Kültür Sanat Edebiyat Şiir

fransız ihtilali sizce ne demek, fransız ihtilali size neyi çağrıştırıyor?

fransız ihtilali terimi Erhan Hakalmaz tarafından tarihinde eklendi

  • Erkan Orhan
    Erkan Orhan

    ezilen halkın saraya '' fransız öpücüğü '' nü tattırması,

  • Oguzhan
    Oguzhan

    ekmek yoksa pasta yıyın

  • İbrahim Hiphopcu
    İbrahim Hiphopcu

    Fransız İhtilali:

    İngiliz kraliyetinin ingilizlere eşit davranmasını gören ve kendilerine de eşit davranılmasını isteyen Fransız halkının özgürlük,eşitlik için çıkardıkları isyanın dünyaya yayılarak yeni kavramlar oluşmasını sağlayan düşünce akımının dünya üzerindeki etkileri

  • Ahmet Er
    Ahmet Er

    güçlenmiş bir burjuvazi sınıfının ve karın tokluğunun getirdiği özgürleşme hareketi. basit tanımıyla

  • Antalyalı
    Antalyalı

    1789 a paris

  • Tijen Cankurtaran
    Tijen Cankurtaran

    %95in aclıga ragmen %5 ın sefası ıcın kendını paralamsı
    ekmek yoksa pasta yıyın
    gerdanlık olayı
    giyotin=tanrılar susamışlardı

  • Özgür Bulut
    Özgür Bulut

    milliyetçilik laiklik eşitlik demokrasi vs

  • Leyla Emren
    Leyla Emren

    hiç bişeyi çağrıştırmıyor hakwerirsinizki insan bilmediği şeyi cewaplayamaz herhalde fransız halkı yönetimden bıktı ve siyasi yapıyı değpiştirmek için düşündü taşındı kaşındı ve hadi bea ihtilal yapalımda rahatlayalım dedi bir sabah gün yeni doğarken halk meydanda toplanıp kralın şatosuna doğru allah allah nidaları ile haykırarak ilerlediler işte buna fransız ihtilali denir.iyi attım dimi? :)) bende onu öğrenmek için kaydolmuştum ama baktımki burda bu soruyu bana soruyo:((of ödevim war ve ben bu konuyu araştırıyorum:(((

  • Suat Yapıcı
    Suat Yapıcı

    milliyetçilik

  • İsimsiz_biriyim
    İsimsiz_biriyim

    Dünya tarihini yeniden yazan olaylardan birisi, Bir çok devlet bu ihtilalden sonra yıkıldı, en çok da Osmanlı imparotorluğunu etkiledi.

  • Erkan Bılgın
    Erkan Bılgın

    insanlarin genc yaslarda(25-35) her akillarina koyduklarini azim ve kararlilikla yapa bilmek icin gerekirse hayatlarini ve hayatlari ortaya koybilmeleri.Ama sonuclarinin neler getirebilecegi hakkinda yeteri kadar tecrubeye sahip olamamalarini

  • Hamza Ressam
    Hamza Ressam

    ... HERŞEY İHTİYAÇTAN DOĞAR...

  • Nicole Baras
    Nicole Baras

    Fransizlarin Kafa kesme merakini, tügler ürpertici vaziyette sergileyen hadise.

  • Gizem Öztürk
    Gizem Öztürk

    dünyanın karanlık uykusundan uyanıp biliçlenmesini sağlayan büyük hareket......

  • Ayça Çavaş
    Ayça Çavaş

    o karmaşada bile aşk vardı..
    muhteşem kitap SEFİLLER den..

  • Yakut Pitzer
    Yakut Pitzer

    FRANSA İHTİLALİ

    Komünizmle masonluk, enternasyonalistlik birbirlerinin içi ve dışıdır. Bunlar arasındaki bağ madde ile ağırlık arasındaki münasebet gibidir. Bu ve bunlara benzer, terbiyevî, siyasî, İçtimaî, ilmî mezheplerin ve nazariyelerin müşterek hedefi hep ihtilaldir. Masonluk tatbikatta zahiri ve Bâtınî yâni iç masonluk ve dış masonluk şeklinde gözüküyor. İç masonluk Yahudi’nin çok eski tarihlerden beri zihnini işgal ve iradesini tahrik eden ideali, sabit fikridir. Bu idealin esası da üstün ırk, seçilmiş kavim, cevher kavim olan Yahudi’nin bütün milletlerin başına geçmesi ve milletlerin de efendisini -yâni Yahudi’yi- tanımaları ve boyun eğmeleridir. Bu marazî ihtiras Yahudi’yi cinayetlere, gizli fesat teşekküllerine, ihtikârlara, rüşvetlere ve bilcümle gayri insanî ve ahlâkî hareketlere sürüklemiştir. Yahudi, gayesinin tahakkuku için her nevi fiil ve hareketi mubah sayar. Yâni Yahudi'ye göre: 'Gaye vasıtayı meşru kılar.'

