* Bir kapıdan gireceksin Neler neler göreceksin Her çileye göğüs gerip Hayat budur diyeceksin. Gün gelecek isyan edip Niye doğdum diyeceksin Gün gelecek isyanına Kahkahayla güleceksin. Seveceksin seveceksin Çok seveceksin. ....................(O.Gencebay)
Ey arkadaşlar! Tanrı birdir, büyüktür; tanrısal inanışların belirtisine bakarak diyebiliriz ki: İnsanlar iki sınıfta, iki devirde mütalâa olunabilir. İlk devir, insanlığın çocukluk ve gençlik devridir. İkinci devir, beşeriyetin erginlik ve olgunluk devridir. İnsanlık birinci devirde tıpkı bir çocuk gibi, tıpkı bir genç gibi yakından ve maddî vasıtalarla kendisiyle meşgul olunmayı gerektirir. Allah, kullarının lâzım olan olgunlaşma noktasına erişinceye kadar içlerinden vasıtalarla dahi kullarıyla meşgul olmayı tanrılık özelliğinin gereklerinden saymıştır. Onlara Hazreti Âdem Aleyhisselâm’dan itibaren bilinen ve bilinmeyen sayısız denecek kadar çok nebiler, peygamberler ve elçiler göndermiştir. Fakat Peygamberimiz vasıtasıyla en son dini, medenî gerçekleri verdikten sonra artık insanlıkla aracı ile temasta bulunmaya lüzum görmemiştir. İnsanlığın kavrayış, aydınlanış ve olgunlaşma derecesi, her kulun doğrudan doğruya, tanrısal ilhamlarla temas kabiliyetine eriştiğini kabul buyurmuştur ve bu sebepledir ki, Cenabı Peygamber, peygamberlerin sonuncusu olmuştur ve kitabı, en eksiksiz kitaptır.”
Mustafa Kemâl ATATÜRK - 1922 Kaynak: Nutuk III s. 1241
cümle cihan güzellerin yüzlerine ben örsün. gözlerinin balyozu oldu içerimdeki örsün ruhumdaki fırtınalar, merih’i usandırdı nuh’a haber eyleyim de, gelsin de tufan görsün.
* Leş bize göre rezildir ama domuza köpeğe şekerdir helvadır. ..............................................................................Hz. Mevlana
“Çakıl taşlarını bir kutuya koyun,hemen yerleşirler,hem de özene bezene yerleştireceğimizden çok daha iyi,insanlar da öğle,kendi başlarına bırakılırlarsa daha iyi teşkilatlanırlar.” (Fourier)
İnanıyorum ki son gülen Galatasaray olacaktır. Ekim'ler onların, Mayıs'lar bizlerindir.............................................(Adnan POLAT)
gecenin ne kadar uzun oldugunu ancak,yalniz ola bilir! ! ! ! !
İnsan bir bunaltıdır.
J.-P. Sartre
Hatasız bir insan olacak kadar zavallı değilim.
BAZI HOROZLAR GÜNEŞİN KENDİ İÇİN DOĞDUĞUNU SANIR
BEN SENİ SENLE ALDATMAK İSTEMEMİŞKEN
AMA SEN GÖZÜMÜN İÇİNE BAKA BAKA ALDATTIN.
* Bazı eşyalar insanlardan, bazı insanlarda eşyalardan değer alır......................................................(Hekimoğlu İsmail)
İranlı şair der ki:
Aşka uçma kanatların yanar..!
Mevlana der ki:
Aşka uçmadıktan sonra kanat neye yarar...
* Bir kapıdan gireceksin
Neler neler göreceksin
Her çileye göğüs gerip
Hayat budur diyeceksin.
Gün gelecek isyan edip
Niye doğdum diyeceksin
Gün gelecek isyanına
Kahkahayla güleceksin.
Seveceksin seveceksin
Çok seveceksin.
....................(O.Gencebay)
* Küçük bir tohuma koskoca çınarın şifresini gizleyen,
elbette olan bitenden habersiz değildir.
