Kültür Sanat Edebiyat Şiir

seyyid ahmet arvasi sizce ne demek, seyyid ahmet arvasi size neyi çağrıştırıyor?

seyyid ahmet arvasi terimi Cay Keyfi tarafından tarihinde eklendi

  • Muhammet Mukan Ülkülü
    Muhammet Mukan Ülkülü

    Bir kalitedir. Ahlaktır, imandır, insandır, Müslüman'dır, Türk'tür...

  • İsmet Demir
    İsmet Demir

    Seyyi Ahmet Arvasi; bizlere ülkücülüğün gerçek tarifini öğütlemiştir eserlerinde her dem. Ülkü. Türk Milletini yüceltme davası değil; Türk'ü İslama hizmet ettirme davsı olarak bizlere sunmuştur öğretilerinde. Ülkücülüğü Mutlak doğruyu, mutlak iyiyi, mutlak güzeli lisanı hal ile yaşamak, Allah'n hükümlerini (Allah'n Emri bil ma'ruf, nehyi anil münkeri) İyiliği emretme, kötülükten uzaklaştırma işini nefsine benimsetip bütün beşere bu emri anlatma olarak terennüm etmek nihayi hedeftir ülkücülük. İ-layı kelimetullah'ı (Allah'ın İsmini) yeryüzüne yayma, yeryüzüne Allh'ın hükümleri doğrultusunda nizam verme, insanlık alemine adaleti barışı götürme kendi kültürel değerlerini yaşayabilecek fırsat ve zemin verme olarak eserlerinde sunmuştur biz insanlara.

  • Murat Mert Arvasi
    Murat Mert Arvasi

    adım murat mert arvasi şeyh nizamettin arvasinin kızı aliye arvasinin torunuyum böyle biz sülaleye ait oldugumdan dolayı gurur duyorum.

  • Nusret Orhan
    Nusret Orhan

    'Ben islam iman ve ahlakına göre yaşamayı en büyük saadet bilen,büyük Türk milletini iki cihanda aziz ve mesut görmek isteyen ve böylece islam'ı gaye edinen Türk milliyetçiliği şuuruna sahibim.'
    SEYYİD AHMET ARVASİ

    Dikkat edelim, ırkçı değil, milliyetçiyim diyor.

  • Sinasi Tahan
    Sinasi Tahan

    “Ben,İslam iman ve ahlakına göre yaşamayı en büyük saadet bilen, büyük Türk Milletini iki cihanda aziz ve mesut görmek isteyen ve böylece İslam’ı gaye edinen Türk milliyetçiliği şuuruna sahibim. İnanıyorum ki, hem Türk, hem Müslüman olmak, hem de muasır dünyaya öncülük etmek mümkündür.Ecdadımız bütün tarihleri boyunca bunu denediler ve başarılı oldular. O halde bizler niye bu tarihi misyonumuz yerine getirmeyelim.” S.Ahmet ARVASİ k.s.

    Hocamız kendisini böyle tarif ediyor. Yeni yüzyılımızın fikir mimarı, gönül mimarı olacak, Ahmet Yesevisi. Ruhun Şad Olsun Hocam.
    Seni çok özledik. Dualarımız senden şefaat istiyoruz.
    Şinasi Tahan

  • Sinasi Tahan
    Sinasi Tahan

    Bin yılın çınarı.İdeal İnsan. Yaşayan şehid. Asrın yesevisi. Salih aklın kaptanı. Peygamber aşığı. Tavizsiz bir Müslüman, Şuurlu bir Türk Milliyetçisi. Hayatını Allah ve Resulünün yoluna adamış, çile ve ızdıraba talip olmuş, gelecek nesillerin, hamle yaptıracak anlaşılmayı bekleyen binlerce makale ile, yazı ile, İdealist, aksiyon bir dava adamı.

    Allah Resulünün ve Onun aziz sahabi kadrosunun aşığı, onların izlerini adım adım takip eden ecdadı izamın aşığı, ve yüzyılımızdaki, İmamı Azamların, İmamı Gazalilerin, İmamı Rabbanilerin çizgini takip eden çağdaş SON TEMSİLCİSİ...

    Bizlere seslendi, ve yükselen bir tonla sesleniyor.