    Kitabın buraya kadar olan muhteviyatından anlaşıldığı üzere, Garpta vukua gelen bütün isyanlarda, ihtilâllerde hep Yahudi şeriatı, felsefesi ve bu felsefeye İnanmış feylesoflar, hahamlar, papazlar, keşişler, hâkim olmuşlardır. Diğer âmirler, memurlar, işçiler ve köylüler bu birinci sınıf liderlerin elinde kendi millî birliklerini kemiren ve batıran birer âlet olarak kullanılmışlardır.(Yahudi'nin elindeki en büyük fitne sınıf şuurudur.)

    Korporasiyonlar, gid'ler ve bütün işçi teşekkülleri bunlar tarafından kurulmuş ve müesses nizam aleyhine menfî unsurlar halinde çalıştırılmıştır. bütün İnkılâplar, ihtilâller bunlara yaptırılmış ve yaptırılmaktadır. Cahil halk; para ve her vasıta ile elde edilmiş idarecilerden bir kısmı din adamı kılığındaki münafıklarla birleştirilmiş, mevcut devlet ve hükümet idarelerine karşı bir takım İsteklerle ayaklandırılmışlardır. İhtilâlci âsiler, kendilerine Yahudi tarafından öğretilen ve telkin edilen fikirleri birer istek halinde ileri sürmüşlerdir. Çok defa isyan edenler ne istediklerinî ve ne için ayaklandıklarını bile bilmeyen kitleler halinde bulunmuş, halkın arzularına başlarındaki birkaç kişi tercüman olmak mevkiinde gözükerek çok defa kendi isteklerini halkın İsteği halinde ileri sürmüşlerdir. Bu münafıkça oyunlar yüzünden on binlerce canlar telef olmuş, rejimler devrilmiş, istikrarlar bozulmuş, memleketler siyasi ve İktisadi anarşilere ve harplere sürüklenmiştir. Böylece kanlı ve tüyler ürpertici isyanlardan ve ihtilâllerden sonra mesuller ve tahrikçiler çok defa tespit edilmiştir. Bu yüzden Yahudi husumeti, Avrupa milletlerinin zihinlerinin bir köşesini işgal eden bir mesele olarak kalmış, Yahudi’ye karşı çok ağır ve Yahudi kadar İnsafsızca cezalar da tatbik edilmiş fakat fesat önlenememiş, Fransız İhtilâli mevcut ihtilâllerin en kanlısı ve dehşetlisi olarak Avrupa hayatının milli ve dinî şirazesini parçalamıştır.

    Bu ihtilâllerin önlenememesinin sebepleri arasında; Avrupa içtimaî ve siyasî rejiminde halkın (zadegân, rahipler, avam şeklinde) sınıflara ayrılmış olması, Yahudi’nin daima avam ve rahip tabakaları içinde bulunması ve bu sınıflar arasındaki zıddiyetleri birbirleri aleyhine istismar etmesidir.

    Yahudi, Roma ve Yunan devirlerinden beri Avrupa'nın harîmine, sınıflar arasına karışmağa muvaffak olmuş; para, müdahene ve birçok gayri ahlâkî yollardan ve vasıtalardan istifade etmek suretiyle işe yarayacak malzeme. adamlar tedarikinde güçlük çekmemiştir. Her millet ve devlet içinde seciyesiz zayıf ruhlu insanlar bulmak her zaman mümkündür. Fakat bu muhterisler, inhitat devirlerinde sade çokluğu teşkil etmekle kalmazlar, ayrıca rüşvette ve her türlü rezilâne ve âdi hareketlerde birbirleriyle yarış da ederler. İşte vaktiyle Garpta, bugün de dünyanın her tarafında vuku bulmuş veya bulmakta olan ihtilallerde ve inkılâplarda hakim olan masonluk ve komünistlik, bu âdi yatılışlardan faydalanmaktadır.

