bence dünya üzerinde bulunan muhteşem bir varlık herşey onun için yaratılmış onun hizmetinde değerini bildikten sonra yapamayacağı şey yoktur ama kul olduğunu unutmadan...
insan; En mukemmele yakin,en asagiya dusebilen,akil ve vicdan yaninda,seytan ve vesvese ile etten kemikten meydana gelen dunyadaki her guzellik ve cirkinligi yyasama olasiligi olan, Allahin alemleri ugruna ayarttigi yaratik,canli,
S.Ahmet Arvasi’ insan ve insan ötesi kitabında “insan idraki izafiliğe, sınırlılığa, faniliğe,çokluğa ve esarete isyan etmektedir.Aksine mutlaklığa, sonsuzluğa, ebediliğe,birliğe ve hürriyete,inkarı kaabil olmayan bir özlem duymaktadır.İnsanın fikir, sanat, din ve ahlak tarihini inceleyiniz hep bu macerayı göreceksiniz.Kısacası varlığımızda, duyularımıza isyan eden bir prensib vardır.Bu “tabiattan kopma” şeklinde yorumlamak insanın tabiatını inkar olur”diyor
KENDİ * TAM LAM KENDİ KENDİNİ ASI - ELİNDEKİ VAR OLAN KEMALATLA NI** BEZEYİP YAP NAKIŞ NAKIŞ AN İŞLEMEYE SAHİP TEK*** İYE. VAR ** İDE. LIK İNS AN- AN-LARDAN -OLUŞUM - GERİYE KALAN IŞIĞIMIZ İNS-CİNS- HER NE İSEK BİR GÜN BİLECEĞİZ.
iyinin ve kötünün harp alanı; özgürlük ve güvenliğin gerdiği zayıf yaratık; beden ile ruhu arasına sıkışmış garip ve zavallı yaratık; ve Allah'ın yarattığı en mükemmel şey.
İNSAN OLMAK EN BÜYÜK NİĞMETTİR ÇOK ÜSTÜN BİR VARLIK OLMASINA KARŞIN DÜŞÜNCELERİNİ KONTROL EDEMEME GİBİ BİR ZAYIFLIĞA DÜŞEBİLEN BİR YARATIKTIR İNSAN OLMAK BECERİ İSTER İSTER ASLINDA İNSAN ÇOK İNSAN GİBİ İNSAN YOK HERKEZ İNSAN OLMAYI BECEREMEDİĞİ İÇİN BUNLARI YAZDM
mekanik dünyanın canlı, organik parçalarından biri..
çeşitli türleri bulunur..
kimisi 'vahşi hayvanlar'a yakıştırılan 'vahşi' sözcüğünün hayvanlara hakaret olduğunu düşündürür.. kimisi için 'melek' ifadesi yetersiz kalır.. kimisi ise değişikderecelerdeki 'geçiş formu grupları'na mensup bulunmaktadır..
hangi ''insan''ın hangi gruba girdiği kararı ise ''düşünen insan''dan ''düşünen insan''a göre değişiklik göstermektedir..? ? ?
Kainattaki insanı tanıyabilmek, insandaki kainatı tanımakla mümkündür.Allah her şeyi insan için,insanı da kendisi için yaratmıştır.Allah Zariyat S.56 da Ben cinleri ve insanları ancak bana kulluk etsinler ve beni tanısınlar diye yarattım.buyurmaktadır.Çünkü Allah insanı varlıkların en şereflisi EŞREFİ MAHLUKAT olarakyaratmıştır.Her dünya görüşü'Ben kimim? Niçin varım? Nereden gelip nereye gidiyorum? 'gibi, insanın temel soru ve sorunlarına cevap bulmak zorundadır.Bu temel sorulara cevap bulamamış bir dünya görüşü, iflas etmeye mahkumdur.
