İş Bankası’nın sermaye kesimine sağladığı olanaklar, eşraf, ve toprak ağalarına Ziraat Bankası eliyle sağlanacaktır,eşraf bu bankadan % 10 faizle aldığı krediyi %100, %200 faizle yoksul köylüye vercek duruma gelmiştir. Bu değerlendirme,İş Bankası’nın hangi sınıfa çıkar sağladığının delilidir.
Ahtapot gibi toplumun kolları ile saran, ücretliye, işçiye, çiftçiye, dar gelirliye, mumura, emekli dul ve yetime, emekçiye, hayattı dar eden, zengini ensesine ve göbeğine ilaveler yapan, lanet olası bir şeydir.
hayatın içine iyice girmiş bir terim..özellikle kredi kartlarına uygulanan faizler yüzünden kaç ailenin huzuru kaçtı kim bilir..uzak durmakta yarar var..kısaca bana ters..
Faizin,bütün büyük dinlerce yasaklanma nedeni,egemen toprak sahiplarinin iş yapabilmek için borç para ihtiyacından kaynaklanmaktadır. Egemenlik toprak sahiplerinden para sahiplerine geçince Hiyle-i-Şer'iyye yoluyla faize göz yumuldu.
zamana hükmetmek yalnız yaratıcıya mahsustur.faiz ise zamanı alıp satmaktır.vaad etmek gelecek: hakkında söz vermek insana yakışmaz.gelecegi ancak yaratan bilir.o yüzden faiz haramdır.malesef günümüzde hepimizin faizle ilişkisi olmaktadır.allah günahlarımızı affetsin.
Cahiliye adetlerinin en yaygınlarından birisi de fâizdir. Cenâb-ı Fahr-i Kâinat -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz Vedâ Hacc’ında cahiliye adeti olan fâizi ayakları altına aldığını ve kaldırdığını beyan etmişti. Kaldırdığı ilk fâiz de amcası Hazret-i Abbas -radiyallahu anh-in fâizi idi.
İnsanlar arasındaki sevgi, saygı ve yardımlaşma duygusunu yok eden, mal hırsını arttırıp Allah’a karşı kulluk ve infak vazifesini unutturan fâiz ile fâizin girdiği bütün kazanç yollarını dinimiz kesin olarak haram kılmıştır. Şüpheli şeylerden korunmak mendup olduğu halde, fâiz şüphesinden korunmak vâcibtir.
Resulullah -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz fâizin her çeşidinin günahını otuzaltı zinâya eşit saymıştır.
Âyet-i kerime’de:
“Eğer fâizi terketmezseniz, bunun Allah’a ve Peygamber’ine karşı açılmış bir savaş olduğunu bilin. “ buyuruluyor. (Bakara: 279)
Fâizciler hakkında buyurulan hem lâfzî hem de manevî ve şiddetli tehdit hemen hemen başka hiçbir tahrim âyetinde yer almış değildir.
Allah ve Resul’üne harp ilân etmiş olan bu gibi kimseler en şiddetli bir dil ile lânetlenmişlerdir.
Aslında onların ne Hazret-i Allah’la ne de Resul’ü ile harp etmeleri mümkün değildir. Asıl harbi Allah ve Resul’ü onlara açmıştır. Fâizcilerin dünya ve ahirette hezimete uğrayıp perişan olmaları mukadderdir.
Dünya imtihan yeri İnsan oğlu her şeyle ve her halde imtihanda.Bilen biliyor haram olduğunuda Allahım bilmeyenlere duyursun. Mesela kredi kartları ile yapılan alış verişlerde faiz uygulanıyor.Kişi helalinden kazandığı parayı harama çeviriyor.Bu millet kredi kartsız da yaşıyordu.Ama şimdi açlık ve sefalet dağılan yuvalar. İntihar eden insanlar haram değildir diyenlere şu an toprak altından almayın diye bağırıyor ama duyan yok.
275. O ribayı yiyenler, şeytanın bir dokunuşla çarptığı kişinin kalkışından başka türlü kalkamazlar. Bu böyledir, çünkü onlar, 'Alış-veriş de riba gibidir.' demişlerdir. Oysaki Allah, alış-verişi helal, ribayı haram kılmıştır. Kendisine Rabbinden bir öğüt gelip de yaptığından vazgeçenin geçmişi kendisine, işi Allah'a kalmıştır. Yeniden ribaya dönene gelince, böyleleri ateşin dostlarıdır. Sürekli kalacaklardır orada.
eskiden haramdı :))
kazancın bereketinin gitmesi demek.
zengini de fakiri de öldüren zehirli baldır.
Faiz Peygamber Efendimizin ayakları altındadır. Allah bütün müslümanları faizden korusun amin.
İş Bankası’nın sermaye kesimine sağladığı olanaklar, eşraf, ve toprak ağalarına Ziraat Bankası eliyle sağlanacaktır,eşraf bu bankadan % 10 faizle aldığı krediyi %100, %200 faizle yoksul köylüye vercek duruma gelmiştir. Bu değerlendirme,İş Bankası’nın hangi sınıfa çıkar sağladığının delilidir.
haram
Faiz,
kapitalistlerin can simididir.
Para babalarının cansuyudur.
Faiz,kapitalizmin çok öncesinde,tüm semavi dinlerce yasalkanmış bir sistemdir.
Ahtapot gibi toplumun kolları ile saran,
ücretliye, işçiye, çiftçiye, dar gelirliye, mumura, emekli dul ve yetime, emekçiye,
hayattı dar eden,
zengini ensesine ve göbeğine ilaveler yapan, lanet olası bir şeydir.
Acımasız bir sistem olan Kapitalist sistemin vazgeçilmez kalemidir.
