O kimsedir ki, özü sözü bir, ne kimse korur, ne kimseye kefil, ne bir şeyh tanır, ne üst makam, ne talebe bilir, ne mürit, kimseden üstün değil, ne maddi çıkar bilir, çöl içinde bir çöl, kendini yenmektir çabası, heyecanı varoluşun hakikati, ve adı yolun ta kendisi, en belirgin işareti, içindeki ateş, fenafillah olması,
Güneşe ihtiyaç duymayan gündüz, aya ve yıldıza ihtiyaç duymayan gece ve varlığa ihtiyaç duymayan yokluktur, isabet eden şeye üzülmeyendir. - Harakani, 11. yüzyıl, İran, Gazneli Sultan Mahmud ve İbn Sina gibi bir dahinin ziyaretine gittiği eğitimi sadece Kuran olan bir kişilik. Kolay gelsin.
Artık sufayinin minderinden kokmuyor kir-i paşk(kir- pasak’ lafzına tevriye ilen) Dermanım değil amma burnumun direği kırıldı.(efenim son satır lüzumsuz yere uzadı af ilen…) itina ilen...
SUFİ BİZ VEYA BEN İSTERSEM DİYE BİRŞEY DİYEMEZ HAK İSTERSE BUGÜNÜ DÜN DÜNÜ BUGÜN EYLER ÇÜNKÜ MUTLAK KUDRET ODUR SUFİ HAKİKATLE UĞRAŞIR KURAN BU ALEMİN HAKİKİ ANAYASASIDIR YAŞANTIMIZI KURANA GÖRE DÜZENLERSEK EN MUTLU İNSAN BİZ OLURUZ ÇOK DEĞİL BİRAY KURAN NİZAMIYLA YAŞAYIN VE AİLENİZE YAŞATIN İNANIN ŞU AN NE NUSİBET VE BELA VEYA HASTALIK İLLETİYLE UĞRAŞIYORSANIZ BİLESİNİZ ALLAH DOSTLARI HAKKA DUA VE NİYAZDA BULUNUYOR ŞUAN GÖZ YAŞLARINDA YIKANIP RABBİN ŞEVKAT PINARLARINDA YIKANIP KURTULMUŞ OLARAK ŞİFA BULACAKLAR MEVLAM HİÇBİR KULUNA DERT YAZMAZ KUL DERDİ ZORLA KENDİ BULUR UZAĞAGİTMEYE GEREK YOK ÇARE ARARSAN YARIN ÇOK GEÇ OLMADAN YAŞANTINI HEMEN KURANA UYARLA SUFİCE YAŞAMAYA BAŞLA HAKKA TAM TESLİM OL GÜNÜNÜ VE GECENİ DÖRDE BÖL AZ UYU AZ YE KALAN NE VARSA CEBİNDE ALLAH RIZASI İÇİN ARA BUL DAĞIT HELE BU KARBORAN AYDA GECENİN BİR VAKTİ ÇIK MUTLAKA GELİR KARŞINA BİR BİÇARE HAK HAK DİYE YÜRÜ BİÇARENİN HİSSETİKLERİNİ HİSSET SAÇININ TELİNDEN TIRNAKLARININ UCUNA KADAR GERÇEK BU BEN ÖYLE YAPTIM ÇOK ÇEKTİM KURTULUŞU BULANLARDAN OLDUM HAMDU SENALAR OLSUN HAKKA ÇOK MUTLU VE HUZURLUYUM DÖRT AY SONRA DAHA HUZURLU OLACAĞIM HAKKINIZI HELAL EDİN BAĞIŞLAYIN İLERİDE KAVUŞMAK TEMENNİSİ ILE EYVALLAH
muhammed ikabalin pek saygı duyduğu elhili reformcu şah veliyullah, ki kendisi bir mutasavvıftır, evliyaların mezarlarını ziyaret etmek, cahiliyye devrinde lat ve menat'a tapmak gibi putperest geleneklerdir demiştir; ona göre mutasavvıfların kitapları, sır ortağı olan küçük bir cemaat için faydalı olabilirler, 'fakat ehl-i dil olmayan kalabalık halk için öldürücü zehirdirler'. ikbal, hafız gibi şairlerin tehlikeli mistik 'lirik' şiirlerini tel'in ederken, bu düşüncelerle hareket etmiştir.
