Ülkesini sevmektir. Ülkesinin ve insanlığın iyiliği için elinden geleni yapmaktır. Milliyetçilik ve ırkçılık farklı kavramlardır. Tüm ırkların iyi niyetli insanlarını seviyorum.
Dünyanın gelişmiş ülkeleri bir araya gelmişler. Bir gün, en son teknolojilerle üretilmiş bir bilgisayara bütün ülkelerle ilgili verileri yüklemişler ve sormuşlar: 'Dünyanın sahibi kim olacak? ' Bilgisayar uzun süre bilgileri değerlendirmiş ve büyük an gelmiş. Nefesler tutulmuş. Bilgisayar, sonucu yazıcıya göndermiş. Hakem heyeti sonucu ilan etmiş. 'Türkiye' Herkes şaşırmış. Mutlaka bir yanlışlık olmuştur düşüncesiyle aynı soruyu bir kez daha sormuşlar Bilgisayar uzun süre çalıştıktan sonucu yazıcıya göndermiş. 'Türkiye' Tüm dünya şoka girmiş. Birisinin aklına 'niye? ' diye sormak gelmiş. Herkes bu fikri beğenmiş ve bilgisayara sormuşlar. 'Niye? ' Bilgisayar sonucu yazıcıya hiç düşünmeden göndermiş. 'Herkes bir gün uzaya çıkacak ve dünya Türklere kalacak'
cinayet azmettiriciligi demek.....dostlugu kardesligi kana bulamak demek........dink in katili yine sizlerin arasından çıkacak bu kesin......türklüge en büyük zararı asıl bu milliyetçi ruh veriyor..............utanıyoruz sizden.......
milliyetcilik milletni sevmektir ama bu sevgi asla baska milletleri hor gürmek seklinde olmamalıdır öle olursa buna milliyetcilik denmez faşistli ırkcılık kafa tascılık denir.bencemilliyetcilik vatanın milletini sever herkesin olması gereken bir seydşir cünkü milliyetcilik bir sevgidir
milletlerin hayatında önemli bi yer tutuğuna şahit olduğumuz ve sosyolojinin içtimai ırkolarak ele aldığı ve biyolojik ırkçılık tan tamamen ayrı diğer bir gerçek vardır. Türk Milliyetçiliği, politikasını biyolojik üzerine kurmayı reddetmekle beraber içtimai ırk gerçeğini unutmaz. şöle ifade edeyim ben soy olarak bir rumum. sadece bizim köy ve çevresinde rumlar, çerkezler, lazlar, gürcüler, türk soyları ve bir çok millet mevcut, bunu bütün bölgeye dağıttığınızı düşünün. ama biz bunlar için karadenizli genellemesini kullanıyoruz. niye bu insanları birleştiren ortak özellik karadenizli olmaları. bunu bütün türkiye ye dağıtın. çeşitli biyolojik ırklara mensup olmalarına rağmen bütün insanları birleştiren bi kavram bu insanları birleştiren bir kavram kullanmalıyız. yani türklük biyolojik değildir, içtimaidir. bu kavram bütün dünyada var olan bişyedir. mesela isviçreli diye bir ırk yoktur, ama oranın insanları kendilerini bir isviçreli olarak hissetmektedir. neden isviçreli olmak onlar için ortak bir özelliktir. dikkat edin soyları isviçreli değil bunların. ve ya amerikalı olmak. amerikan ırkı diye bi kavram yoktur ama onlar amerikalıdırlar. bu kavramda insanları birleştiren ortak özelliklere göre alırsak bütün türkiyedeki insanlar için ortak bir kavram kullanmamız gerekir. bu onların soyları olmayabilir ama bu ülkeye göre değerlendirmemiz gerekir. Ve en son olarak allah türkü korusun dediğimiz zaman türk ırkını değil bütün ülkede yaşayanları anlamamız gerekir. Atatürk boşyere demiyor. ne mutlu türküm diyene. dikkat edin türk olana değil türküm diyene.... bu ülkede faşistlik yapanları da kınıyoruz. faşist olgu insanları bölmekten başka bişey yapmaz. bu anlamda türk milliyetçilerine faşist diyenleri de ayrıca kınıyorum lütfen kavramların anlamını bilelim.