    Allah hepimize duyan bir kulak, idrak eden bir şuur, basiret versin. Üzerimizdeki uyuşukluğu, tembelliği kaldırsın, reaksiyon değil aksiyon dava adamları olmamızı, dünyamızda bizi çevreleyen ablukayı kırabilecek, fark geliştiren üretken beyin inançlı gönülllerden oluşan bir KADRO ile başarmamızı nasip etsin.

    Muhterem hocamız, Evladı Resül olan, Yaşayan şehid, Seyyit Ahmet ARVASİ ks. Hocamıza en içten dua ve özlemlerimizle... Allah şefaatına bizleri nail eylesin. Amin...

  • Barış Savaş
    Barış Savaş

    Seyyid Ahmet Arvasi hoca, kitaplarında Milliyetçiliğin İslama göre nasıl meşru olabileceğini, kavmiyetçilik davasının boş olduğunu gerçek davanın İslam, İlayı Kelimetullah olduğunu açıklamıştır. Türk Milletinin Müslümanların birleşmesinde öncü görevi üstleneceğini söylemiştir. Ülkücü gençlere (gerçek ülkücülere) nasihatler vererek gerçek davanın ne olması gerektiğini anlatmıştır. Nasihatlerine uyanlara, kitaplarını okuyanlara ne mutlu. Allah rahmet etsin Ahmet Arvasi hocaya.

  • Mete Yılmaz
    Mete Yılmaz

    seyyid sıfatı bana buyuk islam alımlerını anımsatmakla bırlıkte peygamberımız HZ MUHAMMED ın soyundan gelenlerı işaret etmektedır

  • Yağmur Bulut
    Yağmur Bulut

    Öğrenci;
    ^^Hocam,diye sormuş.İnsan,maymunun gelişmiş şeklidir^^ diyorlar.
    ^^Ne dersiniz? ^^

    Seyid Ahmet Arvasi cevap vermiş.
    ^^O mantığa göre çınar ağacı da, maydanozun gelişmiş şeklidir.^^

  • Mehmet Şakir Arvas
    Mehmet Şakir Arvas

    şunu öğrenmek istiyorum seyyidin kitabının ismi neden islam-türk diye değil de türk-islam diye başlamış bize hep din ırkın önündedir dedi hocalarımız teşekkür ederim

  • Güneş Seninle Doğacak
    Güneş Seninle Doğacak

    Nasuhi Bilmenler, Hamdi Yazırlar,
    İrşad dolu tebliğ dolu yazılar,
    Seyyid Arvasiler, Necip Fazıllar
    Bu toprağa ışık verdi, nur verdi...