Sufi; toprak gibidir, herkesi üzerinde ta$ır... Sufi; güne$ gibidir, i$iği herkese ula$ır... Sufi; yumu$ak huyludur, herkesle anla$ır... Sufi; temiz kalplidir, hemen barı$ır... Sufi; sabirlidir, o kadar ki bazen sabırla yarı$ır... Sufi; sevmesini bilir, sevilmeyi ba$arır... Sufi; hizmeti secer, yük cekmekten ho$lanır... Sufi; Hakk'a a$iktir; a$iga edeb yakı$ır...
sufilik 8 peygamberle temsil edilen sekiz nitelik üzerine kurulmuştur: 1-oğlunu kurban eden hz.ibrahim'in cömertliği 2-ismailin boyun eğişi 3-eyyub 'un sabrı 4-zekeriyya 'nın simgeciliği 5-yahya nın yabancılığı(kendi yaşadığı topluma yabancı kalmıştı) 6-bir tası bir tarağı olan isa'nın onları da ihityacı olanı görünce verip öylece kalakalmış hac yolluğu 7-musa nın sof giymesi 8-cenab-ı hakkın kendisine yeryüzünün servetlerinin anahtarını verdiğinde 'Ya Rab! onları istemiyorum,beni bir gün aç bırak bir gün tok diyen Hz. Muhammed'in fakirliği..
Mutasavviflara, giydikleri yun (süf) kumastan oturu sufi denildigi sanilir. Ama onlarin ayirt edici ozelligi, sufunin gunde bes vakit namazin otesinde de ibadet etmek istemesidir. Ozellikle gece yapilan ibadet, sufinin, Allah'a cok daha yakinlasmasini sagladigini dusunmesine yol acar.
Ama sufinin Allah'a yakinligi kimi dinlerde oldugu gibi onun dunyadan el etek cekmesine yol acmaz.
Ben de kendini düşünür.
O doğmayan ve doğurmayandır, KURAN.
Nedeni kendi olan. - SPİNOZA, 17. Yüzyıl,
XXXXXXXXX
O kimsedir ki, özü sözü bir, ne kimse korur,
ne kimseye kefil, ne bir şeyh tanır, ne üst makam,
ne talebe bilir, ne mürit, kimseden üstün değil,
ne maddi çıkar bilir, çöl içinde bir çöl, kendini
yenmektir çabası, heyecanı varoluşun hakikati,
ve adı yolun ta kendisi, en belirgin işareti, içindeki
ateş, fenafillah olması,
Hallacı MANSUR, 10.Yüzyıl, Fars Mistik ŞAİRİ.
Güneşe ihtiyaç duymayan gündüz, aya ve yıldıza ihtiyaç duymayan gece ve varlığa ihtiyaç duymayan yokluktur, isabet eden şeye üzülmeyendir. - Harakani, 11. yüzyıl, İran, Gazneli Sultan Mahmud ve İbn Sina gibi bir dahinin ziyaretine gittiği eğitimi sadece Kuran olan bir kişilik. Kolay gelsin.
Efenim cubara,gubara gubara tanzim eylediğimiz manzumu izniniz ilen ilan-ı aşk geçelim:
Fıkralar artık çekilmiyor
Büryan oldu şu filler
Artık sufayinin minderinden kokmuyor kir-i paşk(kir- pasak’ lafzına tevriye ilen)
Dermanım değil amma burnumun direği kırıldı.(efenim son satır lüzumsuz yere uzadı af ilen…)
itina ilen...
Sufi; Aşkın İnsan da Tecellisi...