insan küçük dünya,dünya ise büyük insandır! ! ! bu rada evet bu benim sözüm değil e ama itibar ediyorum buna :) çooook büyük anlam taşıyoruz arkadaşlar bu hayatı boş yaşayacak kadar basit değiliz
Hayatta iki çeşit insan vardır; Yaşadıklarına kitaplarda rastlayanlar ve kitaplardan yaşamı öğrenenler. Birinciler 'bilge' olur İkinciler 'fikir sahibi'
Peygamberler, kamiller neden etrafındakileri uyandırmaya çalışırlar? Çünkü insanlar onların vücutlarının azaları gibidir. Onların ahlaklarını, kendi ellerini, yüzlerini temizler gibi temizler.
İnsan; dünyamız üzerinde düşünme yetisine sahip tek varlıktır. diğer gezegenlerde de yalnız olmadığımızı düşünürsek oranın insansı varlığı nasıldır bilemiyoruz.
yaratılıştan değerli varlık...ama bu değeri harcamakta mahir..
verdiği gerçekten sahip olduğu tek şey(değeri)
aldığıysa sahip olduğunu zannettiği dünyevi herşey(mâsivâ)
ne kötü bir alış veriş
bence dünya üzerinde bulunan muhteşem bir varlık herşey onun için yaratılmış onun hizmetinde değerini bildikten sonra yapamayacağı şey yoktur ama kul olduğunu unutmadan...
Diğer canlıların aksine nesli tükenmez iki ayaklılar...
hayvandan üstünlüünü
sürekli kanıtlama ihtiyacı duyan.
naturası gereği megaloman varlık
'Her insan okumasını bilirseniz bir kitaptır, (W.Ellis Channing)
İnsan yaratılmışlar içinde en değerli olandır.
insan; En mukemmele yakin,en asagiya dusebilen,akil ve vicdan yaninda,seytan ve vesvese ile etten kemikten meydana gelen dunyadaki her guzellik ve cirkinligi yyasama olasiligi olan, Allahin alemleri ugruna ayarttigi yaratik,canli,
Yaratılmışların en değerlisi,
Emrine tüm hayvan ve bitkilerin verildiği Eşref-i Mahlukat.
S.Ahmet Arvasi’ insan ve insan ötesi kitabında “insan idraki izafiliğe, sınırlılığa, faniliğe,çokluğa ve esarete isyan etmektedir.Aksine mutlaklığa, sonsuzluğa, ebediliğe,birliğe ve hürriyete,inkarı kaabil olmayan bir özlem duymaktadır.İnsanın fikir, sanat, din ve ahlak tarihini inceleyiniz hep bu macerayı göreceksiniz.Kısacası varlığımızda, duyularımıza isyan eden bir prensib vardır.Bu “tabiattan kopma” şeklinde yorumlamak insanın tabiatını inkar olur”diyor
korkularından tanri yaratan, umutlarından iktidarlara köle olan, bir canlı türü.
INSAN gibi gorunmek degil,INSAN olmabilmektir zor olan...
KENDİ *
TAM
LAM KENDİ KENDİNİ
ASI - ELİNDEKİ VAR OLAN KEMALATLA
NI** BEZEYİP
YAP NAKIŞ NAKIŞ
AN İŞLEMEYE SAHİP
TEK*** İYE.
VAR ** İDE.
LIK İNS
AN-
AN-LARDAN -OLUŞUM -
GERİYE KALAN
IŞIĞIMIZ
İNS-CİNS-
HER NE İSEK
BİR GÜN BİLECEĞİZ.
iyinin ve kötünün harp alanı; özgürlük ve güvenliğin gerdiği zayıf yaratık; beden ile ruhu arasına sıkışmış garip ve zavallı yaratık; ve Allah'ın yarattığı en mükemmel şey.
Düsünen bir hayvandir...(yabanci bir bilgin)
Şâir Cengiz Numanoğlu der ki:
'İNSAN DOĞMAK, İNSANA İLÂHİ BİR İHSANDIR.