  • Mahmut Turhan
    Mahmut Turhan

    TÜRK-İSLAM ÜLKÜSÜNÜ YOĞURANLAR

    Türk Milletinin tefekkürüne en az bin yıldan beri İslam Dini biçim vermektedir. Kurduğumuz muhteşem kitaplıklar incelendiğinde görülecektir ilim ve fikir adamlarımızca insanoğlunun meydana getirdiği her türlü kültür ve medeniyet ürünleri atalarımızca incelenmiş,araştırılmış, aşağı-yukarı bütün din ve inançlar süzgeçten geçirilmiş ve İslamiyet tam bir şuur ve yüksek bir irade ile tercih edilmiştir. Böylece “vahyin aydınlığına” ulaşan Türk’ün akıl ve idraki, İman-ı Buharileri, İmam-ı Gazalileri, Mevlana celaleddinleri, Yunus Emreleri, büyük mantıkçı ve şeyhülislam Mollafenarileri, Yunan felsefesini İmam-ı Gazali çapında tenkid edebilen ve yüce hünkar Fatih Mehmed Han’ın takdirlerine mazhar olan Hanzade efendileri; İmam-ı Birğivileri, İbn-i Kemalleri yetiştirdi ve onların fikir, kitap ve dersleri ile olgunlaşarak büyük imparatorluklar, dünyayı hayran bırakan kültür eserleri ve ölmez medeniyetler meydana getirdi.
    Biz bu yazımızda ve bunu takip edecek yazılarımızda, Türk-İslam kültür çizgisinde yürüyerek “yerel felsefe problemleri” karşısındaki yerimizi ve –dünya görüşümüzü- yüce dinimiz İslamiyet’in aydınlığında kısada olsa ortaya koymaya çalışacağız. Bütün “sahte tanrıları ve mabutları” gönüllerden, kafalardan, zaman ve mekan köşelerinden çıkarıp atmak isteyen “Allah’tan başka ilah yoktur” prensibini temel ölçü kabul eden şanlı Türk Milletini “Allah’ın ordusu” bilen “Türk Milleti birlik, Türk Devleti güçlü olursa insanlık kurtulur, zulüm biter” ölçüsü içinde hareket eden Türk-İslam ülkücülerinin –fikir sistemi- yüce Peygamberler silsilesinin mukaddes alın teri ile ıslanmış, Peygamberlik mührünü kıyamete dek elinde tutan şanlı kurtarıcımızın ve Peygamberlerimizin (O’na ve ONLAR’a selam olsun) nurdan ellerinde biçimlenmiş onu takip eden muhteşem “sahabi kadrosu” tarafından “Cihad Ruhu” ile beslenmiş büyük Veliler eliyle yoğrulmuştur. Türk-İslam ülkücüsü “Cahid-ü fillah” (Allah için savaşan) dır Türk-İslam ülkücüsünün büyük İman, aşk aksiyon adamı yüce Fatih bu ülküsünü şöyle dile getirir:
    “İmtisal-i Cahüd-u fillah oluptur niyyetim
    Din-i İslam’ın mucerred gayretidir gayretim
    Fazl-ı Hak-u himneti cund-i nicalullah ile
    Ehl-i küfrü ser-teser kahreylemektir, niyyetim
    Enbiyavu evliyayaistiradım var benim
    Cutuf-i haktandır hemen ümüt-i feth-i nusreti
    Nefis-ü mal ile nola kılsam cihanda ictihad
    Hamd-ü lillah var gazaya sad-hezaran nağbetim
    Umarım galib ola adayıdinedevletim.”
    İşte Türk-İslam ülküsünü yoğuran bu kadro ve bu ruhtur. Bu ruh, büyük Türk-İslam kültür ve medeniyetinden kaynaklanmaktadır. Bu dava ve ülkünün eskimediğini, modası geçmediğini bütün Türk-İslam düşmanları Allah’ın izni ile idrak edeceklerdir. Türk’e ve İslam’a kefen biçenlerin sonu korkunç olacaktır.


    SEYYİD AHMET ARVASİ

  • Ahmet Abdulbaki Karahan
    Ahmet Abdulbaki Karahan

    seyyid Ahmet arvasi türk-islam ülküsünün bayraklasan kahramanlarındandır.milliyrtçi nedir ve nasıl olmalıdır en iyi anlatan insan.o bir iman sembolü abidevi sahsiyet

  • Affan Orhan
    Affan Orhan

    arvasi ailesini yakından tanırım..içinden çok değerli insanlar çıktı..o gerçeği hpinizden dha fazl ayaşadı tıpkı diğer arvasiler gibi doğu anadolunu gerçeğini gördü..peki bi rger.eği bu kdar değiştirip halka sunmanızın sebebi neydi..yalan söylediniz efendim..diğer atrafta dedeniz peygamber efendimizde allahta bunu hesabını soracaktır.. sizin için dua edecem..

  • Faruk Delice
    Faruk Delice

    Önce merhum S.A. Arvasi hocamızı rahmetle anıyor, makamının cennet olmasını cenab-ı Hak`dan niyaz ve temenni ediyorum.

    Şimdi sizlere kısaca hayat hikayesini sunmak istiyorum. Aslında bir insanın nerde ve ne zaman doğduğu v.s. önemli değildir. Önemli olan kişinin icraatları, eserleri ve mefkuresidir. S.Ahmet Arvasi Hocaefendi 15 Şubat 1932 Pazartesi günü, Ağrı ilinin Doğubeyazıt kasabasında doğmuştur. Ailece, Van`ın Müküs (Bahqesaray) kasabasına bağlı Arvas (Doğanyayla) köyündendir. Soyadı kanunu çıktıktan sonra, köylerinin adı, soyadları olmuştur. Bu nedenle Muhitlerinde, o köyün adına izafetle [[Arvasi]]ler olarak tanınırlar. Babası, Van Gümrük Müdürlüğünden emekli Abdülhakim efendi, annesi; ev kadını Cevahir Hanımdır. Birisi kendinden büyük, beş kardeşi vardır.