PEKİ NEDEN MİLLİYETÇİLİK? Dünya bir çarpışma alanıdır.Allah, dünayayı bir çarpışma düzeni içinde yaratmış,yaratılanlar bir çarpışma düzeni içinde yaşayıp bugüne gelmiştir. Bunun neden niçin böyle oldugu hakkındaki yüksek felsefi düsünceleri bir yana bırakip gerçeği oldugu gibi kabul edersek,çarpışmaya hazır bulunmanın en hayati prensip oldugu sonucuna kendiliginden varırız. Kızıl Elma Ülküsüne 'tehlikeli maceracılık' diyenler yahudilere bakıp düşünmelidirler.Yahudiler 2000 yıl önce kaybettikleri vatanlarını yeniden ele geçirmek ve yanlız kitaplarda kalmış olan ibrani dilini diriltip bir konusma dili haline getirmek uğrundaki çalışmaları ile dünayaya örnek olmuşlardır. İşte bu ülkü sahibi olmanın verdiği manevi güçle korkaklığı atasözü haline gelen bu millet milli ülküsünden aldığı güçle herhangi bir millet kadar cesaretle çarpışıyor.Milli kahramanalar yetiştiriyor ve bu milli kahramanlar ölüme mahkum edildikeri halde ve af dileseler bağışlanacakları halde ingiltereden af dilemeyerek milletlerine şeref verme suretiyle ölüyor.Bu miili ülkü sayesinde Flisitindeki bir avuç Yahudi yalnız Araplarla degil,koca İngiltere ile savaşı göze alıyor. 1945 Güvenlik Konseyi seçimleri göstermiştirki kimseden birsey istememek,herkesle hoş geçinmek ittifaklar yapmak bir millete itibar sağlamıyor. Nitekim, daha sonra Türkiye herkesle dost geçinmedigi, Kore savaşına katıldığı ve Kıbrıs yüzünden müttfefiki Yunanistan ile çatıştığı halde,itibarı eskisine göre çok yükselmiş ve 1960 ile 1963'te iki kere Güvenlik Konseyine seçilmiştir. Kızıl Elma Türk Milletinin manevi besinidir. Açlar yiyecek bulamadıkları zaman nasil faydasız zararlı hatta zehirli besinleri yerlerse,Türk Milleti de 'Kızıl Elma' kendisine yasak edildiği icin Marksizm,kapitalizm.kozmopolitizm gibi zararlı fikirlere el uztıyor. Fakat artık bu devir kapanmıştır. Gittikçe uyanan milli şuur karşısında gafiller ve hainler, Türk Milleti'ni daha çok aldatamayacaktır.Kızıl Elma yolunu kapatamayacaklardır.
hepimizin başını yakan bir düşünce,tamam herkez milletini sevsin ama milliyetçi olmasın.Biz milliyetçi olduk,araplar da milliyetçi oldu,ermeniler de oldu,birliğimiz bozuldu,kardeşliğimizi unuttuk,gerçi bu kavramlarıda dünyaya kimlerin yaydığı,niye yaydığı da biliniyor ama...