    Kendilerini ve inkılâpları kabullenmek zorunda gören Müslüman milletler ve gençlerin işin İçyüzünü bilmeleri ve kendi varlıklarının beka ve selameti neyi icap ettiriyorsa onu gaye olarak kabul etmeleri, Garpçıların ağızlarındaki medeniyet. hürriyet. müsavat. terakki, ilericilik, çağdaşlık gibi yaldızlı fakat pek çürümüş, kokmuş ve köhneleşmiş tuzak sözlerin mânasını tam bir vukufla tahlilden, Garbın ileri tarafı İle geri tarafını tayinden sonra alış verişe girişmelidirler. Garptan şeriat ve hukukî içtihatla. yâni dinî ve içtimaî mezhepler değil, sanat medeniyetini almağa, öğrenmeğe ve bu yolda süratle terakkiye ait ciddî teşebbüslere girmelidir. Bu işlere lâlettayin insanları değil, seçkin ahlâk, fazilet ve seciye sahibi insanları memur etmelidir. Yabancı memleketlere tahsile gönderilen talebelerini oralarda çok sıkı bir takibe tâbi tutmayan Müslüman milletler, bu çocukları vasıtası ile memleketlerine ilim, fen, medeniyet değil, bir alay mason, komünist ve anarşist ihtilâlci ve yıkıcı fikirler ithal etmiş olurlar.

    Fransa İhtilâli belki Garp milletlerinin bünyelerine uygun, içtimaî ve siyasî bir hareket olarak, telâkki edilse bile, bütün dünya milletlerinin hayatı için elzem ve zaruri bir hareket olması hiçbir zaman İcap etmez. Zira İslâmiyet bu İnkılâpçıların tasavvur ettiklerinin pek yüksek ve medenisini 14 asır evvel fiilen tahakkuk ettirmiş, beşeri saadet ve selâmetin ebedî yolunu açmıştır. İslam âleminin Garp mânasında bir inkılâba ve ihtilâle katiyen ihtiyacı yoktur. Bizim ne içtimai, ne dinî, ne de iktisadî bünyemizin Garba benzer bir tarafı bulunmamaktadır. İnkılâptan evvelki Avrupa'da olduğu gibi İslam âleminde aristokrat bir asalet, dinî bir rühbaniyet yani rahipler sınıfı, ayrıca da bir halk veya avam tabakası şeklinde ne bir taksim, ne de bir sınıflaşma olmamıştır. İslâmiyet bu kabil sunî ve gayri tabii marazî, egoist, beşerî tesanütü tahrip edici ayrılıklara müsaade etmemiş açık emirlerle menetmiştir. İslâmiyet’in özü 'müminler kardeştir' cümlesiyle pek kısa fakat çok açık bir surette ifade edilmiştir. İslâmiyet hem dünyayı hem âhreti, hem maddeyi hem mânayı İhata ve ihtiva eden pek yüksek bir din olmakla Müslümanlar arasında Garplılar arasındaki nizalara benzer geçimsizliklerden hiçbiri vuku bulmamıştır. Esasen inkılâpçı ve mason Garbın zihninde bulunan ezelî ve ebedî İslam ve Kurân husumeti bu yüksek dinin haiz olduğu birlik ve tesanüt İstidatlarından korkularındandır. İslam Şarkla İnkılâpçı, anarşist ve mason yâni perişan Garp, düşünceleri, duyguları ve ihtiyaçları itibarı ile ayrı ayrı âlemlerdir. Bununla beraber büyük bir İçtimaî hareketten alınacak dersler de inkâr edilemez. Bu inkılâp bol miktarda yıkıcı ve yok edici ifratlar ihtiva etmesi itibar ile dikkatle tetkik edilmek icap etmektedir. Bu inkılâbın özünü din, milliyet, tarih, anane ve ahlâk aleyhtarlığı teşkil etmesi, dünya kurulalı beri tecrübelerle kabul edilmiş nizam ve İntizam esası üzerine kurulmuş siyasî ve içtimaî müesseseleri kökünden ret ve tahrip eder mahiyette olması hayırdan ziyade şerlerin, iyi niyetlerden ziyade kötü

    niyetlerin mahsulü olduğunda da şüphe bırakmamaktadır. Bu ihtilâlle ayrıca Avrupa medeniyeti çökmüştür. Avrupa kıtasının masum insanları hem birbirleri, hem de dünya için bir huzursuzluk unsurları haline gelmişlerdir. Dinlerini, ahlaklarını, ananelerini kaybeden bu kıta insanları süflî bir hayatın, sefahat ve sefaletin kucağına düşmüşlerdir. Bundan böyle değil medenî bir terakki göstermek, ellerinde mevcut medeniyeti besleyecek ahlâkî ve iktisadî imkânların kâffesinden mahrum kalmış bulunuyorlar. Onlar o kadar sapmışlardır ki yaşamak İçin ölümden istimdat ediyorlar.