    Evli ve beş çocuk babasıdır) . Merhum Arvasi’nin tahsil hayatı ise şöyledir;

    İlkokula Van`dan başlamış, Doğubeyazıt`da bitirmiştir. Daha sonra Erzurum Erkek Öğretim Okuluna kaydolmuştur. 1952 yılında ilk okul Öğretmeni olarak çalışıp, askerliğini yedek subay olarak tamamladıktan sonra, Ankara Gazi Eğitim Enstitüsü pedagoji bölümüne kaydolmuştur.
    1958 yılında oradan mezun olarak, sırasıyla Balikesir, Bursa ve İstanbul Eğitim Enstitülerinde [[Meslek dersleri]] öğretmenliği ve muhtelif öğretmen okullarında ve Enstitülerinde pedagoji öğretmenliği yapmıştır. Böylece, vatanına binlerce, hatta onbinlerce öğretmen yetiştirmiştir. Aynı zamanda Hergün Gazetesinde günlük makaleler yazmış ve birçok yayınlanmış eserleri vardır. S. Ahmet Arvasi hz.`lerinin yayınlanmış eserleri de şunlardır:

    Kendini Arayan İnsan, İnsan ve İnsan Ötesi, Türk-İslam Ülküsü 1, 2, 3, Eğitim Sosyolojisi, Diyalektiğimiz ve Estetiğimiz ile İlm-i Hal gibi kitapları yayınlanmıştır.

    1979 yılında emekli olmuştur. S. Ahmet Arvasi hoca efendi 31 Aralık 1988`de henüz 56 yaşındayken hakkın rahmetine kavuşmuştur. Yazarın kendi ifadesine göre ideali ve gayesi ise şöyledir; Ben, İslam, İman ve Ahlakına göre yaşamayı en büyük saadet bilen, büyük Türk Milletini iki Cihanda aziz ve mesut görmek isteyen ve böylece [[İslamı gaye edinen]] Türk milliyetçiliği şuuruna sahibim. Benim milliyetçilik anlayışımda, asla ırkçılağa, bölgeciliğe ve dar kavmiyet şuuruna yer yoktur. İster azınlıklardan gelsin, ister çoğunluktan gelsin, hertürlü irkçılığa karşıyım.

    Bunun yanında Şanlı Peygamberimizin [[Kişi kavmini sevmekle suçlandırılamaz]] Kavmin efendisi kavmine hizmet edendir ]]ve [[ Vatan sevgisi imandandır]] tarzında ortaya koydukları yüce prensiplerede bağlıyım.

    Öte yandan, İslam’ın, yakından uzağa doğru bir fetih ruhu ile bütün beşeriyatı [[tevhid bayrağı]] altında bütünleştirmeye çalışan bir ilahi sistem olduğunu da asla unutmuyorum.

    Yine, sevgili Peygamberinizin? ? ? İlim, müslümanın kaybolmuş malıdır, nerede bulursa alınmalıdır“ tarzında formülleştirdikleri mukaddes ölçüye bağlı olarak hızla [[muasırlaşmak]] gereğine inanmaktayım. Bu, Türk-İslam kültür ve medeniyetinin yeniden doğuşu (rönesansı) olacaktır. İslam`dan zerre taviz vermeksizin, yepyeni [[müesseseler]] ile zamanımızın bütün meseleleri, vahyin, peygamber tebliğlerin`in ve [[Sünnet yoluna]] bağlı büyük müctehidlerinin açıklamalarının ışığında, yeniden bir tahlile ve terkibe tabi tutulabilir.