SUFİ BİZ VEYA BEN İSTERSEM DİYE BİRŞEY DİYEMEZ HAK İSTERSE BUGÜNÜ DÜN DÜNÜ BUGÜN EYLER ÇÜNKÜ MUTLAK KUDRET ODUR SUFİ HAKİKATLE UĞRAŞIR KURAN BU ALEMİN HAKİKİ ANAYASASIDIR YAŞANTIMIZI KURANA GÖRE DÜZENLERSEK EN MUTLU İNSAN BİZ OLURUZ ÇOK DEĞİL BİRAY KURAN NİZAMIYLA YAŞAYIN VE AİLENİZE YAŞATIN İNANIN ŞU AN NE NUSİBET VE BELA VEYA HASTALIK İLLETİYLE UĞRAŞIYORSANIZ BİLESİNİZ ALLAH DOSTLARI HAKKA DUA VE NİYAZDA BULUNUYOR ŞUAN GÖZ YAŞLARINDA YIKANIP RABBİN ŞEVKAT PINARLARINDA YIKANIP KURTULMUŞ OLARAK ŞİFA BULACAKLAR MEVLAM HİÇBİR KULUNA DERT YAZMAZ KUL DERDİ ZORLA KENDİ BULUR UZAĞAGİTMEYE GEREK YOK ÇARE ARARSAN YARIN ÇOK GEÇ OLMADAN YAŞANTINI HEMEN KURANA UYARLA SUFİCE YAŞAMAYA BAŞLA HAKKA TAM TESLİM OL GÜNÜNÜ VE GECENİ DÖRDE BÖL AZ UYU AZ YE KALAN NE VARSA CEBİNDE ALLAH RIZASI İÇİN ARA BUL DAĞIT HELE BU KARBORAN AYDA GECENİN BİR VAKTİ ÇIK MUTLAKA GELİR KARŞINA BİR BİÇARE HAK HAK DİYE YÜRÜ BİÇARENİN HİSSETİKLERİNİ HİSSET SAÇININ TELİNDEN TIRNAKLARININ UCUNA KADAR GERÇEK BU BEN ÖYLE YAPTIM ÇOK ÇEKTİM KURTULUŞU BULANLARDAN OLDUM HAMDU SENALAR OLSUN HAKKA ÇOK MUTLU VE HUZURLUYUM DÖRT AY SONRA DAHA HUZURLU OLACAĞIM HAKKINIZI HELAL EDİN BAĞIŞLAYIN İLERİDE KAVUŞMAK TEMENNİSİ ILE EYVALLAH
muhammed ikabalin pek saygı duyduğu elhili reformcu şah veliyullah, ki kendisi bir mutasavvıftır, evliyaların mezarlarını ziyaret etmek, cahiliyye devrinde lat ve menat'a tapmak gibi putperest geleneklerdir demiştir; ona göre mutasavvıfların kitapları, sır ortağı olan küçük bir cemaat için faydalı olabilirler, 'fakat ehl-i dil olmayan kalabalık halk için öldürücü zehirdirler'. ikbal, hafız gibi şairlerin tehlikeli mistik 'lirik' şiirlerini tel'in ederken, bu düşüncelerle hareket etmiştir.
annemarıe schımmel
hırkalar artık yırtılmıyor.
üryan kaldı sufiler.
artık sufinin minberinden okunmuyor şi'r-i aşk.
imanım değil ama itimadım kalmadı.
Sûfiler,Cenab-ı Hakk'ın kucağındaki bebeklerdir...
Sufi; toprak gibidir, herkesi üzerinde ta$ır...
Sufi; güne$ gibidir, i$iği herkese ula$ır...
Sufi; yumu$ak huyludur, herkesle anla$ır...
Sufi; temiz kalplidir, hemen barı$ır...
Sufi; sabirlidir, o kadar ki bazen sabırla yarı$ır...
Sufi; sevmesini bilir, sevilmeyi ba$arır...
Sufi; hizmeti secer, yük cekmekten ho$lanır...
Sufi; Hakk'a a$iktir; a$iga edeb yakı$ır...
Nefsini tamamen köreltmiş, insandan meleğe doğru ilerlemiş bilge insan diyebilirim.
üstadına sorar talebesi:
-sufi kime derler?
-''sufi kime derler? '' diye sormayana derler.
öğrenmek
saflık anlamına gelen 'saffet' kelimesinden türemiş olsa gerek...
kibrit-i ahmer'in peşindeki
sufilik 8 peygamberle temsil edilen sekiz nitelik üzerine kurulmuştur:
1-oğlunu kurban eden hz.ibrahim'in cömertliği
2-ismailin boyun eğişi
3-eyyub 'un sabrı
4-zekeriyya 'nın simgeciliği
5-yahya nın yabancılığı(kendi yaşadığı topluma yabancı kalmıştı)
6-bir tası bir tarağı olan isa'nın onları da ihityacı olanı görünce verip öylece kalakalmış hac yolluğu
7-musa nın sof giymesi
8-cenab-ı hakkın kendisine yeryüzünün servetlerinin anahtarını verdiğinde 'Ya Rab! onları istemiyorum,beni bir gün aç bırak bir gün tok diyen Hz. Muhammed'in fakirliği..
aşk ile arınan saftır..maşuğun arıttığı ise sufi...
Mutasavviflara, giydikleri yun (süf) kumastan oturu sufi denildigi sanilir. Ama onlarin ayirt edici ozelligi, sufunin gunde bes vakit namazin otesinde de ibadet etmek istemesidir. Ozellikle gece yapilan ibadet, sufinin, Allah'a cok daha yakinlasmasini sagladigini dusunmesine yol acar.
Ama sufinin Allah'a yakinligi kimi dinlerde oldugu gibi onun dunyadan el etek cekmesine yol acmaz.
saf, temiz kişi manasında
Sofi