hangi okyanus, gel benim aziz sultanım diye seslendi ve umman yoluna çağırdı da, bu çağrının istikametine yönelmeyen kaç deniz oldu… sonuçta birbirlerinin, şu konma göçmede gurbet yolculuğunun çilesi oldukları zannı ve böyle yazılmış umman fermanı isnadı, yığma kagir bir bina kadar temelsizdir… ellerin ummana açıldığı ve gözlerin gurupta olduğu, vaktin gözeriminin altına indiği demlerde, okyanus sanıyor mu ki dualarına eşlik eden bir deniz yok içinde… ve o esnada yaşaran gözlerinden dökülen şükran katrelerinde deniz köpük köpük erimiyor…
Yunus Nebî, Nübüvvet görevinde gereken sonuçları alamayınca, bıraktı herkesi kendi haline ve kendi müşahedesi kadarıyla dünyada yaşamaya başladı... Yani balığın karnına düştü! ... Bir süre geçince, fıtratının getirdiği şekilde o yaşam kendisini tatmin etmedi ve dünya yaşamından, gününü bedene dönük işlerle geçirmekten dolayı sıkıntıya düştü; balığın karnında boğulacak hâle geldi... Bu sıkıntı ile Özüne döndü ve Allah`ı müşahede ederek, kendi nefsinin hakkını, yani özünün gereğini yaşayamamakla nefsine zulmetmekte olduğunu farketti... Ve bu, kelimelere döküldü! ... 'Lâ ilâhe illâ ente subhaneke inniy küntü minez zâlimiyn'... Yani bir yaşantının sonundaki nokta oldu bu cümle... Bir yaşantıyı ifade eden bir şekil...
Yunus Nebî, Nübüvvet görevinde gereken sonuçları alamayınca, bıraktı herkesi kendi haline ve kendi müşahedesi kadarıyla dünyada yaşamaya başladı... Yani balığın karnına düştü! ... Bir süre geçince, fıtratının getirdiği şekilde o yaşam kendisini tatmin etmedi ve dünya yaşamından, gününü bedene dönük işlerle geçirmekten dolayı sıkıntıya düştü; balığın karnında boğulacak hâle geldi... Bu sıkıntı ile Özüne döndü ve Allah`ı müşahede ederek, kendi nefsinin hakkını, yani özünün gereğini yaşayamamakla nefsine zulmetmekte olduğunu farketti... Ve bu, kelimelere döküldü! ... 'Lâ ilâhe illâ ente subhaneke inniy küntü minez zâlimiyn'... Yani bir yaşantının sonundaki nokta oldu bu cümle... Bir yaşantıyı ifade eden bir şekil...
Aşikârdır Zat-ı Hak; görmeyi bir dilesen! .. 'BEN'liğidir var olan; adını silebilsen! .. Düşünürsün ki varsın; oysa bu varsayımın... Zat-ı Hak'tır varlığın; 'NEFS'ini görebilsen! ..
''Allah, nefsi, başka bir şeyi sevmesin diye kendisi’nden başka herşeyden onu kurtarmayı arzular. böylece, kendisi’ni doğal bir biçimde nefse tecelli ettirir. ve nefse, onun inkar edemeyeceği bir alamet verir. bu alamete, zorunlu bilgi denir. böylece nefis, o ruhsal ve cismani içerikteki bu surete doğru bir eğilim duyar. ruhu, kendisi’ne alıp, ona ikinci düzeyden nedenlerin mahiyeti bakımından, onda etkili olması gerektiğini öğretir. nefs, ancak böylelikle O’nu tanır ve aradaki nedenleri kendi adına değil, O’nun adına sever.''
Lale Baba Hz selam olsun Et ve ürünlerini yemez idiler. Birgün canı paça çorbası ister. Ne yapsa mani olamaz ve sonunda nefsine çık da ye der. Nefsi çıkar ve yer. Bu yüzden iki kez defn edilmişlerdir.
Aşikârdır Zat-ı Hak; görmeyi bir dilesen! .. 'BEN'liğidir var olan; adını silebilsen! .. Düşünürsün ki varsın; oysa bu varsayımın... Zat-ı Hak'tır varlığın; 'NEFS'ini görebilsen! .. AHMED HULÛSİ
Akılı olan kımse nefsıne demelıkı; Benım sermayen,yalnız ömürümdür.Başka bır seyım yoktur.Bu sermaye, o kadar kıymetlıdır ki,her cıkan nefes hıcbır seyle tekrar ele gecmez ve nefesler sayılıdır,azalmaktadır.O halde bu günü elden kacırmamak bu saadete kavusmak için kullanamamaktan daha büyük ziyan olur mu? Yarın ölecek miş gıbı bütün azaları haramdan koru.....