National Geographic Derneği ile IBM ortaklığında başlatılan Genografi Projesi'nin başına getirilen Dr. Spencer Wells'in, 'Türkiye'de Türk geni az' sözlerine, Türkiye'den uzmanlar da katıldı. Bu açıklamalara şaşırmadıklarını söyleyen uzmanlar, Türklerin genlerinin karışık olduğunu söyledi. Wells'in, 'Anadolu'da Türk dili ve kültürünün yayıldığını biliyoruz. Ancak veriler, Selçuklu ile Orta Asya'dan Anadolu'ya gelen Türk geninin burada çok yayılmadığını gösteriyor. Türkiye, çok heterojen bir yer' açıklamasına yapılan yorumlar şöyle:
Çünkü, Türkiye göç yolları üzerinde
PROF. DR. ASLIHAN TOLUN (Boğaziçi Üniversitesi Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü Öğretim Üyesi) : 'Genetik olarak Anadolu yapısında olduğumuz 5 - 6 yıl önce çıktı. Birkaç yıl önce yabancılarla ortak olarak Türklerin genetik kökeni konulu bir araştırma yapmıştık. Orada da aynı sonuç çıkmıştı. Tükler çok heterojen. Bu aslında beklenen de bir sonuç. Çünkü Türkiye göç yolları üzerinde. Önemli olan insanların kültür birliğidir. Genetik köken, bu konuda ikinci planda. Türkler genetik bakımdan çevresindeki insanlara benziyor. Ortadoğu, Balkanlar ve Kafkaslara benziyoruz. Ermenilere de, Araplara da biraz benziyoruz ama kendimize özgü bir yapımız var.'
Genlerin karışık olması beklediğimiz bir şey
DOÇ. DR. ÇEVİK TUFAN (Pamukkale Üniversitesi Histoloji ve Embriyoloji Anabilim Dalı ile Gen Mühendisliği ve Biyoteknoloji Araştırma Uygulama Merkezi Öğretim Üyesi) : 'Haber çok şaşırtıcı değil. İnsan organizmasında birtakım genlerimiz kalıcı genler. Yani korunan genler. Korunan genler, her ırkta aynı fonksiyonu gören, insan organizmasında sabit görevleri olan genler. Bunların değişkenliğinden bahsetmiyorlar. Bizi belirleyen karakterleri bahsediyor haber. Bu da çok şaşırtıcı değil. Karışık olması beklediğimiz bir şey. Araştırmanın sonuçları da o yönde bulgu verecek. Bize araştırma yapmadan da sorsalar, Türk halkını gruplara ayırsak Avrupalılara, Afrikalılara, Amerikalılara, Uzakdoğu'ya benzeyen gruplara bölsek, sadece ve sadece Türk özellikleri taşıyor olacak bir grup bulamayacaktık. Bizim beklentilemizi doğrular yönde bir çalışma.'
Dünyayla çok fazla haşır neşiriz
PROF. DR. HAKAN ŞATIROĞLU (Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Anabilim Dalı Öğretim Üyesi) : 'Heterojen bir yer olması çok doğal, biz göçmeniz. Biz, durduğumuz yerde durmamışız. Cinsel cazibe çok önemli. Türkler gerek erkekleri gerek kadınları göçmen oldukları için çok rahatlıkla kapalı kalmamışlar. Sürekli bir hoşgörü içinde bulundukları toplumda gen alıp vermişler, eş alıp vermişler. Bu konuda kapalı bir toplum değil. Osmanlı'nın da yapısında zaten o kadar güzel bir karışıklık vardır ki. Bu karışıklığa güzel diyorum, çünkü dünyayla çok fazla haşır neşiriz. Genlerimizin karışık olması doğal.' milliyet 17.05.2005
Evet,bazy süslü cümleler gözüme çarpty milliyetçilik lehinde ve aleyhinde..Arkada?lara bazi mevzularda katiliyorum; nedir milliyetçilik? Gerekli mi? Dünyada her cemiyet kendi milliyetçili?ini savunuyorsa bunun dy?ynda kalinmasi olanakli midir? Ayrica bu akimi muhasir medeniyetin be?i?i Fransa çikardi Osmanliyi da yykty..Bence bir fikrin söz bölümünden çok icraat ve i?lerli?i önemlidir..Ça?imizda milliyetçilik geçerlidir ve bizi bu istikamette sürüklemektedir...Yçimizde yurtdi?inda kalanlar bilir,gidin en medeni topluma sizi milliyetininizden dolayi di?larlar,kendi milletlerini üstün tutarlar..ke?ke böyle olmasa ama gerçekler budur i?te....Sen kendi milliyetini korumazsan herhangi bir kavmin peyki olursun...
milliyetçilikten daha saçma bir akım yoktur yani bir insan neden uzun bir süre ailesinin aralarında yaşadığı bir insan topluluğunu başka yerde yaşayan insan topluluklarına üstün tutsun bunun mantığı nedir hepimiz insanız değil mi o zaman bu ayrımlar ne diye bizim milletimiz insanlık vatanımız dünyadır.....