    20 asırlık Avrupa tarihi taassupla taassubun boğuşmasından başka bir şey değildir. Bu dünyanın zihniyeti dar ve münkir bir Fanatizm tarafından kurumuş ve işlenmiştir. Garp zihniyetini dokuyan içtimaî, siyasî hâdiselerin mânasını layığı ile ve etraflıca ihata ve mukayese yolu ile salim ve tarafsız hükümlere varabilmek için, tarihi yapan kitleleri tahrik eden manevî ve maddî kuvvetlere hakim bulunan unsurları ve zihniyetlerini tanımak lâzımdır. Mücadelede muvaffak olan unsur, kendi zihniyetini Garp zihniyeti olarak gösterecek ve tarihî şüphesiz kendi zaviyesinden ve kendi hesabına yazacaktır. Ve ta­rih çoklukla bu baskı altında yazılmış, bir bakıma göre iyilik ifade eden âmiller kötülük, kötülük tevlit eden hareketler de iyilik şeklinde gösterilmiş, methedilmiştir. Bu da zamanla bir usul ve ölçü halinde âdetleşmiş ve artık üzerinde düşünülmeden bu yol da yürümek bir alışkanlık olmuştur. Halbuki bu çığın açanlar ekseriyetle dini ve millî tarihlerin ve ananelerin hasımları veya bunların dostlarıdır. Bu cihetle inkılâp deyince din ve mukaddesat düşmanlığını hatırlatan veya doğrudan doğruya prensip ittihaz eden her hareket her millet veya cemiyet için sakınılması lâzım gelen bir felaket ve tehlike İşareti gibidir. Millî ve dinî tarih ve ananeleri menfur ve iğrenç bir hâdiseler silsilesi şeklinde gösterenler insaniyet düşmanı masonlar yahut enternasyonalistlerdir. Bunlar yüzlerce senedir Siyonizm yâni Tevrat senatının zaferi ve Yahudi kavminin cihan hakimiyeti dâvasına sadakatle hizmet etmiş ve etmekte olan milliyetsiz, dinsiz, imansız, ahlâksız, vatansız aile düşmanlarıdır.

    Bu sebeple dünyaya örnek olarak propaganda edilen, din, ahlak, vicdan, milliyet ve insaniyet düşmanlarının tahrik, teşvik ve liderliğiyle başarılmış bulunan Fransız Büyük ihtilâlinde masonluğun oynadığı role de kısaca işaret edelim:

    * * *

  • Eray İnman
    Eray İnman

    'pasta' yemesi önerilenlerin, ekmeğe talip olması...

  • Sezgin Yeşiltaş
    Sezgin Yeşiltaş

    Din ile halkı sömüren, dolandıranların hepsinin boynu giyotinle vurulmuş. Hepsi de tez elden haklarının rahmetine kavuşmuştur.

  • Hamza Ressam
    Hamza Ressam

    çaresizliğin çaresiydi...

  • Emin Kemal Aydemir
    Emin Kemal Aydemir

    bugunku özgür dünyanın kuruluşunun en önemli basamağı..

  • Mutalip Tas
    Mutalip Tas

    fransız ihtilali nedir

  • Astiyag Gelir
    Astiyag Gelir

    babeuf,marat,robespier ve madam giyotinin öpücüğü!

  • Peri
    Peri

    dikcens giyotin bastil

  • Banu Balat
    Banu Balat

    1789

  • Zeynep Albayrak
    Zeynep Albayrak

    Insanlari giyotinden gecirmek icin iyi bir gerekce

  • Bülent Sirkeci
    Bülent Sirkeci

    feodalizmin yıkılıp yerine burjuva üretim ilişilerinin geçirildiği, yarattığı milliyetçilik (bağımsız cumhuriyetçilik) akımı ile imparatorlukları yerle bir eden büyük devrim.

  • Halime Kara
    Halime Kara

    fransızca dersinde anlatmak zorunda kaldığım gün kendiisne binlerce kez lanet ettiğim nalet ;))

  • Nilay Aytek
    Nilay Aytek

    Franlar olmadan yapılan ihtilal...:P

  • Abdulkadir Kahraman
    Abdulkadir Kahraman

    Amerikalı bir arkadaşım annesinin kendilerine çocukken roman okuduğunu ama İki Şehrin Hikayesi'ndeki ihtilal sonrası kıyımları okurken devam edemediğini anlatmıştı...

    Avrupanın enteresan dönüm noktalarından biri... Ayrıca Kral ve Kraliçe ihtilal sonrası öldürülmüyor aksine bir yıl kadar sonra ülkeden kaçmaya çalışırken sınır kasabalarından birinde ailecek yakalanıyor ve Fransa'ya ihanet suçundan idam ediliyorlar...

  • Hakan Seller
    Hakan Seller

    aneLka.....