    İnaniyorum ki, hem Türk olmak, hem Müslüman olmak, hem de muasır dünyaya öncülük etmek mümkündür. Ecdadımız, bütün tarihleri boyunca, bunu denediler ve başarılı oldular. O halde, bizler niye bu tarihi misyonumuzu yerine getirmeyelim? Asla unutmamak gerekir ki,? ? ? yabancı ideolojiler“ yabancı ve istilacı devletlerin fikir paravanalarıdır, milletleri içten vuran sinsi tuzaklardır. Bunu bildiğim ve buna inandiğim içindir ki, Türk devletini bölme ve Türk milletini parçalama oyunlarına ve tertiplerine karşı durmayı, büyük bir Namus ve Vicdan borcu bilmekteyim. Hele, bir Doğu Anadolu çocuğu olarak doğduğum ve büyüdüğüm böyle etrafında döndürülmek istenen hain niyetlere ve kahpe tertiplere karşı, elbette kayıtsız kalamazdım. Kesin olarak iman etmişimdir ki, Müslüman-Türk Milleti ve onun devletleri güçlü ise İslam dünyası da güçlüdür. Aksine bir durum varsa, bütün Türk Dünyası ile birlikte İslam Dünyası da sömürgeleşmektedir. Galiba, bu durumu, en iyi idrak edenlerde düşmanlarımızdır. Onun için, bütün İslam Dünyasını esir almak isteyen [[şer kuvvetlerinin]] ilk hedefi Türk Devletleri ve Türk Milleti olmuştur. Tarihten ibret almasını bilenler, bunu ayan beyan göreceklerdir. Durum, günümüzde de aynıdır.

    Onun için diyorumki, Türk Devletini yıkmak ve Türk Milletini parçalamak isteyen bölücüler, yalnız [[Türklüğe]] değil, İslam’a da ihanet etmektedir.

    İşte görüldüğü gibi ve yazarımızın kendi ifadesinden de anlaşıldığı üzere hayatını ve çalışmalarını Türk-İslam Ülküsüne adamıştır. Eserlerinde de ortaya koyduğu üzere kendisini Türk-İslam medeniyetinin yeniden dirilmesi için vakfetmiştir. Bunun gerçekleşmesi için nelerin gerektiğini, nasıl yaşanması lazim geldiğini anlatmaya çalışmıştır. Yine kendisi bir eğitimci ve pedagog olarak ilkönce insanı ele almış Peyg. Efen. [[Kendini bilen rabbini bilir ]] hadisi çerçevesinde insanı tanımaya ve tanıtmaya çalışmıştır. Onun için [[İnsan kendini aramaktadır]] demektedir.

    Biz, kendimizi aramaktan değil, kendimizi bulmak ümidini yitirmekten, yahut kendimizi aramak çabasını bırakmakdan korkmalıyız, diyor. Kendini bilenin, rabbini bileceğini, Rabbini bilenin de, Rabbinin kendisine şah damarından daha yakın olduğunu idrak ederek, gerçek manada, Rabbinin kulu olarak, onun koyduğu nizam içerisinde ebedi saadeti kazanmasi gerektiğini bilen insandır.

    S. Ahmet Arvasi hocaefendi; Dünyanın en önemli meselesinin [[İnanç buhranı]] olduğunu söylemektedir. Bunun için makalelerinde ve eserlerinde hep bunu ön planda tutmaktadır. Bu doğrultuda irşad ve bilgi verici eserlerini kaleme almıştır. Bir mütefekkir ve sosyolog olarak, Türk milletinin ve İslam aleminin sosyal problemlerini tesbit ederek, çözüm yollarını göstermiştir. Kurtuluşun İslamda olduğunu söyleyerek, kendi değerlerimizi, Kültürümüzü muhafaza ederek, Türk-İslam ülküsüne bağlı, Türklük şuur ve vakarına, İslam iman, aşk, ahlak ve aksiyonuna sahip, Türklüğü bedeni, İslamiyeti ruhu bilen, milletini teknolojik hamlelerle dünyanın bir numaralı devleti yapma özlemi ile çırpınan, Dünya Türklüğünün, İslam dünyasının ve bütün mazlum milletlerin ümidi olmaya namzet bir gençlik yetiştirmekten başka gayemiz olmadığını ortaya koymuştur. Bu sözleri ile S.A. Arvasi Hoca efendinin nasıl bir dava adamı ve idealist bir insan olduğunu görüyoruz. Eserlerini okuduğumuz ve incelediğimiz zaman yine görüyoruz ki, hayatını ve çalışmalarını Allah’ın ve Resul’ünün yoluna, hizmetine vakfettiğini. İlmi- Hal kitabındaki ithaf yazısından diğer eserlerine varana kadar neyi arzu ettiğini, neyi gaye edindiğini anlıyoruz.