Milliyetçilik ile vatanseverlik(yurtseverlik) sürekli birbiriyle karıştırılıyor. Herkes vatansever olmalıdır.Vatanını yurdunu her tür haksızlığa karşı korumalıdır, ekonomik/siyasal bağımsızlığı için mücadele etmelidir. Ancak 'milliyet' insanın tabi olduğu ırk-kan-genetik yapı ile ilgilidir.MİLLİYET - ÇİLİK de 'kelime anlamı' olarak bu ırkın, kanın(milliyetin) diğer ırklara karşı üstünlüğünü savunmak anlamına gelir.Bu da ırkçılıktan farksızdır.
Ama dediğim gibi YURTSEVERLİK (vatanseverlik) kelimesinin hiç bir zaman ırkçılık kelimesiyle alakası yoktur.Sadece ülkesini(vatanını) sevmek anlamına gelir.
Bütün problem kelimelere yanlış anlamlar yüklenmesinden kaynaklanıyor diye düşünüyorum.
bence, sağcı veya solcu, herkes milliyetçi olmalıdır.bakın Yunanistan'a..sorun olunca hepsi TÜRKiYE'ye karşı birleşiyorlar.sayfalarca yazmak bu konuda saçmalık bence :)) işin özü, yurdunu sevmek olmalı,değil mi? ? ? ?
Milliyetçilik; Türkü sevmek, ama arab'a fars'a hiç bir millete düşman olmamak kaydıyla, kendisini diğer milletlerden üstün görmemek kaydıyla gerekli olan, aksi durumda zararlı olan bir vakıadır.
-Kabir sorularında 'hangi millettensin' diye bir soru yok bu bir.. -Biz İbrahim a.s. milletini kabirde sorulur diye sevmiyoruz...yani mecburiyetten hasıl bir şey değil bu iki.. -Tük ve İslamı birbirine alternatifmiş gibi algılamak nasıl bi anlayışın ürünüdür..sanki ikisinden birini seçmek zorundadır insan..hem türk hem müslüman olamaz ya..nasıl bi yaklaşımdır..bu üç -İbrahim a.s. Milletine yüzyıllarca bayraktarlık yaptığı için seviyoruz biz Türkü...Yüce Yaradanın bize bunlara rağmen böyle hesabı soracağını düşünmüyoruz bu da dört.. Kabirde hangi futbol takımını tuttuğumuz sorulacakmıdır mesela? Kabirde sorulacak şeyler dışında hiç bir ilgimiz,bir amacımız, olmayacaksa niçin herkesin farklı tutkuları var? ve bu tutkuların İslamla çelişmeyenlerinden de sual olunacakmıyız?
Fasizmin KUKLASI olmanin bir kilifi... :)
irkcilarin taktigi maske..
Ülkesini sevmektir. Ülkesinin ve insanlığın iyiliği için elinden geleni yapmaktır. Milliyetçilik ve ırkçılık farklı kavramlardır. Tüm ırkların iyi niyetli insanlarını seviyorum.
Dünya Türklerin Olacak
Dünyanın gelişmiş ülkeleri bir araya gelmişler. Bir gün, en son teknolojilerle üretilmiş bir bilgisayara bütün ülkelerle ilgili verileri yüklemişler ve sormuşlar: 'Dünyanın sahibi kim olacak? '
Bilgisayar uzun süre bilgileri değerlendirmiş ve büyük an gelmiş. Nefesler tutulmuş. Bilgisayar, sonucu yazıcıya göndermiş. Hakem heyeti sonucu ilan etmiş. 'Türkiye'
Herkes şaşırmış. Mutlaka bir yanlışlık olmuştur düşüncesiyle aynı soruyu bir kez daha sormuşlar Bilgisayar uzun süre çalıştıktan sonucu yazıcıya göndermiş. 'Türkiye'
Tüm dünya şoka girmiş. Birisinin aklına 'niye? ' diye sormak gelmiş. Herkes bu fikri beğenmiş ve bilgisayara sormuşlar. 'Niye? '
Bilgisayar sonucu yazıcıya hiç düşünmeden göndermiş. 'Herkes bir gün uzaya çıkacak ve dünya Türklere kalacak'
Uluslararası bir stratejidir..