Canlı türleri arasında sadece bazı insanlarda mevcut olan özellik, toplumsal yaşamda yaygın olan bencilliğin reddi anlamına gelen,hayat sadece kendi menfaatlerini korumak,neslini sürdürmek,hayatın zevklerini tatmak demek olmadığını anlatan kelime.Bu dünyada çok şeye sahipken yaşamı sona erdiğinde sahip olduğu şeylerin diğerlerinin hakkı olduğunu anlama becerisi.
Canlının canlılığı ve devamlılığı için gerekli ihtiyaçlara ve/veya bunların abartılı hallerine denir. Ne olursa olsun (putperestlik, totem dinler dahil) tüm inançların mücadele ettiği, arınılmasıyla fayda sağlanacağı umulan ciddi fiziksel ihtiyaçlardır.
Daha çok organizmanın fiziksel ihtiyaçlarını tamamen yok etmek yerine sınırlandırmak, azaltmak, dönemsel olarak yasaklama şeklindedir.
Bazı inanışlarda nefs yönünde hareketler ölüm cezasına kadar gidebilmektedir.
Nefs insanın 3 vucudundan biridir 19 Afete sahiptir Zan, zulum fitne, küfür, yalancılık, dedikodu, hırsızlık, öfke, iptilalar(bağımlılık) , Murailik(yağcılık iki yüzlülük) , zalimlik, cimrilik, isyan, fesat, sabırsızlık, cehalet....vs Din bu afetlerin islahı için Allah C.C. tarafından var edilmiştir
anahtar kelimeler...
umman\hak... okyanus/ruh... deniz/nefs...
hangi okyanus, gel benim aziz sultanım diye seslendi ve umman yoluna çağırdı da, bu çağrının istikametine yönelmeyen kaç deniz oldu… sonuçta birbirlerinin, şu konma göçmede gurbet yolculuğunun çilesi oldukları zannı ve böyle yazılmış umman fermanı isnadı, yığma kagir bir bina kadar temelsizdir… ellerin ummana açıldığı ve gözlerin gurupta olduğu, vaktin gözeriminin altına indiği demlerde, okyanus sanıyor mu ki dualarına eşlik eden bir deniz yok içinde… ve o esnada yaşaran gözlerinden dökülen şükran katrelerinde deniz köpük köpük erimiyor…
Nefs yeryüzü halifelerine lütuf edilmiş bir armağan...
Ey dünyaperest nefsim!
Acaba sırf dünya için mi yaratılmışsın ki,
bütün vaktini ona sarf ediyorsun?
Nefsimin terbiye ve tedavisi kadar hiçbir şey bana zor gelmedi.
Çünkü o kah benden yana oluyor, kah aleyhime dönüyordu..
Süfyan Sevri Radıyallahu anh
Yunus Nebî, Nübüvvet görevinde gereken sonuçları alamayınca, bıraktı herkesi kendi haline ve kendi müşahedesi kadarıyla dünyada yaşamaya başladı... Yani balığın karnına düştü! ...
Bir süre geçince, fıtratının getirdiği şekilde o yaşam kendisini tatmin etmedi ve dünya yaşamından, gününü bedene dönük işlerle geçirmekten dolayı sıkıntıya düştü; balığın karnında boğulacak hâle geldi...
Bu sıkıntı ile Özüne döndü ve Allah`ı müşahede ederek, kendi nefsinin hakkını, yani özünün gereğini yaşayamamakla nefsine zulmetmekte olduğunu farketti... Ve bu, kelimelere döküldü! ...
'Lâ ilâhe illâ ente subhaneke inniy küntü minez zâlimiyn'...
Yani bir yaşantının sonundaki nokta oldu bu cümle... Bir yaşantıyı ifade eden bir şekil...
Yunus Nebî, Nübüvvet görevinde gereken sonuçları alamayınca, bıraktı herkesi kendi haline ve kendi müşahedesi kadarıyla dünyada yaşamaya başladı... Yani balığın karnına düştü! ...
Bir süre geçince, fıtratının getirdiği şekilde o yaşam kendisini tatmin etmedi ve dünya yaşamından, gününü bedene dönük işlerle geçirmekten dolayı sıkıntıya düştü; balığın karnında boğulacak hâle geldi...
Bu sıkıntı ile Özüne döndü ve Allah`ı müşahede ederek, kendi nefsinin hakkını, yani özünün gereğini yaşayamamakla nefsine zulmetmekte olduğunu farketti... Ve bu, kelimelere döküldü! ...
'Lâ ilâhe illâ ente subhaneke inniy küntü minez zâlimiyn'...
Yani bir yaşantının sonundaki nokta oldu bu cümle... Bir yaşantıyı ifade eden bir şekil...
Aşikârdır Zat-ı Hak; görmeyi bir dilesen! ..