İNSAN DOĞAN KAÇ KİŞİ, ÖLÜRKEN DE İNSANDIR? '
insan küçük bir doğa,doğa bir tanrı,tanrı ise mükemmel bir insan
İNSAN OLMAK EN BÜYÜK NİĞMETTİR ÇOK ÜSTÜN BİR VARLIK OLMASINA KARŞIN DÜŞÜNCELERİNİ KONTROL EDEMEME GİBİ BİR ZAYIFLIĞA DÜŞEBİLEN BİR YARATIKTIR İNSAN OLMAK BECERİ İSTER İSTER ASLINDA İNSAN ÇOK İNSAN GİBİ İNSAN YOK HERKEZ İNSAN OLMAYI BECEREMEDİĞİ İÇİN BUNLARI YAZDM
İnsan.. Bir hiçliğin ve acziyetin izdüşümü.
insan yaradılmışların en şereflisi tüm canlıların en üstünü Allah'ın yer yüzündeki halifesi.Ve insan tüm duyguların karışımı....
mekanik dünyanın canlı, organik parçalarından biri..
çeşitli türleri bulunur..
kimisi 'vahşi hayvanlar'a yakıştırılan 'vahşi' sözcüğünün hayvanlara hakaret olduğunu düşündürür.. kimisi için 'melek' ifadesi yetersiz kalır.. kimisi ise değişikderecelerdeki 'geçiş formu grupları'na mensup bulunmaktadır..
hangi ''insan''ın hangi gruba girdiği kararı ise ''düşünen insan''dan ''düşünen insan''a göre değişiklik göstermektedir..? ? ?
Kainattaki insanı tanıyabilmek, insandaki kainatı tanımakla mümkündür.Allah her şeyi insan için,insanı da kendisi için yaratmıştır.Allah Zariyat S.56 da Ben cinleri ve insanları ancak bana kulluk etsinler ve beni tanısınlar diye yarattım.buyurmaktadır.Çünkü Allah insanı varlıkların en şereflisi EŞREFİ MAHLUKAT olarakyaratmıştır.Her dünya görüşü'Ben kimim? Niçin varım? Nereden gelip nereye gidiyorum? 'gibi, insanın temel soru ve sorunlarına cevap bulmak zorundadır.Bu temel sorulara cevap bulamamış bir dünya görüşü, iflas etmeye mahkumdur.
insan küçük dünya,dünya ise büyük insandır! ! ! bu rada evet bu benim sözüm değil e ama itibar ediyorum buna :) çooook büyük anlam taşıyoruz arkadaşlar bu hayatı boş yaşayacak kadar basit değiliz
değerimizi bilmek lazım....kendimizi tanımak lazım...
Hayatta iki çeşit insan vardır;
Yaşadıklarına kitaplarda rastlayanlar ve kitaplardan yaşamı öğrenenler.
Birinciler 'bilge' olur
İkinciler 'fikir sahibi'
Çabam; birincisi olabilmek adına...
Peygamberler, kamiller neden etrafındakileri uyandırmaya çalışırlar? Çünkü insanlar onların vücutlarının azaları gibidir. Onların ahlaklarını, kendi ellerini, yüzlerini temizler gibi temizler.
İnsan; dünyamız üzerinde düşünme yetisine sahip tek varlıktır. diğer gezegenlerde de yalnız olmadığımızı düşünürsek oranın insansı varlığı nasıldır bilemiyoruz.
İnsan 'olabilmek'tir.
hayattaki en karmaşık organizma..
insan megaloman ve iddialı bir hayvandır,
düşünce ve irade ile lanetlenmiş
tanımlanamayan tek varlık
Hepsi birbirine benzer aslında...Herkeste göz, ağız vs. şeyler bulunur.Doğası aynı gibi durur ama iç dünyası hepsinin farklıdır...