* Sahip olduğunuz tek araç bir çekiçse herşeyi çivi olarak görmeye başlarsınız.......................................(Maslow)
* Deha imkansızda mümkünü görebilmek demektir;
Gemilerin karada da yüzebileceğini sezmek Mehmet'lerden birini ''FATİH'' yapar.
.....................................................................(Selahaddin Şimşek)
* Senden önce gelenlerden ibret al, ama senden sonra gelenlere ibret
olma....................................(Sokrates)
Çok bilen,çok yanılır.Ama bilmeyen hep yanılır.
Uçağa binerek hacca gidersin,uçağı yapana gavurdur dersin.
Durgun su kokar.
ADI ANILDI DOSTUM DEDİM ADIM ANILDIĞINDA TANIMAM DEDİİ.........
Kahramanlar putlaştılırsa ölürler.
İnsan dilinin altında gizlidir. (Hz.Muhammed(s.a.v.)
Diline sahip ol. (Hz.Muhammed(s.a.v.)
ATATÜRK’TEN!
Ey arkadaşlar! Tanrı birdir, büyüktür; tanrısal inanışların belirtisine bakarak diyebiliriz ki: İnsanlar iki sınıfta, iki devirde mütalâa olunabilir. İlk devir, insanlığın çocukluk ve gençlik devridir. İkinci devir, beşeriyetin erginlik ve olgunluk devridir. İnsanlık birinci devirde tıpkı bir çocuk gibi, tıpkı bir genç gibi yakından ve maddî vasıtalarla kendisiyle meşgul olunmayı gerektirir. Allah, kullarının lâzım olan olgunlaşma noktasına erişinceye kadar içlerinden vasıtalarla dahi kullarıyla meşgul olmayı tanrılık özelliğinin gereklerinden saymıştır. Onlara Hazreti Âdem Aleyhisselâm’dan itibaren bilinen ve bilinmeyen sayısız denecek kadar çok nebiler, peygamberler ve elçiler göndermiştir. Fakat Peygamberimiz vasıtasıyla en son dini, medenî gerçekleri verdikten sonra artık insanlıkla aracı ile temasta bulunmaya lüzum görmemiştir. İnsanlığın kavrayış, aydınlanış ve olgunlaşma derecesi, her kulun doğrudan doğruya, tanrısal ilhamlarla temas kabiliyetine eriştiğini kabul buyurmuştur ve bu sebepledir ki, Cenabı Peygamber, peygamberlerin sonuncusu olmuştur ve kitabı, en eksiksiz kitaptır.”
Mustafa Kemâl ATATÜRK - 1922
Kaynak: Nutuk III s. 1241
Gal_ATA_saray TÜRKİYE'DİR
gözlerinin dokunduğu her mekan memleketim.
bakıverde uzamasın gurbetim, esaretim.
ahmet arif, 'hasretinden prangalar eskitmiş
beni böyle eskitense prangalı hasretin.
cümle cihan güzellerin yüzlerine ben örsün.
gözlerinin balyozu oldu içerimdeki örsün
ruhumdaki fırtınalar, merih’i usandırdı
nuh’a haber eyleyim de, gelsin de tufan görsün.
Ne hasta bekler sabahı,
Ne taze ölüyü mezar,
Nede şeytan bir günahı,
Seni beklediğim kadar.
................N.F.KISAKÜREK
* Leş bize göre rezildir ama domuza köpeğe şekerdir helvadır.
..............................................................................Hz. Mevlana
Cumhuriyet Bayraminiz kutlu olsun Antoloji sakinleri...
Turkiye Cumhuuriyeti ilelebet payidar kalacaktir...
“Çakıl taşlarını bir kutuya koyun,hemen yerleşirler,hem de özene bezene yerleştireceğimizden çok daha iyi,insanlar da öğle,kendi başlarına bırakılırlarsa daha iyi teşkilatlanırlar.” (Fourier)
'BABAN FAKİRSE SUÇ SENİN DEĞİL. FAKAT KAYIN PEDERİN FAKİRSE SUÇ SENİNDİR'
yaradan,yaratığı kuluna nefsinden üfledi
nankör insan kendi zülmüne düştü