Maddi zorda bulunana bir darbe daha vurmak için verilen para üzerinden alınan fahiş kardır.
faiz en büyük yedi günahlardan biri
hayatın içine iyice girmiş bir terim..özellikle kredi kartlarına uygulanan faizler yüzünden kaç ailenin huzuru kaçtı kim bilir..uzak durmakta yarar var..kısaca bana ters..
Faiz serveti bitiren bir illettir.Maalesef son yıllarda müslümanlara musallat olan karanlık bir dehliz.
faiz cehenneme yolculuk demek
FAİZ, ATEŞTİR.
Faizin,bütün büyük dinlerce yasaklanma nedeni,egemen toprak sahiplarinin iş yapabilmek için borç para ihtiyacından kaynaklanmaktadır. Egemenlik toprak sahiplerinden para sahiplerine geçince Hiyle-i-Şer'iyye yoluyla faize göz yumuldu.
zamana hükmetmek yalnız yaratıcıya mahsustur.faiz ise zamanı alıp satmaktır.vaad etmek gelecek: hakkında söz vermek insana yakışmaz.gelecegi ancak yaratan bilir.o yüzden faiz haramdır.malesef günümüzde hepimizin faizle ilişkisi olmaktadır.allah günahlarımızı affetsin.
- 1990 = Faiz haram! ! ! Faiz yapan cehennemlik! ! ! şeriat gelecek bla bla
- 2008 = Ülkerden sattığım hisseleri Faize yatırdım %20 gelir elde ettim
Pişşt amca takunyan kirlenmiş ;)
Yahudilerin insanlıga verdigi zehir IMF bir yahudi kuruluşudur
emeksiz kazanç
allah ile harbi
Faiz:
Belirli bir süre için paranızdan vaz geçmenin bedelidir.
faiz caresizliğin günahını tabiki mecburi haramı carıştırıyor
üretim faktörü olan sermayenin,üretimden aldığı paya faiz denir. bankaların tek geliridir. faizin dinimizdeki yerini söylemeye gerennk duymuyorum.
Dinimiz fâiz ile fâizin girdiği bütün kazanç yollarını kesin olarak haram kılmıştır.
Haram oluşu hem Âyet-i kerime hem Hadis-i şerif ile sabittir.
Allah-u Teâlâ Âyet-i kerime’lerinde:
“Fâizi yemeyiniz.” (Âl-i İmran: 130)
“Allah alış-verişi helâl, fâizi haram kılmıştır.” buyuruyor. (Bakara: 275)
Resul-i Ekrem -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz ise Hadis-i şerif’lerinde şöyle buyuruyorlar:
“Allah fâiz yiyeni, yedireni, şahitlerini ve kâtibini lânetlemiştir.” (Tirmizi)
“Fâizde alan-veren eşittir. (günaha ortaktır.) ” (Müslim)
Fâizin helâl olduğunu iddiâ etmek küfürdür.
Cahiliye adetlerinin en yaygınlarından birisi de fâizdir. Cenâb-ı Fahr-i Kâinat -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz Vedâ Hacc’ında cahiliye adeti olan fâizi ayakları altına aldığını ve kaldırdığını beyan etmişti. Kaldırdığı ilk fâiz de amcası Hazret-i Abbas -radiyallahu anh-in fâizi idi.
İnsanlar arasındaki sevgi, saygı ve yardımlaşma duygusunu yok eden, mal hırsını arttırıp Allah’a karşı kulluk ve infak vazifesini unutturan fâiz ile fâizin girdiği bütün kazanç yollarını dinimiz kesin olarak haram kılmıştır. Şüpheli şeylerden korunmak mendup olduğu halde, fâiz şüphesinden korunmak vâcibtir.
Resulullah -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz fâizin her çeşidinin günahını otuzaltı zinâya eşit saymıştır.
Âyet-i kerime’de:
“Eğer fâizi terketmezseniz, bunun Allah’a ve Peygamber’ine karşı açılmış bir savaş olduğunu bilin. “ buyuruluyor. (Bakara: 279)
Fâizciler hakkında buyurulan hem lâfzî hem de manevî ve şiddetli tehdit hemen hemen başka hiçbir tahrim âyetinde yer almış değildir.
Allah ve Resul’üne harp ilân etmiş olan bu gibi kimseler en şiddetli bir dil ile lânetlenmişlerdir.
Aslında onların ne Hazret-i Allah’la ne de Resul’ü ile harp etmeleri mümkün değildir. Asıl harbi Allah ve Resul’ü onlara açmıştır. Fâizcilerin dünya ve ahirette hezimete uğrayıp perişan olmaları mukadderdir.
Dünya imtihan yeri İnsan oğlu her şeyle ve her halde imtihanda.Bilen biliyor haram olduğunuda Allahım bilmeyenlere duyursun.
Mesela kredi kartları ile yapılan alış verişlerde faiz uygulanıyor.Kişi helalinden kazandığı parayı harama çeviriyor.Bu millet kredi kartsız da yaşıyordu.Ama şimdi açlık ve sefalet dağılan yuvalar. İntihar eden insanlar haram değildir diyenlere şu an toprak altından almayın diye bağırıyor ama duyan yok.
Haram...haram....haram....
faiz
Bakara suresi:275.ayet-i kerime.
275. O ribayı yiyenler, şeytanın bir dokunuşla çarptığı kişinin kalkışından başka türlü kalkamazlar. Bu böyledir, çünkü onlar, 'Alış-veriş de riba gibidir.' demişlerdir. Oysaki Allah, alış-verişi helal, ribayı haram kılmıştır. Kendisine Rabbinden bir öğüt gelip de yaptığından vazgeçenin geçmişi kendisine, işi Allah'a kalmıştır. Yeniden ribaya dönene gelince, böyleleri ateşin dostlarıdır. Sürekli kalacaklardır orada.