Tapınılacak, Türk'ü kutsayıp Faşistliğe vardırılacak bir olgu değildir.
cinayet azmettiriciligi demek.....dostlugu kardesligi kana bulamak demek........dink in katili yine sizlerin arasından çıkacak bu kesin......türklüge en büyük zararı asıl bu milliyetçi ruh veriyor..............utanıyoruz sizden.......
Milliyetçilik, çağdaşlık demek, birleşmek demek, güçlenmek demek. Türkiye'de TÜRKÜM demek. Irkçılığın ölümü demek. İlkelliğin, bölücülüğün, vatan hainliğinin sonu demek. IRK YOK, MİLLET VAR!
Çelik ile barutun üzerine et ve kanla yürümek tek millet tek devlet tek bir ülkü için ölmek.Asil olmak dedelerimizin olduğu gibi
milliyetcilik milletni sevmektir ama bu sevgi asla baska milletleri hor gürmek seklinde olmamalıdır öle olursa buna milliyetcilik denmez faşistli ırkcılık kafa tascılık denir.bencemilliyetcilik vatanın milletini sever herkesin olması gereken bir seydşir cünkü milliyetcilik bir sevgidir
milletlerin hayatında önemli bi yer tutuğuna şahit olduğumuz ve sosyolojinin içtimai ırkolarak ele aldığı ve biyolojik ırkçılık tan tamamen ayrı diğer bir gerçek vardır. Türk Milliyetçiliği, politikasını biyolojik üzerine kurmayı reddetmekle beraber içtimai ırk gerçeğini unutmaz.
şöle ifade edeyim ben soy olarak bir rumum. sadece bizim köy ve çevresinde rumlar, çerkezler, lazlar, gürcüler, türk soyları ve bir çok millet mevcut, bunu bütün bölgeye dağıttığınızı düşünün. ama biz bunlar için karadenizli genellemesini kullanıyoruz. niye bu insanları birleştiren ortak özellik karadenizli olmaları. bunu bütün türkiye ye dağıtın. çeşitli biyolojik ırklara mensup olmalarına rağmen bütün insanları birleştiren bi kavram bu insanları birleştiren bir kavram kullanmalıyız. yani türklük biyolojik değildir, içtimaidir.
bu kavram bütün dünyada var olan bişyedir. mesela isviçreli diye bir ırk yoktur, ama oranın insanları kendilerini bir isviçreli olarak hissetmektedir. neden isviçreli olmak onlar için ortak bir özelliktir.
dikkat edin soyları isviçreli değil bunların.
ve ya amerikalı olmak. amerikan ırkı diye bi kavram yoktur ama onlar amerikalıdırlar.
bu kavramda insanları birleştiren ortak özelliklere göre alırsak bütün türkiyedeki insanlar için ortak bir kavram kullanmamız gerekir. bu onların soyları olmayabilir ama bu ülkeye göre değerlendirmemiz gerekir.
Ve en son olarak allah türkü korusun dediğimiz zaman türk ırkını değil bütün ülkede yaşayanları anlamamız gerekir.
Atatürk boşyere demiyor. ne mutlu türküm diyene. dikkat edin türk olana değil türküm diyene....
bu ülkede faşistlik yapanları da kınıyoruz. faşist olgu insanları bölmekten başka bişey yapmaz. bu anlamda türk milliyetçilerine faşist diyenleri de ayrıca kınıyorum lütfen kavramların anlamını bilelim.
