde hiç bir şüphe olmayan hadislerede 'Uydurma' diyen insanları ben anlayamıyorum.Dinin sadece kuran-ı kerimden ibaret olduğunu söylemek eksikliktir. Müslümanlığın şartı olan kelime-i şahadette bile Önce allaha iman peşindende Hz. muhammedin onun resulü olduğuna inanmak esas tutulmuşken bu inkarcılık nedendir. pire için yorgan yakılmaz. uydurma hadisler var diye bütün hadisler inkar edilemez....
alimlerin hadis konusundaki gösterdikleri hassasiyet başka hiçbir mevzuda olmamıştır.o kadar ki hadis rivayet eden ravilerden bir tanesinin hayatında bir çelişkiye rastlasalar o hadise şüpheli bakmışlar ve sahih hadislerle kıyaslamışlardır.Alimlerin ittifak ettiği hadis alimleri ve o alimlerin kitapları vardır ki bunlara Kütüb-ü sitte (6 kitap) denilir. Kütübü sittede ise iki kitap vardırki tamamiyle sahih hadislerden oluşmaktadır.... Yani hadis ilmini o zamanlar yaşamış olan alimler gerçekten çok cidiye almışlar.ve bilenler bilir ki hadis ilmi gerçekten çok zor bir islami ilim dalıdır.
Kuran-ı Kerim: 'Dinde zorlama yoktur.”
Bakara Suresi 256
Uyduruk Hadis: 'Dinini değiştireni öldürün.”
Nesei 78/14,Buhari 12/1883
'Kim dinini değiştirirse onu öldürün' (El-Buhârî, Es-Sahîh, Cihâd, 149; Ebû Dâvûd, es-Sünen, Hudûd, 1; et-Tirmizî, es-Sünen, Hudûd, 20; İbnu Mâce, es-Sünen, Hudûd, 2.)
Bu hadiste güya peygamber efendimiz dinini değiştirenlerin 'öldürülmesini' emrediyor. Kişi önce 3 kere dine davet edilmeli, bir süre izlenmeli ve dine dönmüyorsa öldürülmeliymiş. Fetullah Gülen'in eserlerinde okuduğum üzere; 'devlet düzeninin bozulmaması' için dinden dönenler öldürülmeliymiş. O zaman İslam bir din değil bir ideolojidir demektir. Dininde herkes özgür olmalıdır, Bakara suresi 'dinde zorlama yoktur. ' der, o zaman bu ayet, bu hadisle tamamen çelişmektedir. Kimsenin benim dünyevi sınavımı bitirmeye hakkı yoktur, Belki 50 yıl dinsiz kalacağım ama daha sonra yeniden dine döneceğim. Dinsiz olmasının yanında bir de dinsizlik propagandası yapıyorsa da öldürmeye kimsenin hakkı yoktur. Eğer dininiz hak diniyse gerçekleri anlatarak o kişiyi olmasa da diğer insanları hak dinine çevirebilirsiniz...
Peygamber efendimiz buyurur ki; 'Müjdeleyiniz, korkutmayınız. Sevdiriniz, nefret ettirmeyiniz.' buyururken, bu 'uyduruk hadis' de ne oluyor sizce? ..
yoktur uydurma hadis
onlar ateistlerin uydurmasıdır
Arabı sevmek imandandır.
Yok böyle şey...
Uydurma hadisler genelde israiliyyat kaynaklıdır ve günümüzdede bu hadisleri ayrıştıran alimlar mevcuttur. Hal böyleyken rivayet zincirlerinde hiç bir şüphe olmayan hadislerede 'Uydurma' diyen insanları ben anlayamıyorum.Dinin sadece kuran-ı kerimden ibaret olduğunu söylemek eksikliktir.
Müslümanlığın şartı olan kelime-i şahadette bile
Önce allaha iman peşindende Hz. muhammedin onun resulü olduğuna inanmak esas tutulmuşken
bu inkarcılık nedendir.
pire için yorgan yakılmaz.
uydurma hadisler var diye bütün hadisler inkar edilemez....
alimlerin hadis konusundaki gösterdikleri hassasiyet
başka hiçbir mevzuda olmamıştır.o kadar ki hadis rivayet eden ravilerden bir tanesinin hayatında bir çelişkiye rastlasalar o hadise şüpheli bakmışlar ve sahih hadislerle kıyaslamışlardır.Alimlerin ittifak ettiği hadis alimleri ve o alimlerin kitapları vardır ki bunlara Kütüb-ü sitte (6 kitap) denilir. Kütübü sittede ise iki kitap vardırki tamamiyle sahih hadislerden oluşmaktadır....
Yani hadis ilmini o zamanlar yaşamış olan alimler gerçekten çok cidiye almışlar.ve bilenler bilir ki hadis ilmi gerçekten çok zor bir islami ilim dalıdır.