'BEN'liğidir var olan; adını silebilsen! ..
Düşünürsün ki varsın; oysa bu varsayımın...
Zat-ı Hak'tır varlığın; 'NEFS'ini görebilsen! ..
''Allah, nefsi, başka bir şeyi sevmesin diye kendisi’nden başka herşeyden onu kurtarmayı arzular. böylece, kendisi’ni doğal bir biçimde nefse tecelli ettirir. ve nefse, onun inkar edemeyeceği bir alamet verir. bu alamete, zorunlu bilgi denir. böylece nefis, o ruhsal ve cismani içerikteki bu surete doğru bir eğilim duyar. ruhu, kendisi’ne alıp, ona ikinci düzeyden nedenlerin mahiyeti bakımından, onda etkili olması gerektiğini öğretir. nefs, ancak böylelikle O’nu tanır ve aradaki nedenleri kendi adına değil, O’nun adına sever.''
Lale Baba Hz selam olsun
Et ve ürünlerini yemez idiler. Birgün canı paça çorbası ister. Ne yapsa mani olamaz ve sonunda nefsine çık da ye der. Nefsi çıkar ve yer. Bu yüzden iki kez defn edilmişlerdir.
Nefs hazır hale geldiğinde mirac için burak....
nefs.. arapçadan başka hiç bir dilde yok.... ruhla kalp arasında bir bağ...ama nasıl bi bağ...! ?
.
kimileri uyandırmamak için çok ugraşır, kimileri uyutmamak için,kimileri uyutmak için...
Aşikârdır Zat-ı Hak; görmeyi bir dilesen! ..
'BEN'liğidir var olan; adını silebilsen! ..
Düşünürsün ki varsın; oysa bu varsayımın...
Zat-ı Hak'tır varlığın; 'NEFS'ini görebilsen! ..
AHMED HULÛSİ
Akılı olan kımse nefsıne demelıkı; Benım sermayen,yalnız ömürümdür.Başka bır seyım yoktur.Bu sermaye, o kadar kıymetlıdır ki,her cıkan nefes hıcbır seyle tekrar ele gecmez ve nefesler sayılıdır,azalmaktadır.O halde bu günü elden kacırmamak bu saadete kavusmak için kullanamamaktan daha büyük ziyan olur mu? Yarın ölecek miş gıbı bütün azaları haramdan koru.....
O en dışın dışındadır..en için de içindedir..gözleri ondan ayırmamak gerek..
nefis insan in kendisi Akil dir
Canlı türleri arasında sadece bazı insanlarda mevcut olan özellik,
toplumsal yaşamda yaygın olan bencilliğin reddi anlamına gelen,hayat sadece kendi menfaatlerini korumak,neslini sürdürmek,hayatın zevklerini tatmak demek olmadığını anlatan kelime.Bu dünyada çok şeye sahipken yaşamı sona erdiğinde sahip olduğu şeylerin diğerlerinin hakkı olduğunu anlama becerisi.
hergün ışık duvarını aşıp ışık hızı ile berzah alemine gidip hayatını yaşayan vücudumuz.
enerjiden oluşan vücudumuz.3 vücudumuzdan birisi...
Canlının canlılığı ve devamlılığı için gerekli ihtiyaçlara ve/veya bunların abartılı hallerine denir. Ne olursa olsun (putperestlik, totem dinler dahil) tüm inançların mücadele ettiği, arınılmasıyla fayda sağlanacağı umulan ciddi fiziksel ihtiyaçlardır.
Daha çok organizmanın fiziksel ihtiyaçlarını tamamen yok etmek yerine sınırlandırmak, azaltmak, dönemsel olarak yasaklama şeklindedir.
Bazı inanışlarda nefs yönünde hareketler ölüm cezasına kadar gidebilmektedir.
mevlananın yakışıklı delikanlı olarak tabir ettiği ve hiçbi güzelliğe kanmamak gerektiğini öğütlediği...
Ne ki nefsine ağır geliyor, onu işle
...........................Ataullah iskender
bedeni arzularımız...
kontrol altına almak ve yünetmek en doğrusu belki..
bizler
insanların kontrol altına alamadıkları duygu
Nefs insanın 3 vucudundan biridir 19 Afete sahiptir Zan, zulum fitne, küfür, yalancılık, dedikodu, hırsızlık, öfke, iptilalar(bağımlılık) , Murailik(yağcılık iki yüzlülük) , zalimlik, cimrilik, isyan, fesat, sabırsızlık, cehalet....vs
Din bu afetlerin islahı için Allah C.C. tarafından var edilmiştir
kendinden nefsine kaçarsan helak olursun;
kendinden ALLAH'a kaçarsan felah bulursun
Nefis insanın iki kaşı arasında bulunan.. ve insanları kötülük yaptıran şeydir..