Neidüğübelirsiz olmamaktır...Bir aidiyetin olmalı...Çingene bile olsan...Bak ki ne diyor...'Olsun da çamurdan olsun...'
mustafa ali tor....
insanın insanlaşabilmesi için, kendisini azad etmesi gereken aidiyet biçimi
ATATÜRK İLKELERİ' nden biridir.
TÜRK MİLLETİ' ne bağlı kalmak ve sadık olmak.
PEKİ NEDEN MİLLİYETÇİLİK?
Dünya bir çarpışma alanıdır.Allah, dünayayı bir çarpışma düzeni içinde yaratmış,yaratılanlar bir çarpışma düzeni içinde yaşayıp bugüne gelmiştir.
Bunun neden niçin böyle oldugu hakkındaki yüksek felsefi düsünceleri bir yana bırakip gerçeği oldugu gibi kabul edersek,çarpışmaya hazır bulunmanın en hayati prensip oldugu sonucuna kendiliginden varırız.
Kızıl Elma Ülküsüne 'tehlikeli maceracılık' diyenler yahudilere bakıp düşünmelidirler.Yahudiler 2000 yıl önce kaybettikleri vatanlarını yeniden ele geçirmek ve yanlız kitaplarda kalmış olan ibrani dilini diriltip bir konusma dili haline getirmek uğrundaki çalışmaları ile dünayaya örnek olmuşlardır.
İşte bu ülkü sahibi olmanın verdiği manevi güçle korkaklığı atasözü haline gelen bu millet milli ülküsünden aldığı güçle herhangi bir millet kadar cesaretle çarpışıyor.Milli kahramanalar yetiştiriyor ve bu milli kahramanlar ölüme mahkum edildikeri halde ve af dileseler bağışlanacakları halde ingiltereden af dilemeyerek milletlerine şeref verme suretiyle ölüyor.Bu miili ülkü sayesinde Flisitindeki bir avuç Yahudi yalnız Araplarla degil,koca İngiltere ile savaşı göze alıyor.
1945 Güvenlik Konseyi seçimleri göstermiştirki kimseden birsey istememek,herkesle hoş geçinmek ittifaklar yapmak bir millete itibar sağlamıyor. Nitekim, daha sonra Türkiye herkesle dost geçinmedigi, Kore savaşına katıldığı ve Kıbrıs yüzünden müttfefiki Yunanistan ile çatıştığı halde,itibarı eskisine göre çok yükselmiş ve 1960 ile 1963'te iki kere Güvenlik Konseyine seçilmiştir.
Kızıl Elma Türk Milletinin manevi besinidir. Açlar yiyecek bulamadıkları zaman nasil faydasız zararlı hatta zehirli besinleri yerlerse,Türk Milleti de 'Kızıl Elma' kendisine yasak edildiği icin Marksizm,kapitalizm.kozmopolitizm gibi zararlı fikirlere el uztıyor.
Fakat artık bu devir kapanmıştır. Gittikçe uyanan milli şuur karşısında gafiller ve hainler, Türk Milleti'ni daha çok aldatamayacaktır.Kızıl Elma yolunu kapatamayacaklardır.
Çelik ile barutun üzerine et ve kanla yürümek tek millet tek devlet tek bir ülkü için ölmek.Asil olmak dedelerimizin olduğu gibi
İnsanların içinden gelir
'Milliyetçilik bir çocukluk hastalığıdır. İnsanlığın kızamığıdır.'(Albert Einstein)
hepimizin başını yakan bir düşünce,tamam herkez milletini sevsin ama milliyetçi olmasın.Biz milliyetçi olduk,araplar da milliyetçi oldu,ermeniler de oldu,birliğimiz bozuldu,kardeşliğimizi unuttuk,gerçi bu kavramlarıda dünyaya kimlerin yaydığı,niye yaydığı da biliniyor ama...
şu an öyle bi zamandayız ki en antimilliyetçinin bile milliyetçi damarları kabarıyor, yeni bi dönem başlıyor...