    Son olarak kendisi hakikaten bir Türk-İslam Ülkücüsü olarak yılmadan, usanmadan davası uğruna mücadele etmiş bir değerli insandır. Onu burda tam manasıyla anlatmak mümkün değildir. Bu sebeble onu daha iyi anlamak ve tanımak için mutlaka eserlerini okumak gerektiğine inanıyorum. O zaman yazarımızı daha iyi tanımış ve nasıl bir kişiliğe, karaktere ve düşünceye sahip olduğunu idrak etmiş oluruz.

    Cenab-i Hak`dan tekrar kendisine gani gani rahmet niyaz ediyorum.

    Böyle ilim, eser bırakan insanların zaten amel defterleri kapanmaz. Çünkü iki cihan güneşi Pey. Efen. Hadisi Şeriflerinde [[İnsan öldüğü zaman amel defteri kapanır, ameli kesilir. Ancak üç kimse müstesna...]]

    Arvasi hocaefendi bunu bilerek ilme de çok önem vermiş. Kendisini bir ilim adamı olarak uhrevi ve dünyevi ilimlere çok yer vermiş, ilim her şeyden önce insanı Allaha götürmeli ve Şanlı Peygambere ulaştırabilmelidir, demiştir.

    Pey. Efen. (S.A.V.):

    [[İlim İslam’ın hayatıdır, canıdır]]Peygamber efendimiz her fırsatta ilmi ve alimleri öğmüşlerdir. Onun için ilim ve alimler üzerine çok hadisleri vardır. Buradan bir kaçını zikretmek istiyorum:

    [[Alimin uykusu, cahilin ibadetinden, uyanıklığından daha hayırlıdır, üstündür.]]
    [[Alimlerin hak yolunda akıttıkları mürekkep, şehid kanından daha mübarektir.]]
    [[Bir alimin ölümü, alemin ölümü gibidir.]]
    [[Alimler Peygamberlerin varisleridir.]]
    [[İlmiyle amel eden alimlere tabi olunuz. Onlar dünyanın ışığı, ahiretin kandilleridir.]]
    [[Alim bir kimseye hürmet ve tazim eden rabbine hürmet ve tazim etmiş olur.]]
    [[Alimin yüzüne bakmak ibadettir.]]daha bu konuda bir çok hadis-i şerif vardor. Qünkü, [[ Herşey için bir mani ilim için bir çok maniler vardır.]]buyruluyor.

    Bu nedenlerle, bir fikir ve gönül adamı olan, S. Ahmet Arvasi hocamız bunları iyi kavrayarak insanlara ve özellikle Türk milletine ve İslam âlemine faydalı olmak için okumuş, araştırmış, incelemiş ve yazılar ortaya koymuştur. Bunun için ebedi olarak alınacaktır. Allah kendisinden razı olsun diyorum. Bununla birlikte sizleri üç ihlas ve bir fatiha okumaya davet ediyorum.

    -El-fatiha-

  • Sonra Sonra
    Sonra Sonra

    Seyyid'dir başımın tacıdır gözümün nurudur. Yine de sormak isterdim bu milliyetçiliğin sebebini kendileri farklı bir milliyete mensupken?

  • Kenan Turkcan
    Kenan Turkcan

    'islamı kurtarmaya değil islamla kurtulmaya bakın.'
    SEYYIT AHMET ARVASI HOCA AHMET YESEVIYI HATIRLATIYOR BANA............

  • Kenan Turkcan
    Kenan Turkcan

    necıp fazıl kısakurekın hocası....Necıp fazıl çogu romanını SEYYID AHMET ARVASININ anlattıklarından yola cıkarak yazmıstır......

  • Ali Yuva
    Ali Yuva

    O BIR AHMEY YESEVI EKOLÜ.....YANI TÜRK-İSLAM ÜLKÜSÜ.....

  • Almıla Akgül
    Almıla Akgül

    TÜRK-İSLAM ÜLKÜSÜ.....

  • Almıla Akgül
    Almıla Akgül

    'Ben islam iman ve ahlakına göre yaşamayı en büyük saadet bilen,büyük Türk milletini iki cihanda aziz ve mesut görmek isteyen ve böylece islam'ı gaye edinen Türk milliyetçiliği şuuruna sahibim.'
    SEYYİD AHMET ARVASİ

  • Almıla Akgül
    Almıla Akgül

    Büyük dava ve fikir adamı.

  • Selim Sağır
    Selim Sağır

    'islamı kurtarmaya değil islamla kurtulmaya bakın.'