National Geographic Derneği ile IBM ortaklığında başlatılan Genografi Projesi'nin başına getirilen Dr. Spencer Wells'in, 'Türkiye'de Türk geni az' sözlerine, Türkiye'den uzmanlar da katıldı. Bu açıklamalara şaşırmadıklarını söyleyen uzmanlar, Türklerin genlerinin karışık olduğunu söyledi. Wells'in, 'Anadolu'da Türk dili ve kültürünün yayıldığını biliyoruz. Ancak veriler, Selçuklu ile Orta Asya'dan Anadolu'ya gelen Türk geninin burada çok yayılmadığını gösteriyor. Türkiye, çok heterojen bir yer' açıklamasına yapılan yorumlar şöyle:
Çünkü, Türkiye göç yolları üzerinde
PROF. DR. ASLIHAN TOLUN (Boğaziçi Üniversitesi Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü Öğretim Üyesi) : 'Genetik olarak Anadolu yapısında olduğumuz 5 - 6 yıl önce çıktı. Birkaç yıl önce yabancılarla ortak olarak Türklerin genetik kökeni konulu bir araştırma yapmıştık. Orada da aynı sonuç çıkmıştı. Tükler çok heterojen. Bu aslında beklenen de bir sonuç. Çünkü Türkiye göç yolları üzerinde. Önemli olan insanların kültür birliğidir. Genetik köken, bu konuda ikinci planda. Türkler genetik bakımdan çevresindeki insanlara benziyor. Ortadoğu, Balkanlar ve Kafkaslara benziyoruz. Ermenilere de, Araplara da biraz benziyoruz ama kendimize özgü bir yapımız var.'
Genlerin karışık olması beklediğimiz bir şey
DOÇ. DR. ÇEVİK TUFAN (Pamukkale Üniversitesi Histoloji ve Embriyoloji Anabilim Dalı ile Gen Mühendisliği ve Biyoteknoloji Araştırma Uygulama Merkezi Öğretim Üyesi) : 'Haber çok şaşırtıcı değil. İnsan organizmasında birtakım genlerimiz kalıcı genler. Yani korunan genler. Korunan genler, her ırkta aynı fonksiyonu gören, insan organizmasında sabit görevleri olan genler. Bunların değişkenliğinden bahsetmiyorlar. Bizi belirleyen karakterleri bahsediyor haber. Bu da çok şaşırtıcı değil. Karışık olması beklediğimiz bir şey. Araştırmanın sonuçları da o yönde bulgu verecek. Bize araştırma yapmadan da sorsalar, Türk halkını gruplara ayırsak Avrupalılara, Afrikalılara, Amerikalılara, Uzakdoğu'ya benzeyen gruplara bölsek, sadece ve sadece Türk özellikleri taşıyor olacak bir grup bulamayacaktık. Bizim beklentilemizi doğrular yönde bir çalışma.'
Dünyayla çok fazla haşır neşiriz
PROF. DR. HAKAN ŞATIROĞLU (Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Anabilim Dalı Öğretim Üyesi) : 'Heterojen bir yer olması çok doğal, biz göçmeniz. Biz, durduğumuz yerde durmamışız. Cinsel cazibe çok önemli. Türkler gerek erkekleri gerek kadınları göçmen oldukları için çok rahatlıkla kapalı kalmamışlar. Sürekli bir hoşgörü içinde bulundukları toplumda gen alıp vermişler, eş alıp vermişler. Bu konuda kapalı bir toplum değil. Osmanlı'nın da yapısında zaten o kadar güzel bir karışıklık vardır ki. Bu karışıklığa güzel diyorum, çünkü dünyayla çok fazla haşır neşiriz. Genlerimizin karışık olması doğal.'
milliyet 17.05.2005
Aşırıya kaçtı mı felakettir.
Vatanseverliktir
Evet,bazy süslü cümleler gözüme çarpty milliyetçilik lehinde ve aleyhinde..Arkada?lara bazi mevzularda katiliyorum; nedir milliyetçilik? Gerekli mi?
Dünyada her cemiyet kendi milliyetçili?ini savunuyorsa bunun dy?ynda kalinmasi olanakli midir? Ayrica bu akimi muhasir medeniyetin be?i?i Fransa çikardi Osmanliyi da yykty..Bence bir fikrin söz bölümünden çok icraat ve i?lerli?i önemlidir..Ça?imizda milliyetçilik geçerlidir ve bizi bu istikamette sürüklemektedir...Yçimizde yurtdi?inda kalanlar bilir,gidin en medeni topluma sizi milliyetininizden dolayi di?larlar,kendi milletlerini üstün tutarlar..ke?ke böyle olmasa ama gerçekler budur i?te....Sen kendi milliyetini korumazsan herhangi bir kavmin peyki olursun...
milliyetçilikten daha saçma bir akım yoktur
yani bir insan neden uzun bir süre ailesinin aralarında yaşadığı bir insan topluluğunu başka yerde yaşayan insan topluluklarına üstün tutsun
bunun mantığı nedir
hepimiz insanız değil mi
o zaman bu ayrımlar ne diye
bizim milletimiz insanlık
vatanımız dünyadır.....
Milliyetçilik ile vatanseverlik(yurtseverlik) sürekli birbiriyle karıştırılıyor.
Herkes vatansever olmalıdır.Vatanını yurdunu her tür haksızlığa karşı korumalıdır, ekonomik/siyasal bağımsızlığı için mücadele etmelidir.
Ancak 'milliyet' insanın tabi olduğu ırk-kan-genetik yapı ile ilgilidir.MİLLİYET - ÇİLİK de 'kelime anlamı' olarak bu ırkın, kanın(milliyetin) diğer ırklara karşı üstünlüğünü savunmak anlamına gelir.Bu da ırkçılıktan farksızdır.
Ama dediğim gibi YURTSEVERLİK (vatanseverlik) kelimesinin hiç bir zaman ırkçılık kelimesiyle alakası yoktur.Sadece ülkesini(vatanını) sevmek anlamına gelir.
Bütün problem kelimelere yanlış anlamlar yüklenmesinden kaynaklanıyor diye düşünüyorum.
bence, sağcı veya solcu, herkes milliyetçi olmalıdır.bakın Yunanistan'a..sorun olunca hepsi TÜRKiYE'ye karşı birleşiyorlar.sayfalarca yazmak bu konuda saçmalık bence :)) işin özü, yurdunu sevmek olmalı,değil mi? ? ? ?
milliyet: Bağlı bulunan tabiyet, köken, soy, kan, genetik yapı.
milliyet-çi:Yukarıda sayılanları üstün tutan.
Milliyetçilik; Türkü sevmek, ama arab'a fars'a hiç bir millete düşman olmamak kaydıyla, kendisini diğer milletlerden üstün görmemek kaydıyla gerekli olan, aksi durumda zararlı olan bir vakıadır.
-Kabir sorularında 'hangi millettensin' diye bir soru yok bu bir..
-Biz İbrahim a.s. milletini kabirde sorulur diye sevmiyoruz...yani mecburiyetten hasıl bir şey değil bu iki..
-Tük ve İslamı birbirine alternatifmiş gibi algılamak nasıl bi anlayışın ürünüdür..sanki ikisinden birini seçmek zorundadır insan..hem türk hem müslüman olamaz ya..nasıl bi yaklaşımdır..bu üç
-İbrahim a.s. Milletine yüzyıllarca bayraktarlık yaptığı için seviyoruz biz Türkü...Yüce Yaradanın bize bunlara rağmen böyle hesabı soracağını düşünmüyoruz bu da dört..
Kabirde hangi futbol takımını tuttuğumuz sorulacakmıdır mesela?
Kabirde sorulacak şeyler dışında hiç bir ilgimiz,bir amacımız, olmayacaksa niçin herkesin farklı tutkuları var? ve bu tutkuların İslamla çelişmeyenlerinden de sual olunacakmıyız?